Webhook API
JivoChat sisteminde ziyaretçiler ile ilgili çeşitli etkinlikler hakkında bildirim almak için Webhookları (Web Kancaları) kullanın. Uygulamanızda, ilgili kanal ayarlarında, Geliştiriciler için Entegrasyon Ayarları kısmında, bir olay gerçekleştiğinde istek göndermek için bir HTTP(S) URL’si belirleyebilirsiniz.
POST isteği, JSON nesnesindeki olay bilgileriyle birlikte bir gövde olarak belirtilen URL’ye gönderilir.
Olay türü, 'event' yapısının event_name alanında belirtilir. Olaya bağlı olarak diğer bazı alanlar da iletilir.
Bazı olay türlerinde, HTTP talebine yanıt olarak, sohbeti kabul eden temsilciye görüntülenecek veriler de gönderebilirsiniz. Bu, CRM bağlantıları için elzemdir.
call_event#
Temsilcilere yeni arama geldiğinde veya mevcut aramada değişiklik olduğunda gönderilir.
Örnek:
{ "event_name": "call_event", "chat_id": 4398, "widget_id": "2853", "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "number": "2746", "description": "Description text", "social": {}, "chats_count": 8 }, "agent": { "id": "3599", "name": "Thomas Anderson", "email": "agent@jivosite.com", "phone": "+14083682346" }, "department": { "id": 181, "name": "Sales" }, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "call": { "type": "callback", "phone": "+14084987855", "status": "end", "record_url": "http://example.com/record.mp3" }, "analytics": {} }
chat_accepted#
Temsilci gelen sohbet talebinde ‘Kabul Et’e bastığında iletilir. Ziyaretçi hakkında bilinen tüm bilgi ve bazı temsilci bilgileri değişkenler ile iletilir. Ayrıca jivo_api.setUserToken kullanılırsa, atanmış ziyaretçi numarası da iletilir. [setUserToken].
chat_accepted olayına verilen yanıt contact_info'yu içeriyorsa, bu veri temsilciye tıpkı ziyaretçi iletişim formunu doldurmuşçasına gösterilir. Ayrıca sohbet günlüğüne kaydedilecektir.
Örnek:
{ "event_name": "chat_accepted", "widget_id": "3948", "user_token": null, "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "description": "Description text", "number": "2198", "social": {}, "chats_count": 1 }, "organization": { "id": "1", "name": "Company name" }, "status": { "id": "4", "title": "contact_later" }, "assigned_agent": { "id": 1, "email": "agent1@gmail.com", "name": "Agent" }, "tags": [ { "id": "17", "title": "Tag example" } ], "chat_id": 7636, "department": { "id": 281, "name": "Sales" }, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "analytics": {}, "agent": { "id": "2016", "name": "Thomas Anderson", "email": "agent@jivosite.com", "phone": "+14083682346" }, }
Yanıt Parametreleri
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
result | string | Sonuça dair açıklama. Eğer değer “OK” değilse, veri temsilciye iletilmez |
custom_data | array | Ek veri alanları, setCustomData ile benzer |
contact_info | object | İletişim bilgileri alanları, setContactInfo ile benzer |
enable_assign | boolean | Ziyaretçiyi CRM’de kaydetmek için temsilciye buton gösterilip gösterilmeyeceğini belirleyen bayrak. Buton, custom_data’da tüm alanların önünde görüntülenir. |
crm_link | string fields | Ziyaretçinin CRM’deki kartının linki. Temsilciye custom_data’da tüm alanların altında ayrı bir buton olarak gösterilir. |
page | object | Talebin oluştuğu sayfanın URLsi |
custom_data
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
title | string | Özelleştirilmiş alanın başlığı |
content | string | Özelleştirilmiş alanın içeriği |
contact_info
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
name | string | Ziyaretçinin adı |
phone opsiyonel | string | Ziyaretçinin telefonu |
email opsiyonel | string | Ziyaretçinin e-postası |
page
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
url | string | Ziyaretçinin bulunduğu URL adresi |
title opsiyonel | string | Ziyaretçinin bulunduğu sayfanın başlığı |
Örnek:
{ "result": "ok", "custom_data": [ { "title": "Title", "content": "Content text" } ], "contact_info": { "name": "John Smith", "phone": "+14084987855", "email": "email@example.com" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" } }
chat_assigned#
Bir sohbet, "crm_link" parametresi kullanılarak chat_accepted olayına gönderilen yanıt sonucunda CRM'ye bağlandığında bu olay gönderilir. Ziyaretçi hakkında bilinen tüm veriler ve bazı temsilci bilgileri istek parametrelerinde gönderilecektir. Ayrıca, setUserToken kullanılarak ziyaretçinin kimliği de dahil olmak üzere parametreler widget'a gönderilmişse, bunlar da iletileceektir.
Örnek:
{ "event_name": "chat_assigned", "widget_id": "3948", "user_token": null, "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "number": "2198", "description": "Description text", "social": {}, "chats_count": 1 }, "organization": { "id": "1", "name": "Company name" }, "status": { "id": "4", "title": "contact_later" }, "assigned_agent": { "id": 1, "email": "agent1@gmail.com", "name": "Agent" }, "tags": [], "chat_id": 1207, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "analytics": {}, "agent": { "id": "2016", "name": "Thomas Anderson", "email": "agent@jivosite.com", "phone": "+14083682346" }, "assign_to": "https://test-crm.com", }
Yanıt Parametreleri
Cevap olarak JSON {"result": "ok"} ya da bir hata mesajı beklenir.
Örnek:
{ "result": "ok" }
chat_updated#
Ziyaretçinin iletişim bilgileri güncellendiğinde gönderilecek olay – örneğin ziyaretçi sohbet esnasında iletişim bilgileri formunu doldurursa. Ziyaretçi hakkında bilinen tüm bilgi ve bazı temsilci bilgileri değişkenler ile iletilir. Ayrıca, setUserToken kullanılarak ziyaretçinin kimliği de dahil olmak üzere parametreler widget'a gönderilmişse, bunlar da iletileceektir.
Örnek:
{ "event_name": "chat_updated", "widget_id": "3948", "user_token": null, "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "description": "Description text", "number": "2198", "chats_count": 1 }, "organization": { "id": "2", "name": "Company name" }, "status": { "id": "4", "title": "contact_later" }, "assigned_agent": null, "tags": [ { "id": "7", "title": "Discount" } ], "chat_id": 7507, "department": { "id": 281, "name": "Sales" }, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "analytics": {}, "agent": { "id": "2016", "name": "Thomas Anderson", "email": "agent@jivosite.com", "phone": "+14083682346" }, }
Yanıt Parametreleri
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
result | string | Sonuça dair açıklama. Eğer değer “OK” değilse, veri temsilciye iletilmez |
custom_data | array | Ek veri alanları, setCustomData ile benzer |
contact_info | object | İletişim bilgileri alanları, setContactInfo ile benzer |
enable_assign | boolean | Ziyaretçiyi CRM’de kaydetmek için temsilciye buton gösterilip gösterilmeyeceğini belirleyen bayrak. Buton, custom_data’da tüm alanların önünde görüntülenir |
crm_link | string fields | Ziyaretçinin CRM’deki kartının linki. Temsilciye custom_data’da tüm alanların altında ayrı bir buton olarak gösterilir. |
page | object | Talebin oluştuğu sayfanın URLsi |
client_updated#
Olay, bir müşteriye ait veri güncellemesiyle tetiklenir. Örneğin, müşteriye bir temsilci atandı veya müşterinin kategorisi değiştirildi. Bu etkinlik aynı zamanda müşterinin iletişim bilgileri aktif bir sohbetten (CRM bölümünde - Müşteriler) güncellendiğinde de gönderilir.
Örnek:
{ "event_name": "client_updated", "widget_id": "12345678", "user_token": null, "visitor": { "name": "Thomas", "email": "thomas@gmail.com", "phone": "+458745457845", "description": "Description text", "number": 1217, "chats_count": 1 }, "organization": { "id": "1", "name": "Company name" }, "status": { "id": "4", "title": "contact_later" }, "assigned_agent": { "id": 3, "email": "agent3@gmail.com", "name": "Agent3" }, "tags": [ { "id": "17", "title": "Sales" } ], "client_id": "1217" }
Yanıt Parametreleri
Cevap olarak JSON {"result": "ok"} ya da bir hata mesajı beklenir.
Örnek:
{ "result": "ok" }
chat_finished#
Temsilci, uygulama sohbeti terkettiğinde gönderilen olay. Ziyaretçi hakkında bilinen tüm bilgi, sohbet kaydı ve bazı temsilci bilgileri değişkenler ile iletilir. Ayrıca, setUserToken kullanılarak ziyaretçinin kimliği de dahil olmak üzere parametreler widget'a gönderilmişse, bunlar da iletileceektir.
Örnek:
{ "event_name": "chat_finished", "widget_id": "3948", "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "description": "Description text", "number": "2198", "chats_count": 2 }, "organization": null, "status": null, "assigned_agent": null, "tags": [], "chat_id": 7607, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "analytics": null, "agents": [ { "id": "2016", "name": "Thomas Anderson", "email": "agent@jivosite.com", "phone": "+14083682346" } ], "chat": { "messages": [ { "message": "<Message text is not displayed here>", "timestamp": 1665396476, "type": "visitor" }, { "message": "<Message text is not displayed here>", "timestamp": 1665396483, "type": "agent", "agent_id": 1 } ], "blacklisted": false, "rate": null }, "plain_messages": "", "html_messages": "" }
Yanıt Parametreleri
Cevap olarak JSON {"result": "ok"} ya da bir hata mesajı beklenir.
Örnek:
{ "result": "ok" }
offline_message#
Ziyaretçi çevrimdışı iletişim formu ile bir mesaj gönderdiğinde gönderilecek olay. Ziyaretçi hakkında bilinen tüm bilgi ve çevrimdışı mesaj değişkenler ile iletilir. Ayrıca, setUserToken kullanılarak ziyaretçinin kimliği de dahil olmak üzere parametreler widget'a gönderilmişse, bunlar da iletileceektir.
Örnek:
{ "event_name": "offline_message", "widget_id": "3948", "user_token": null, "visitor": { "name": "John Smith", "email": "email@example.com", "phone": "+14084987855", "description": "Description text", "number": "2198", "chats_count": 1 }, "organization": null, "status": null, "assigned_agent": null, "tags": [], "chat_id": 2026, "session": { "geoip": { "region_code": "CA", "country": "United States", "country_code": "US", "region": "California", "city": "San Francisco", "latitude": "37.7898", "longitude": "-122.3942", "organization": "Wikimedia Foundation" }, "utm": "source=google|medium=cpc|content=banner|campaign=campaign_name", "utm_json": { "source": "google", "campaign": "campaign_name", "content": "banner", "medium": "cpc", "term": "..." }, "ip_addr": "208.80.152.201", "user_agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.71 Safari/537.36" }, "page": { "url": "http://example.com/", "title": "Page title" }, "analytics": {}, "message": "Message text", "offline_message_id": 1665399500726 }
Yanıt Parametreleri
Cevap olarak JSON {"result": "ok"} ya da bir hata mesajı beklenir.
Örnek:
{ "result": "ok" }
Olay Parametreleri#
event
Olay adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
widget_id | string | Sohbetin geldiği kanala ait widget id. Sohbet kodunda bulunabilir |
user_token | string | Bir kullanıcının ek kimliği (setUserToken yöntemi kullanılarak ayarlanabilir) |
visitor | object | Ziyaretçi hakkında bilgi içeren obje |
organization | object | Müşterinin atanmış olduğu firma hakkında bilgi içeren obje |
status | object | Müşterinin kategorisi |
assigned_agent | object | Müşteriye atanmış temsilciye dair bilgi |
tags | object | Müşteriye atanmış etiketler |
chat_id | number | Sohbetin ID'si |
department opsiyonel | object | Ziyaretçinin seçtiği departman hakkında bilgi içeren obje |
session | object | Ziyaretçi oturumu hakkında bilgi içeren obje |
page | object | Talebin oluştuğu sayfanın URLsi |
call | object | Çağrı hakkında bilgi içeren obje |
analytics opsiyonel | object | Analitiği |
agent | object | Temsilci hakkında bilgi içeren obje |
chat | object | Sohbet mesajları günlüğü |
visitor
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
name opsiyonel | string | Ziyaretçinin adı |
email opsiyonel | string | Ziyaretçinin e-posta adresi |
phone opsiyonel | string | Ziyaretçinin telefon numarası |
description | string | Ziyaretçi hakkında ek bilgi |
number | string | Ziyaretçi numarası |
social opsiyonel | object | Ziyaretçinin sosyal ağ profilleri bilgisi |
chats_count | number | Ziyaretçinin sohbet sayısı |
organization
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | number | Şirket ID'si |
name | string | Şirket adı |
status
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | number | Müşteri kategori ID'si |
title | string | Kategori adı |
assigned_agent
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | number | Atanmış temsilci ID'si |
string | Atanmış temsilci e-postası | |
name | string | Atanmış temsilci adı |
tags
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | number | Etiket ID |
title | string | Etiket adı |
department
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | number | Departman ID |
name | string | Departman adı |
session
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
geoip | object | Coğrafi IP verisi |
utm | string | String formatında UTM bilgisi |
utm_json | object | json formatında UTM bilgisi |
ip_addr | string | Ziyaretçinin IP adresi |
user_agent | string | Ziyaretçinin tarayıcı bilgisi |
page
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
url | string | Ziyaretçinin bulunduğu URL adresi |
title opsiyonel | string | Ziyaretçinin bulunduğu sayfanın başlığı |
agent
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
id | int | Temsilciye ait ID |
name | string | Temsilci adı |
string | Temsilci e-postası | |
phone opsiyonel | string | Temsilci telefon numarası |
call
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
type | string | Çağrı tipi: callback, incoming, outgoing (geri-arama, gelen, giden) |
phone | string | Ziyaretçinin telefon numarası |
status | string | Çağrı durumu: start, end, agent_connected, client_connected, error (başladı, bitti, temsilci bağlandı, ziyaretçi bağlandı, hata) |
reason opsiyonel | string | Hata sebebi (eğer hata varsa) |
record_url opsiyonel | string | Çağrının mp3 kaydına link (eğer çağrı bitmişse) |
chat
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
messages | object | Sohbet kaydını içeren obje |
blacklisted | boolean | Ziyaretinin temsilci tarafından engellendiğini gösterir |
rate optional | string | Sohbetin ziyaretçi tarafından değerlendirmesi |
invitation optional | string | Akıllı tetikleyici metni |
messages
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
message | string | Mesaj metni |
timestamp | int | Zaman etiketi-ts formatında |
type | string | Kullanıcı türü(temsilci-ziyaretçi) |
agent_id | number | Mesajı gönderen temsilcinin ID'si |
geoip
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
region_code | string | Bölge kodu |
country_code | string | ISO ülke kodu |
country | string | Ülke kodu |
region | string | Bölge |
city | string | Şehir |
latitude | string | Enlem |
longitude | string | Boylam |
organization | string | İSS Şirket adı |
utm_json
Alan Adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
source opsiyonel | string | utm_source değeri |
campaign opsiyonel | string | utm_campaign değeri |
content opsiyonel | string | utm_content değeri |
medium opsiyonel | string | utm_medium değeri |
term opsiyonel | string | utm_term değeri |
CRM Webhooks API#
Webhook API'sine CRM bölümünde yapılan ekleme ve düzenleme işlemlerine dair etkinlikler eklendi.
Olay verisi isteklerinin gönderileceği sunucu adresi 'Müşteri Süreçleri' bölümü -> 'CRM Webhookları' alanında yapılandırılır. İstek POST yöntemi kullanılarak gönderilir ve istek gövdesi JSON formatında iletilir.
Etkinlik kategorisi (değişiklik içeren CRM varlığı) event_type alanı tarafından belirlenir. Eylemin türü (ekleme, değiştirme, silme), event_name alanının değerine göre belirlenebilir.
Pipeline (crm_pipeline)#
Bu olay 'Müşteri Süreçleri'- 'Süreçler' bölümüne yeni bir süreç eklenirken veya mevcutlardan birinini ayarları değiştirilirken gönderilir.
Olası olay türleri:
- created_pipeline -yeni bir süreç oluşturulduğunda gönderilen olay
- updated_pipeline - mevcut bir süreç düzenlendiğinde(aşamalar,başarısızlık sebepleri, para birimi düzenlemeleri) gönderilen olay
- deleted_pipeline - mevcut bir süreç silindiğinde gönderilen olay
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_pipeline", "event": { "event_name": "created_pipeline", "pipeline_id": 6, "title": "Gruzly", "currency": "TRY", "pipeline_statuses": [ { "pipeline_status_id": 19, "title": "completed", "position": 0, "color": "0ed16a", "type": "system", "final_status": "successful" }, { "pipeline_status_id": 20, "title": "unsuccessful", "position": 0, "color": "76869d", "type": "system", "final_status": "unsuccessful" }, { "pipeline_status_id": 21, "title": "New", "position": 1, "color": "1fb6fd", "type": "user", "final_status": null } ], "pipeline_reject_reasons": [ { "pipeline_reject_reason_id": 21, "title": "Too expensive", "position": 0 }, { "pipeline_reject_reason_id": 22, "title": "Missed opportunity", "position": 1 }, { "pipeline_reject_reason_id": 23, "title": "Unacceptable terms", "position": 2 }, { "pipeline_reject_reason_id": 24, "title": "Chose another option", "position": 3 } ] } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
pipeline_id | number | Süreç ID'si |
title | string | Süreç adı |
currency | string | Uluslararası para birimi kodu |
pipeline_statuses | array | Süreç aşamaları hakkında bilgi içeren dizi |
pipeline_status_id | number | Aşama ID'si |
title | string | Aşama adı |
position | number | Sıra numarası (aşamanın listedeki konumu) |
color | string | Öğe rengi (HEX biçiminde belirtilir) |
type | string | Aşamayı kimin eklediği hakkında bilgi (sistem veya kullanıcı) |
final_status | string | Başarılı veya başarısız teklif tamamlama durumu |
pipeline_reject_reasons | array | Reddetme nedenleri hakkında bilgi içeren dizi. Pipeline_reject_reason_id, title ve position bilgilerini içerir. |
Categories (сrm_status)#
"Müşteri Süreçleri" - "Kategoriler" bölümünde müşteri kategorisi ayarları düzenlendiğinde "event_type": "crm_status" ile event gönderimi tetiklenir.
Olay türleri:
- created_status - yeni bir kategori oluşturulduğunda gönderilen olay
- updated_status - mevcut bir kategori düzenlendiğinde gönderilen olay
- deleted_status - mevcut bir kategori silindiğinde gönderilen olay
- reordered_status - süreç listesinde kategorinin sırası değiştiğinde gönderilen olay
- assigned_status - müşteriye bir kategori atandığında gönderilen olay
- changed_require_update_of_status - "Bir görüşmeyi sonlandırırken Kategori alanının güncellenmesi istensin" ayarı değiştirildiğinde gönderilen olay
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_status", "event": { "event_name": "assigned_status", "status": { "title": "unsuccessful", "color": "76869d", "position": 3, "status_id": 5, "new_status_id": null }, "client": { "client_id": 1, "widget": { "widget_id": 488651 }, "name": "John Smith", "avatar_url": null, "description": null, "social": null, "assigned_agent": { "assigned_agent_id": null }, "crm_link": null, "chats_count": 0, "visits_count": 0, "custom_data": null, "status": { "title": "unsuccessful", "color": "76869d", "position": 3, "status_id": 5, "new_status_id": null }, "organization": null, "tags": [], "has_deal": 1, "contacts": [{ "contact_type": "email", "contact": "johnsmith@mail.com", "channel_type": "agent_app" }], "blacklist": null } } }
Client nesnesi parametrelerinin açıklaması Webhook API belgelerinde mevcuttur: https://www.jivochat.com.tr/docs/webhooks/#event-parameters
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_status", "event": { "event_name": "created_status"/"updated_status"/"deleted_status"; "title": "Vno", "color": "0363f6", "position": 6, "status_id": 6, "new_status_id": null } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
title | string | Kategori adı |
color | string | Öğe rengi (HEX biçiminde belirtilir) |
position | number | Sıra numarası (kategorinin listedeki konumu |
status_id | number | Kategori ID'si |
new_status_id | number | Yeni kategori ID'si |
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_status", "event": { "event_name": "assigned_status", "status": { "title": "unsuccessful", "color": "76869d", "position": 3, "status_id": 5, "new_status_id": null }, "client": { "client_id": 1, "widget": { "widget_id": 488651 }, "name": "John Smith", "avatar_url": null, "description": null, "social": null, "assigned_agent": { "assigned_agent_id": null }, "crm_link": null, "chats_count": 0, "visits_count": 0, "custom_data": null, "status": { "title": "unsuccessful", "color": "76869d", "position": 3, "status_id": 5, "new_status_id": null }, "organization": null, "tags": [], "has_deal": 1, "contacts": [{ "contact_type": "email", "contact": "johnsmith@mail.com", "channel_type": "agent_app" }], "blacklist": null } } }
Client nesnesine ilişkin parametrelerin açıklaması aşağıda mevcuttur
Tags (crm_client_tag)#
Bu etkinliğin gönderilmesi, müşterinin profilindeki bir segmenti işaretlemek için kullanılan etiketler yönetilirken tetiklenir. "Müşteri Süreçleri" -> "Etiketler" bölümünde etiket eklemek, silmek veya birleştirmek mümkündür.
Olay türleri:
- created_client_tag - yeni bir etiket oluşturulduğunda gönderilen olay
- updated_client_tag - mevcut bir etiket düzenlendiğinde gönderilen olay
- deleted_client_tag - mevcut bir etiket silindiğinde gönderilen olay
- merged_client_tag - mevcut etiketler birleştirildiğinde gönderilen olay
- changed_administrator_only_client_tag - "Yeni etiketler sadece yöneticiler tarafından eklenebilir" ayarı düzenlendiğinde gönderilen olay
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_client_tag"/"updated_client_tag"/"deleted_client_tag", "event": { "event_name": "created_client_tag", "tag_id": 1, "title": "Test_tag" } }
{ "site_id": 360882, "event_type":"crm_client_tag", "event": { "event_name": "merged_tag", "tag": { "tag_id": 6, "title": "NewOne" }, "merged_tags": [{ "tag_id": 9, "title": "SecondOne" }, { "tag_id": 10, "title": "ThirdOne" }] } }
{ "site_id": 360882, "event_type":"crm_client_tag", "event": { "event_name": "changed_administrator_only_client_tag", "enabled": 1 } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
tag_id | number | Etiket ID'si |
title | string | Etiket adı |
merged_tags | array | Birleştirilmiş etiketlerle ilgili verileri içeren dizi |
enabled | boolean | Etiket yönetimi ayarlarının değiştirilip değiştirilmediği: 1 - yalnızca yöneticiler etiket oluşturabilir; 0 - tüm çalışanlar etiket oluşturabilir |
Deals (crm_deal)#
Bu etkinlik kategorisine sahip bir istek, her yeni teklif oluşturulduğunda veya mevcut bir teklifin verileri değiştirildiğinde gönderilir.
Olay Türleri:
- created_deal - yeni bir teklif oluşturulduğunda gönderilen olay
- updated_deal - mevcut bir teklif düzenlendiğinde gönderilen olay
- deleted_deal - mevcut bir teklif silindiğinde gönderilen olay
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_deal", "event": { "event_name": "created_deal"/"updated_deal"/"deleted_deal", "deal_id": 3, "client": { "client_id": 1 }, "title": "Сделка", "text": "Описание сделки", "amount": null, "pipeline": { "pipeline_id": 1, "pipeline_status": { "pipeline_status_id": 1 }, "pipeline_reject_reason": { "pipeline_reject_reason_id": null } }, "assigned_agent": { "assigned_agent_id": 1 }, "created_ts": 1677837220, "closed_ts": null, "creator_agent": { "creator_agent_id": 1 } } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
deal_id | number | Teklif ID'si |
client | object | Teklifin eklendiği müşteri ayrıntılarını içeren nesne |
title | string | Teklifin başlığı |
text | string | Teklif açıklaması |
amount | number | Teklif miktarı |
pipeline | object | Müşteri sürecini ve teklif kategorisini gösteren obje |
assigned_agent | object | Teklife atanan temsilciye ilişkin veriler |
created_ts | int | Timestamp |
created_ts | int | Teklif oluşturulma zamanı-ts türünden |
closed_ts | int | Teklif kapanma zamanı-ts türünden |
creator_agent | object | Teklifi oluşturan temsilci hakında bilgi içeren obje |
CRM Tasks (crm_task)#
Bu olay, görevler özelliğiyle çalışırken tetiklenir: ekleme, silme, düzenleme vb. İstek gövdesi, görevin kendisiyle ilgili bilgilerin yanı sıra ilişkili müşteri ve anlaşma hakkındaki ayrıntıları da içerir.
Olay Türleri:
- created_task - yeni bir görev oluşturulduğunda gönderilen olay
- deleted_task - mevcut bir görev silindiğinde gönderilen olay
- updated_task - mevcut bir görev düzenlendiğinde gönderilen olay
- completed_task - mevcut bir görev tamamlandığında gönderilen olay
- fired_task - görev zamanı geldiğinde gönderilen olay
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_task", "event": { "event_name": "created_task"/"deleted_task"/"updated_task"/"completed task"/"fired_task", "text": "Текст задачи", "status": "active", "task_id": 2, "agent": { "agent_id": 1 }, "client": { "client_id": 1 }, "notify_ts": 1677838380, "created_ts": 1677837822, "updated_ts": 1677837842, "show_notification": 1, "creator_agent": { "creator_agent_id": 1 }, "deal": { "deal_id": 3 } } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
text | string | Görev açıklaması |
task_id | number | Görev ID'si |
agent | object | Görevin atandığı temsilciye dair bilgiyi içeren obje |
client | object | Görevin bağlı olduğu müşteri hakkında bilgi |
notify_ts | int | Görev hatırlatıcısının tetikleneceği zaman-ts formatında |
created_ts | int | Görevin oluşturulma zamanı-ts formatında |
updated_ts | int | Görevin güncellenme zamanı-ts formatında |
show_notification | boolean | Görev hatırlatıcısının gösterilip gösterilmeyeceği. 1 - hatırlatma etkin, 0 - gösterilmeyecek |
creator_agent | object | Görevi oluşturan temsilciye dair bilgi |
deal | object | Görevle ilişkilendirilmiş teklife dair bilgi içeren obje |
Organizations (crm_organization)#
Bu olay, bir müşteriyle ilişkilendirilebilecek bir kuruluş(şirket) oluşturulurken gönderilir. Bu kategoride yalnızca tek bir etkinlik türü mevcuttur - created_organization, çünkü organizasyonlarla ilgili diğer işlemler mevcut değildir. İstek gövdesi yalnızca 2 parametre içerir: event_name and organization_id.
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_organization", "event": { "event_name": "created_organization", "organization_id": 3, } }
Clients (сrm_client)#
Olaylar, müşteri profilini içeren eylemlerle tetiklenir: eklenmesi, düzenlenmesi veya silinmesi.
Olay Türleri:
- assigned_agent_to_client - müşteriye bir temsilci atandığında gönderilen olay
- created_client - bir müşteri oluşturulduğunda gönderilen olay
- deleted_client - mevcut bir müşteri silindiğinde gönderilen olay
- updated_client - mevcut bir müşteri profili güncellendiğinde gönderilen olay
- changed_client_company - müşterinin ilişkili olduğu firma değiştirildiğinde gönderilen olay
- changed_client_blacklist - müşteri karalisteye eklendiğinde veya listeden çıkartıldığında gönderilen olay
- updated_client_contacts - müşteri iletişim bilgisi değiştirildiğinde gönderilen olay
Webhook'un gövde yapısı ve parametreleri, bu etkinlik türlerinin her biri için aynıdır.
Örnek:
{ "site_id": 464056, "event_type": "crm_client", "event": { "event_name": "assigned_agent_to_client", "client_id": 1, "widget": { "widget_id": 488651 }, "name": "John Smith", "avatar_url": null, "description": null, "social": null, "assigned_agent": { "assigned_agent_id": 2 }, "crm_link": null, "chats_count": 0, "visits_count": 0, "custom_data": null, "status": { "title": "new", "color": "1fb6fd", "position": 0, "status_id": 1, "new_status_id": null }, "organization": { "organization_id": 3, "name": "Company" }, "tags": [], "has_deal": 1, "contacts": [{ "contact_type": "email", "contact": "johnsmith@mail.com", "channel_type": "agent_app" }], "blacklist": { "agent": { "agent_id": 1 }, "block_datetime_ts": 1677838504, "unblock_datetime_ts": 1709460904, "ip_address": "109.252.14.36" } }
Olay Parametreleri
Parametre adı | Tür | Açıklama |
---|---|---|
event_name | string | Olay türü |
client_id | number | Müşteri ID'si |
widget | object | Müşterinin eklendiği iletişim kanalına ilişkin bilgiler (public channel ID bilgisini içerir) |
name | string | Müşterinin adı |
client | object | Görevin bağlı olduğu müşteriye dair bilgi |
avatar_url | string | Müşterinin avatarını içeren medya dosyasına bağlantı (böyle bir bağlantının sağlanabileceği sosyal medya kanalları ve sohbet API'leri için geçerlidir) |
description | string | Müşteri profilindeki detaylar |
social | object | Müşterinin sosyal ağlardaki ve mesajlaşma programlarındaki profillerine bağlantılar içeren nesne |
crm_link | string | Müşterinin CRM bölümündeki profiline ait bağlantı |
chats_count | number | Müşteriyle yapılan sohbet sayısı |
visits_count | number | Ziyaret sayısı |
custom_data | object | setCustom Data yöntemi kullanılarak iletilen müşteri hakkında ek bilgiler |
status | object | Müşteriye atanmış olan kategori |
organization | object | Müşterinin ilişkilendirilmiş olduğu şirket |
tags | array | Müşteriye atanmış etiketler |
has_deal | boolean | Müşteriyle bir teklif oluşturulup oluşturulmadığını belirtir |
contacts | array | Müşterinin iletişim bilgileri |
contact_type | string | iletişim türü: phone/email - telefon numarası/e-posta adresi |
contact | string | telefon numarası/e-posta adresi |
channel_type | string | İletişim bilgilerinin eklendiği yer: agent_app - temsilci uygulaması, widget - harici kişiler |
blacklist | object | Müşterinin kara listeye eklenmesi veya engelinin kaldırılmasına ilişkin veriler |
agent | object | Ziyaretçiyi engelleyen temsilci hakkında bilgi |
block_datetime_ts | int | Engelleme zamanı-ts formatında |
unblock_datetime_ts | int | Engel kaldırma zamanı-ts formatında |
ip_address | string | Müşterinin IP adresi |