Geliştiriciler için API kullanarak CRM entegre etme

JivoChat'i bir CRM sistemine entegre etmenin amacı, JivoChat'tan gelecek verileri CRM'inizin müşteri bölümüne kaydetmek ve ayrıca JivoChat temsilci uygulamasında (Temsilcilerinizin müşterilerinizden sohbetleri aldığı uygulama) müşterilere dair güncel bilgileri (ziyaretçi iletişim bilgileri, müşteri adayları ayrıntıları, hesap bakiyesi vb.) CRM'den çekerek temsilcinize göstermektir.

Bir entegrasyonu etkinleştirmek için yapmanız gereken tek şey, entegrasyonu etkinleştirmek istediğiniz kanalın ayarlarına CRM veya sunucunuzdan bir Bitiş Noktası URL'si eklemektir. Bunu ekledikten sonra, otomatik olarak o kanaldaki yeni konuşmalar hakkındaki tüm bilgileri içeren olayları belirtilen URL’ye Webhooks yoluyla (Web Kancaları) göndermeye başlayacağız.

Web Kancalarını almak için bir URL eklemek için, JivoChat web uygulamasına veya Masaüstü uygulamalarımızdan birine erişin ve Yönet -> Kanallar -> Entegrasyon yapmak istediğiniz kanalın adı altındaki Ayarlar yolunu izleyin.

Ardından, "Geliştiriciler için Entegrasyon Ayarları" menüsüne girin, "Webhookları Etkinleştir" seçeneğini etkinleştirin ve Bitiş Noktası URL’nizi "Webhooks çıkış notkası URLsi" alanına ekleyin.

Bu kadar! Bundan sonra, JivoChat otomatik olarak tüm konuşma oturumlarını belirtilen URL’ye gönderir.

JivoChat sistemi, bu gibi durumlarda belirtilen URL'ye bir HTTP POST isteği gönderir

  • chat_accepted - Temsilci uygulamada sohbet talebini kabul etti

  • client_updated - Ziyaretçinin iletişim bilgileri güncellendi (ya ziyaretçi bilgi sağladı ya da temsilci uygulamadan manuel değiştirdi)

  • chat_assigned - Bir sohbet CRM'e bağlandı. Temsilci "CRM'e bağla" butonunu kullanıp linki yapıştırarak manuel bir şekilde bağlar.

  • chat_finished - Sohbet tamamlandı (temsilci tarafından veya ziyaretçi siteden ayrıldıktan sonra)

  • offline_message - Temsilciler çevrimdışıyken çevrimdışı iletişim formundan bir mesaj alındı

Transfer edilen veri nedir

API dökümantasyonumuza göz atın : https://www.jivochat.com.tr/api.

JivoChat'in gönderdiği ana veriler:

  • Sohbet numarası – Bu numarayı kullanarak, JivoChat Yönetici Panelindeki bir konuşmaya direk bağlanabilirsiniz, örneğin https://app.jivosite.com (Not: Tüm iletişim bilgileri ve sohbetler sunucularımızda 2 ay boyunca bekletilir)

  • İsim, e-posta ve telefon numarası

  • Ziyaretçi numarası – Bu numarayı kullanarak, JivoChat Yönetici Panelinde bu ziyaretçinin tüm sohbetlerine bağlanabilirsiniz, örn. https://app.jivosite.com (Not: Ziyaretçiler cookie ile tanınır, IP ile değil)

  • Yorum – Temsilci tarafından uygulama üzerinden ziyaretçiyle olan sohbete eklenen yorum

  • Ziyaretçiyle sohbet eden temsilcinin numarası, giriş bilgileri – Bu bilgiyi kullanarak bir dönüşüm tablosu oluşturabilir ya da müşteri hesabı açıp ilgili temsilciyi atayabilirsiniz, CRM'inize göre yapabilecekleriniz değişir. Eğer sohbet transfer edildiyse, sohbete katılmış tüm temsilcilerin bilgisi dizi şeklinde verilir.

  • Tarih damgalı şekilde tüm mesajlar

JivoChat, CRM sisteminizden şu verileri cevap olarak kabul eder:

  • Belirtilen e-postalarınız veya telefonunuz JivoChat sisteminde mevcutsa, müşterilerinizin / iletişim rehberlerinin tam iletişim bilgileri. Örneğin, ziyaretçi bir sohbet sırasında e-postasını size söylediyse; CRM, ziyaretçinin adı, telefon numarası ve yorumuyla cevap verebilir ve JivoChat'ın iletişim bilgileri alanlarına otomatik doldurmasını sağlayabilir.

  • Herhangi bir özel veri, ör. ziyaretçinin bakiyesi, geçerli lisans, başka herhangi bir bilgi ve CRM'deki hesap sayfasına bir bağlantı:

  • Bazı veriler aktarılmaz, ör. ziyaret kaynağı, ip, şehir, geçerli sayfa. Muhtemelen gelecekteki güncellemelerde eklenecektir, ancak şu an için yalnızca JivoChat ziyaretçi ayrıntıları sayfasındaki diğer verileri CRM'ye gönderebilirsiniz. Örneğin, kullanıcı bir web sitesinde oturum açtıysa veya Google Analytics kullanıcı kimliği gibi bir veri gönderiyorsa, jivo_api.setUserToken işlevini kullanarak mümkündür - buradaki gibi çağırın:
function jivo_onLoadCallback(){
	jivo_api.setUserToken("link | no | herhangi_bir_veri");
}

JivoChat, user_token'i işlemez ve herhangi bir yerde gösterilmeyecektir, yalnızca tüm verilerini CRM'inize aktaracaktır.

Sunucunuz tarafında JivoChat'ten nasıl veri alınır

JivoChat webhook isteği, belirtilen URL'ye POST yöntemiyle bir HTTP isteğidir. İstek gövdesi, dökümantasyon bölümünde bulabileceğiniz tüm verileri içeren bir JSON nesnesidir . İşte bir istek almak ve bir günlük dosyasına kaydetmek için PHP'de bir örnek:

<?php
$fp = fopen('/request.log', 'a');
fwrite($fp, file_get_contents('php://input'));
fclose($fp); ?>

Tabii ki, tüm verileri saklamak için bir metin dosyası kullanmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bu, yalnızca nasıl çalıştığını ve isteğimizin nasıl göründüğünü kontrol etmek için kullanılabilecek bir örnektir. Ardından, bu verileri ayrıştırmanız, tablonuza eklemeniz vb. gerekecektir. Bundan sonra CRM, belgede açıklandığı gibi müşterinin verisiyle birlikte nesneye bir yanıt göndermelidir. Herhangi bir HTTP üstbilgisi eklemeden PHP'de echo işlevi gibi bir şey kullanabilirsiniz.

Cevap şu şekilde gözükecektir:

{"result":"ok","custom_data":[{"title":"Answer","content":"42"},{"title":"Last chat","content":"27 Sep 2016 19:37:12"}],"contact_info":{"name":"John Doe","phone":"+79500123567","email":"johny1337@jivoteam.com","description":"Visitor comment"},"enable_assign":true,"crm_link":"http:\/\/mycrm.ru\/user\/1"}

Tarayıcıda ise:

Entegrasyon nasıl çalışmalı

Kullanıcıların bir CRM sistemi ile entegrasyonundan bekledikleri şey nedir?

CRM'iniz JivoChat sistemi ile bağlandığında (chat_accepted veya chat_updated olayı meydana geldiğinde) CRM'de o müşteriyi aramalı ve belirtilen iletişim bilgilerine sahip bir müşteri varsa, CRM, o müşterinin iletişim bilgilerini JivoChat'e doldurmalı ve ayrıca CRM'deki müşterinin profiline bir bağlantıyı aktarmalı. Bu müşteri CRM'nizde yoksa, JivoChat'in CRM'inize gönderdiği verilerle otomatik olarak yeni bir müşteri / müşteri hesabı oluşturulmalıdır. Temsilcilerinizin kullanım kolaylığı için en iyi senaryoyu siz belirleyebilirsiniz.

Dönüşüm kaydı oluşturma

  • Bazı CRM sistemleri sadece dönüşüm adı değil, dönüşüm başlığına da sahiptir. JivoChat #18 - Ali Veli, gibi bir şey olabilir.

  • Çok önemli bir şey de hesaba bir yönetici atamaktır. Bir CRM girişi ile aynı JivoChat giriş bilgilerine sahip bir yönetici atamak veya varsayılan bir kişi atamak iyidir.

  • Bir dönüşüm kaynağı belirtin: JivoChat. Sohbetten gelen dönüşümleri ayırt etmekte fayda vardır.

  • Ziyaret kaynağını ve sohbetin başladığı sayfayı gösterin. JivoChat webhook içinde göndermez, ancak mümkünse setUserToken kullanın. CRM ve sohbet kullanıcıları, hangi dönüşüm kanalından müşteri geldiğini bilmek isterler. UTM işaretleri biliniyorsa ve gösterilirse mükemmeldir.

  • Ziyaretçi hakkında yöneticilere veya diğer personele yararlı açıklama veya yorum ekleyin.

  • Bazı CRM sistemleri, dönüşüm eklemek için bazı alanları doldurmanızı gerektirir. Bu alanlar boşsa, lütfen neler olduğunu kontrol edin.

  • Çevrimdışı mesaj gönderildiğinde CRM sistemi, bu talebi işlemek için sorumlu bir yöneticiye görev atamalı veya e-posta göndermelidir. Veya sadece yeni bir dönüşüm de ekleyebilirsiniz.

  • Dönüşüm kaydına sohbetleri ekleyin. Notlar ya da feed kısmına.

Lütfen veri önceliğine dikkat edin. Hangi veriler kaydedilecek veya silinecek? Bir kullanıcı sohbet başlatıp A mailini ve B numaralı telefonunu verdiyse, ancak CRM'de A e-posta adresli ve C numaralı telefonlu bir kayıt varsa, hangi bilgiyi kaydetmeniz gerekir? CRM'de ek telefonlar ve e-postalar için alanlar varsa muhtemelen daha güzel bir çözüm olacaktır.

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.