Pazarlama İstatistikleri Bölümü
Hangi müşteri adayı oluşturma kaynaklarının sizin için en iyi sonucu verdiğini analiz edebilmeniz için uygulamaya ziyaretçi kaynaklarına ilişkin istatistikler ekledik.
Veriler grafikler şeklinde sunulmaktadır. Kullanım kolaylığı için bilgiler ziyaretçi kaynağına, müşteri bölgesine, iletişim kanalına veya tarih aralığına göre sıralanabilir.
Yeni bölüm "İstatistikler" -> "Pazarlama İstatistikleri" sekmesi altında mevcuttur. Bu sekmeye yalnızca hesap yöneticileri ve süpervizör haklarına sahip çalışanlar erişebilir.
Not: Pazarlama istatistikleri PRO ve Kurumsal sürümlerde mevcuttur.
Pazarlama İstatistikleri özelliği nasıl kullanılır?
Pazarlama istatistikleri, CRM -> Ziyaretçiler-> Ziyaret Kaynağı'na giderek görüntüleyebileceğiniz ziyaretçilerle ilgili bilgileri içerir.
İstatistikler, yeni benzersiz müşterilere ilişkin verileri içerir.
İşte nasıl çalıştığına dair bir örnek: Diyelim ki bir müşteri ilk olarak Ocak ayında ve daha sonra Mart ayında bir sohbet mesajı attı. Geçişin kaynağı ve bölge, müşterinin ilk talebine sabitlenecek ve sonraki sohbetler dikkate alınmayacaktır. Bu, sitedeki sohbetten gelen benzersiz potansiyel müşterilerin davranışını izlemenize olanak tanır.
Ziyaretçi kaynağı verileri
Her sohbette, yazışma penceresinin sağında "Kaynak Bilgisi" bölümünü bulabilirsiniz. Bu veriler pazarlama istatistiklerine girmektedir.
Teknolojilerimiz, organik trafiği ve siteye yapılan doğrudan ziyaretleri ayrı ayrı saymamıza olanak tanır. Diğer ziyaretçi kaynakları UTM etiketleri temelinde belirlenir.
Liste, hesabınızdaki sohbetlere en çok kaynak sağlayan 50 ziyaretçi kaynağını gösterecektir.
Bölgelere göre veriler
Yine Kaynak Bilgisi bölümünde, altta müşterinin bulunduğu şehir ve bölge hakkında bilgi görüntülenecektir. Pazarlama istatistikleri bölgeler bölümünde buradaki verileri dikkate alır.
Liste, hesabınıza göre en çok ziyaretçi alınan 100 bölgeyi gösterecektir.
Pazarlama istatistiklerinin kullanımına bir örnek.
Yeni pazarlama istatistikleri, tek başına veya diğer yönlendirme kaynaklarıyla karşılaştırmalı olarak her kaynaktan kaç potansiyel müşteri geldiğini izlemenizi sağlar.
Örneğin, sohbete organik olarak, Google Ads, Google organik ve referral(başka web sitelerindeki bağlantılarınız) kaynaklar üzerinden kaç müşteri adayı geldiğini kontrol edip ve bu verileri karşılaştıralım. Ziyaretçi kaynaklarını iki bölge bağlamında kontrol edelim: İstanbul ve Ankara.
İstatistikler - Pazarlama istatistikleri bölümünde, ziyaretçi kaynakları bölümünü açmanız ve ihtiyacınız olanları seçmeniz gerekir.
Bölgeye göre filtrede, istediğiniz bölgeleri seçin.
Filtreleri kullanarak istediğimiz değerleri ve tarih aralığını seçtikten sonra, grafikler ilgilendiğimiz verileri gösterecektir.
Grafik, verileri dinamik olarak gösterecektir. İmleç ile üzerine geldiğinizde, her geçiş kaynağı için ayrıntılı bilgiyi görebilirsiniz.
Hepsi bu kadar! Çok verimli bir gün geçirmenizi dileriz!