Apple Business Chat canlı desteğe nasıl bağlanır
Apple Business Chat hesabınızı oluşturun ve ziyaretçilerin sizinle doğrudan Haritalar veya Siri'den konuşmaya başlaması için JivoChat'ya bağlayın. Ayrıca, bu entegrasyon, sitedeki sohbetinizi iPhone veya iPad'den gelen ziyaretçiler için Apple Business Chat ile değiştirmenize olanak sağlar. Böylece ziyaretçileriniz iMessage'da her zaman bağlantıda olacak ve cevabınızı asla kaçırmayacak!
Apple Business Chat'e bağlanmak için, Apple Business Register'da bir hesap oluşturmanız gerekir.
Öncelikle, burada Apple Business Register'da bir hesap oluşturmanız gerekir: link.
Bu ekranda "Giriş Yap" (Sign in) düğmesini tıklayın.
Bundan sonra, Apple ID'nizle oturum açın ve kullanım şartlarını kabul edin.
Sonra bir Apple Business Chat hesabı oluşturmaya devam edin.
Bir sonraki ekranda, servisler listesindeki mesajlar için Ticari Hesapları bulmanız ve "Servis ekle"yi (add service) tıklamanız gerekir.
"Uygula" düğmesine (Apply) tıklayarak kayıt işlemine devam edin.
Organizasyon tipinizi belirtin.
Organizasyon adınızı ve iletişim bilgilerinizi girin.
Sonraki adım, kuruluşunuzun bir ofisi olduğunu seçtiyseniz, kuruluşunuzun ofisinin bulunduğu yeri haritada işaretlemektir.
Gerekirse web sitenizin adresini ve ayrıca sosyal medya bağlantılarını ekleyin.
Bundan sonra hesap yöneticisinin kişisini ayarlamanız gerekir. Bu kullanıcı kuruluş hesabında değişiklik yapabilir ve yeni kullanıcılar ekleyebilir. Varsayılan olarak, bu alan kaydolan kullanıcının Apple Kimliğini içerir.
Sonraki adım, teknik bir kişi belirtmektir: kurulumda size yardımcı olabilecek bir kullanıcı. Örneğin, sistem yöneticiniz.
Şimdi, sizinle iletişim kuracağını öngördüğünüz yaklaşık müşteri sayısını ve sohbette çalışacak beklenen temsilci sayısını belirtin.
Daha sonra, Business Chat aracılığıyla kaç sohbet almayı beklediğinizi belirtmeniz ve ayrıca temsilcilerin çevrimiçi yanıt verip vermeyeceğini belirtmeniz gerekir.
Ardından sohbette çalışmak için kullanacağınız platformu seçin. Arama alanına "JivoChat" yazın ve platformumuzu seçin.
Tüm verileri belirledikten sonra, derhal değerlendirilmek üzere başvuruyu göndermeniz istenecektir. Bununla birlikte, bunu biraz ertelemek ve ek alanları doldurmak daha iyidir. "Sonra"ya (Later) tıklayarak devam edin.
Daha önce girilen verileri ve bazı yeni bölümleri içeren bir ekran göreceksiniz.
Öncelikle, "Mesai saatleri"ni (Response hours) belirtmeniz, uygun bölümün yanındaki "Düzenle"yi tıklamanız gerekir. Apple Business Chat'te görev alacak temsilcilerinizin yanıt vereceği zamanları belirtecek.
Ardından, "İleti Başlığı Yapılandırması" bölümünde (Messages Header Configuration), iletişim başlığınızın, sohbetteki gezinme düğmelerinin ("Bilgi" ve "Geri") renklerini ayarlayın ve logolarınızı yükleyin.
Bundan sonra, "İncelemeye gönder" düğmesini tıklayarak bir kayıt isteği göndermeye hazırsınız. Başvuru süreci 1-2 gün sürer. Apple Business Register hesabınızda bir e-posta alacak ve isteğin durumunu göreceksiniz.
Başvurunuz reddedildiyse, başvurudaki verileri kontrol etmeniz, gerekli düzeltmeleri yapmanız ve başvuruyu yeniden göndermeniz gerekir.
Başarılı bir inceleme yapıldıktan sonra hesap durumunuz Entegrasyon ve Test (Integration and Test) olarak değişecektir.
Bu noktada JivoChat ile bağlantı kurabileceksiniz. Business Chat hesap ayarlarınızı açın -> "Müşteri Hizmetleri Platformu Yapılandırması" bölümü (Customer Service Platform Configuration)-> "JivoChat'a bağlan"ı (Connect to JivoChat) tıklayın.
Bunu yapmak, web uygulamamızı yeni bir iletişim kanalı bağlantı ekranı ile başlatacak.
"Apple Business Chat'i Bağla"ya tıkladıktan sonra, uygulamada yeni bir Apple Business Chat kanalı olacak. Kendinize birkaç mesaj göndererek entegrasyonu test edin.