JivoChat'da ekip üyeleri ve rollerin tanımlanması

Şu planlara dahil
VIPPREM

Bu makalemizde size JivoChat'teki "Ekip Üyeleri" bölümüyle nasıl çalışacağınızı göstereceğiz.

Ekip yönetimi ayarlarına, JivoChat uygulamasında - "Yönet" - "Ekip Üyeleri" bölümünde hesap yöneticileri tarafından erişilebilir.

Bu bölüm, hesabınıza eklenen ekip üyelerinizin bir listesini, her birinin hangi görevleri yerine getirdiğini ve hesap ayarlarına erişim yetkilerini gösterir:

Temsilci Rolü

Temsilci - gelen müşteri isteklerine (sohbetler, çağrılar, e-postalar) yanıt verebilecek bir ekip üyesini ifade eder. Temsilciler - ✨ sembolü ile gösterilir. Temsilci, İletişim Merkezi bölümündeki "Gelen kutusu" sekmesine ve "Ziyaretçiler" bölümünde müşteriyle sohbet başlatma yetkisine sahiptir.

Temsilci haklarına sahip olmayan çalışanlar, ekip ve grup sohbetlerinde ekip arkadaşları ile iletişim kurmak, giden aramalar yapmak ve yönetici haklarına sahiplerse müşterilerle(sadece tamamlanmış sohbetler için geçerli) giden iletişim için uygulamayı kullanabilirler. Ancak, Gelen Kutusu bölümü onlar tarafından kullanılamayacaktır.

Bir çalışanı Temsilci olarak atamak için, aşağıda gösterildiği gibi temsilci anahtarını etkinleştirmeniz gerekir:

Temsilci olarak sınırsız sayıda ekip üyesi atanabilir, ancak bunlardan kaçının müşteri talepleriyle aynı anda çalışabileceğini lisansınız belirler. Uygulamada mevcut lisansınız kadar temsilci zaten oturum açmışsa, sonra giriş yapan temsilciler Gelen Kutusu bölümüne erişemez ve bölüme girdiklerinde aşağıdaki gibi bir uyarı görürler:

Temsilci olarak oturum açabilmeniz için "Ekip" bölümünden yöneticinize lisans sayısını arttırmasını isteyen bir mesaj gönderebilir veya oturumu açık olan bir ekip arkadaşınıza yazıp sizin için oturumunu kapatarak lisans sayınızda size yer açmasını isteyebilirsiniz.

Hesap Yetkileri

Temsilci rolüne ek olarak, hesabınızdaki bilgilere ve hesap ayarlarına erişim haklarını belirleyen bir rol ayarlayabilirsiniz. Bunu yapmak için, ilgili ekip üyesinin sağındaki "Ayarlar"a tıklayın.

Bu özellik, JivoChat'nun Pro ve Enterprise paketlerinde mevcuttur.

Ekip üyesinin profilinde aşağıda, çalışanın rolünü belirleyebileceğiniz "Hesap Yetkileri" açılır menüsünü bulacaksınız:

  • Yönetici: hesap verilerine (ayarlar, istatistikler, müşteri listesi ve sohbet geçmişi vb.) en eksiksiz erişime sahip olan çalışandır.
  • Supervisor(Şef): Temsilcilerin gözetim ve kontrol görevlerini yerine getiren çalışandır.
  • Temsilci: Ek izinler olmadan bir kullanıcı olarak uygulamayla çalışan bir çalışandır.

Bir rol seçtiğinizde, hesabın hangi yetkilere sahip olduğu sağda gösterilecektir:

Bunlar dışında başka bir kullanıcı rolü olarak Hesap Sahibi rolü bulunur. Bunu aşağıda anlatacağız. Hesap sahibi varsayılan olarak maksimum erişim düzeyine sahip olduğundan, hesap sahibi için herhangi bir erişim hakkı ayarı olmadığını lütfen unutmayın.

Hesap sahibi ve JivoChat hesabını silme

Varsayılan olarak hesap sahibi, JivoChat'ya ilk olarak kayıt olan kullanıcıdır. Hesap sahibine özel olarak tanımlanmış bazı haklar bulunur: Bu hesap diğer hesap yöneticileri tarafından silinemez ve hesap ayarları diğer kullanıcılar tarafından değiştirilemez.

Hesap sahibinin JivoChat hesabını tamamen silme hakkı vardır. Bunu işlemi yapabilmeniz için(hesap sahibi olarak oturum açmış olarak) Yönet > Hesabım adımlarını izleyip, aşağıdaki bölümü bulmanız gerekir:

Bu bölümde iki seçenek bulunur:

  • Hesap sahipliğini devretmek: Hesap sahipliğini herhangi bir hesap yöneticisine devredilebilirsiniz. Eski hesap sahibinin yetkileri normal bir hesap yöneticisinin seviyesine düşecektir. İlgili hesabı tamamen silmeniz gerekirse, hesap ayarlarından başka herhangi bir yönetici bu işlemi gerçekleştirebilir.

  • JivoChat hesabını silmek: Hesap silme işlemi sonucunda bütün sohbet arşiviniz, müşteri bilgileri, çalışanların hesapları da dahil olmak üzere hesabın tüm içeriğiyle birlikte silineceğini bilmelisiniz. Müşteri bilgilerinizi kaybetmemek için hesabınızı silmeden önce, CRM bölümünden müşterilerle ilgili bilgileri dışa aktarabilirsiniz.

İşlemi onaylamak için, hesap sahibine e-posta ile gönderilecek olan doğrulama kodunu girmeniz gerekecektir. Ayrıca bu aşamada, hesabınızı silmek için bir neden seçmeniz istenecektir.

Kodu girip işlemi onayladıktan sonra hesabınız tamamen silinecek ve kendinizi giriş sayfasında bulacaksınız.

Rollerin ve yetkilerin uygun şekilde dağıtılması, verimli ve başarılı ekip çalışmasının anahtarıdır. Bu ayarları yarına ertelemeyin ;) Herhangi bir sorunuz varsa, sohbette size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

Bu rehberin sizin için yararlı olduğunu umar, iyi günler dileriz!

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.