Müşteri Nitelikleri
Müşteri nitelikleri, müşteri profillerinize ekleyebileceğiniz ve segmentasyon, kişiselleştirme ve analizleri geliştirmenizi sağlayan ek verilerdir.
Bu nitelikler, tercihler, ilgi alanları, satın alma geçmişi, demografik bilgiler ve müşterilerinizi ve davranışlarını daha iyi anlamanızı sağlayacak herhangi başka bir bilgiyi içerebilir.
Bu rehberde, müşteri niteliklerini nasıl ayarlayabileceğinizi inceleyeceğiz.
Lütfen not edin: Müşteri nitelikleri özelliği yalnızca Premium ve üzeri lisans türlerinde mevcuttur.
Nitelik Oluşturma
Jivo uygulaması içinde, "Yönet" > "Müşteri Nitelikleri Ayarları" bölümüne gidin.
"Nitelik ekle" seçeneğine tıklayın ve tüm alanları doldurun.
- Nitelik Adı – Ziyaretçiye gösterilecek ad. 3 ila 25 karakter içerebilir
- Nitelik Kimliği – Ziyaretçiye sitede gösterilmeyecektir. Dahili tanımlama için kullanılır. 3 ila 60 karakter uzunluğunda olmalıdır. Yalnızca Latin harfleri, alt çizgi ve tire içerebilir.
- Nitelik adı ve kimliği her nitelik için benzersiz olmalıdır.
- Alan türü - Şu anda yalnızca iki seçenek mevcuttur: string (metin) ve sayı.
Tüm alanları doldurduktan sonra "Ekle" butonuna tıklayın. Toplamda 10 adet nitelik ekleyebilirsiniz.
Nitelikleri Düzenleme
Mevcut bir müşteri niteliğinin, imleçle üzerine geldiğinizde görünen kalem simgesine tıklayarak nitelikleri düzenleyebilir veya açılan ekranda çöp kutusuna tıklayarak silebilirsiniz.
Bir nitelik oluşturduktan sonra yalnızca ziyaretçilere gösterilecek olan adını değiştirebilirsiniz. Alan türü ve nitelik kimliği geçmiş verilerde düzensizlik yaratmaması adına sabittir.
Önemli not: Bir niteliği silerseniz, o nitelik aracılığıyla aktarılan tüm kullanıcı bilgileri silinecektir.
Nitelikleri Siteye Ekleme
Bunu yapmak için, Jivo uygulaması içinde "Yönet" > "Kanallar" > "Ayarlar" (istenen kanalın sağında) > "İletişim Bilgileri Formu" bölümünü seçin.
Sitedeki iletişim formunda en fazla dört alan görüntüleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz nitelikler listenin sonunda yer alacaktır. İstediğiniz kutucukları işaretleyin.
Not: Her site için en fazla üç nitelik ekleyebilirsiniz. En az bir alan standart olmalıdır: ad, telefon veya e-posta.
İstediğiniz alanları seçtikten sonra değişiklikleri uygulamak için "Kaydet" butonuna tıklayın.
Bu bölümde, imleçle üzerine geldiğinizde görünen kalem simgesine tıklayarak ziyaretçilere gösterilecek nitelik adını değiştirebilirsiniz.
Belirtilen nitelikler sitenizdeki sohbet penceresinde şu şekilde görünecektir:
Ayrıca bu alanlar, uygulamadaki temsilci tarafından da Müşteri Nitelikleri bölümünde görüntülenebilecektir.
Temsilciler bu alanları kendileri de doldurabilir veya müşterinin girmiş olduğu bilgileri değiştirebilir.
Hepsi bu kadar! Artık istediğiniz müşteri niteliklerini ekleyebilirsiniz.
Keyifli sohbetler dileriz!