Mağazanızın özel günlerde daha fazla satış yapması için 12 tavsiye!
Bugünkü anlatımızı Türkiye'de henüz çok bilinmeyen ancak dünya çapında büyük bir indirim festivali olan Black Friday, yani Kara Cuma üzerinden yapacağız. Burada Kara Cuma için vereceğimiz taktikleri, yerel tatillerimize uyarlayabilirsiniz!
Şükran Günü ile bağlantılı bir Amerikan geleneği olan Black Friday, Noel sezonunun ilk bölümü olarak kabul edilebilecek promosyonların patlamasıdır. Böyle düşünebiliriz çünkü bu promosyonlar, esnafın stoklarını Noel için yeni ürünler almak için temizlemelerini amaçlıyor. Diğer ülkeler tarafından da benimsenen Black Friday ve Cyber Pazartesi tüccarlar için dünya çapında önemlidir ve sunulması neredeyse zorunlu bir promosyon haline gelmiştir. Bu gibi özel günlere sanal mağazanızı hazırlamanız için 12 ipucu vereceğiz!
Ayrıca Okumak İsteyebilirsiniz : eBay'e 10 e-ticaret alternatifi
1. Canlı desteğinizi kullanın
Black Friday, sayfanıza gelen ziyaretçilerin sayısını önemli ölçüde artırmaktadır. Bu hareket, sosyal ağları ve e-posta pazarlamasını da aktif kullanarak bir çığa dönüşebilir. İlerleyen tavsiyelerde buna da değineceğiz. Bu hareket nedeniyle, bu ziyaretçilerin aradıkları fırsatları ve öğeleri bulmasına yardımcı olmak için çevrimiçi müşteri hizmetlerine büyük önem vermek önemlidir. Zaten çevrimiçi mağazanızda çevrimiçi bir sohbet sunmuyorsanız, Jivochat'ın sunduğu [özellikler] (/features) bölümüne göz atın!
Beklenen harekete bağlı olarak, bu ölçüde bir yığılmaya alışkın değillerse, takımınıza destek olmak adına daha fazla operatör ekleyebilir veya operatörler için satış eğitimi verebilirsiniz. Yardımcıları çalıştırmak için ilk çevrimiçi satışınızı gerçekleştirmenin 30 yolu makalemizi okutabilirsiniz.
2. Ek hizmetler önerin
Black Friday'in yoğun bir gün olmasının başlıca nedeni, indirimlerdir. Ancak büyük perakendecilere göre daha az hacim sahibi olanlar için, onlardan gelen indirimlerle rekabet etmek her zaman mümkün değildir. Bu dezavantaja kapılmamak için, örneğin, teslimat süresinin kısalması veya ücretsiz hediye paketleme gibi satışla ilgili ek hizmetler sunmayı deneyin.
3. İndirimler yerine ücretsiz hizmetler sunun
E-ticaretiniz genellikle ağır ve aşırı pahalı yüklerle ilgiliyse, ücretsiz teslimat gibi hizmetleri bedava yapmak iyi gelecektir. İdeal olarak, tüketicinin dikkatini çekmek için daima bir indirim sunmalısınız, ancak ekstaradan uygulayabileceğiniz bir strateji de bir müşterinin kargo için ne kadar ödeyeceğini gösteren bir simülasyon sunmaktır. Bu şekilde, büyük indirimlerden çok ücretsiz nakliye yaptırmanın daha iyi olabileceğinin farkına varır. Sembolik indirimleri ücretsiz teslimatla birleştirebilirseniz, alıcı için daha iyi olur.
4. İndirimin son tarihini ileri alın
Özel alışveriş günleri genelde tek bir günle başlar, birkaç güne yayılır ve sonra bir dönem haline gelir. Bu yüzden sadece bir güne odaklanmayın. Kara Cuma sadece bir Cuma günü olmak yerine, bir hafta boyunca da gerçekleşebilir!
5. Gelecek alımlar için indirim sunun
Kara Cuma'da mağazanızı bulan müşterilerin sadakatini kazanmak için daha kullanışlı bir strateji de diğer mağazalara nazaran yapılan daha büyük indirimlerdir. Kara Cuma'ya gelen bir müşterinin ortalama satış seviyesini artırmak adına bir indirim kuponu önerin. Yani, promosyonların yoğun olduğu dönemden sonra satışlarda düşüş olsa bile, promosyonlardan önceye göre daha yüksek bir ortalama seviyeye sahip olursunuz.
6. Sosyal ağlardaki kampanyalarla beklenti oluşturma
Kara Cuma indirimlerinizi tanıtmak için sosyal ağlarınız müttefikleriniz olacaktır. Olasılıklar sonsuz : bir hafta önceden, belirli bir ürüne ne kadar indirim teklif edileceğini, her gün yeni bir ürün koyulduğunu paylaşabilirsiniz. Başka bir seçenek de, sevdikleriniz ve paylaşımlarınız karşılığında bir çekiliş veya yarışma yaratarak "özel gün" öncesinde profilinizde veya sayfada daha fazla takipçi elde edebilmenizdir.
7. Sadık müşteriler için özel fırsatlar oluşturun
Ziyaretlerdeki ve indirimlerdeki artış mağazanızı daha önce hiç görmemiş yeni müşterilerinizin sayısını katlarken sadık müşterilerinizi unutmayın. Müşteri e-posta listenizi kullanabilir ve bu müşteri segmentine özel promosyonlar gönderebilirsiniz. Bu şekilde, bir müşterinin mağazanızda satın alma şansı o gün daha fazladır ve satın alımlarını rakiplerine götürme riskini azaltır.
8. Google'da ön sıralarda çıkın
Alışveriş amaçlı bazı arama terimleri sık kullanılacaktır, "Black Friday indirimi" "Kara Cuma 2017" gibi terimlerde Google'daki sıralamanızı iyileştirmek, çevrimiçi mağazanızı bulmalarını sağlamak için iyi bir yoldur. Platformunuzun SEO için optimize edilmiş olduğundan ve işinizde bir blog varsa, hemen konuyla ilgili içeriği ürettiğinizden emin olun.
Google'daki büyümenizi takip edin, [E-ticaretiniz için Analytics kurmak için 16 adım] (/blog/set-up-analytics-for-ecommerce.html) makalemizi kaçırmayın. Ancak, bir uyarı : yeterli çalışmanıza rağmen, sayfalarınızın Google'daki konumunu artırmak birkaç ay sürebilir.
9. Sitenizi mobil uyumlu yapın
Sanal mağazanız mobil aygıtlar tarafından erişilebilecek şekilde optimize edilmemişse, işi gücü bırakın ve buna yönelin. Çoğu tüketiciye, Black Friday promosyonlarını nerede duyduklarına bakmaksızın, mobil cihazlar aracılığıyla erişebilirsiniz. [E-ticaretinize başlamak için 20 web sitesi] (/blog/websites-to-start-ecommerce.html) listemizde bu cihazlarda görülebilen sanal mağazalar oluşturmak için mükemmel seçenekleri anlattık. Mobil cihazlar için optimize edilmiş sitelerin Google tarafından daha iyi sıralanmakta olduğunu ve Facebook reklamlarınızdan daha az ödeme yapmanıza yardımcı olduğunu unutmayın.
10. E-posta pazarlamanın gücünü sonuna kadar kullanın
E-posta pazarlaması, Black Friday özel indirimlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için güçlü bir seçenektir. Liste doğru bir şekilde hedeflendiğinde, farklı ziyaretçiler için birden fazla kampanya oluşturabilirsiniz. Sadık müşterilere özel promosyonlardan - madde 7'de bahsettiğimiz gibi - en azından bir kere sitenizi ziyaret eden ziyaretçileri cezbetmek için tekliflere kampanyalar yaratabilirsiniz, tek bir kampanya oluşturma senaryonuza göre çok daha iyi sonuç alırsınız.
11. Özel güne özel sayfa tasarımı
Özel gün için bir açılış sayfası oluşturduğunuzdan emin olun. E-posta pazarlaması ve sosyal medya kampanyası, güne özel tasarlanmış bir açılış sayfası ile birleşirse satışlar çok daha fazla olacaktır. Bu nedenle (e-ticaretinize açılış sayfaları oluşturmak için araçlardan) (/blog/best-tools-to-create-landing-pages.html) birini seçin ve ziyaretçiyi doğrudan sayfalara bağlayarak en iyi fırsatlarınızı gösteren bir açılış sayfası oluşturun.
12. Sitenizde bakım yapın ve daha fazla erişim için hazırlayın.
Kara Cuma gününü başarısızlıkla sonuçlandırmak, sitenizin durumunu tamamen ihmal etmekten geçer. Her yıl, birkaç sanal mağaza, sayfalarında önleyici bakım yapmamak ve yılın en hassas dönemlerinden birinde destek sağlayamamakla olumsuz sonuçlar alırlar. Bu nedenle sitenizi ayakta tuttuğunuzdan emin olun; böylece yüklenildiğinde düşmez.
Deneyimi daha hızlı yapmak için bir ipucu, çok fazla bellek tüketen ve belirli bir saatte kullanışlı olmayan harici eklentileri kapatmaktır. Kara Cuma günü, daha az sıkılaştırma daha iyi performans demektir. Daha iyi performans, daha iyi satış anlamına gelir.
Özel günlerde çok işinize yarayacak JivoChat özelliklerini keşfedin!
Elveda demeden önce bir tane daha uyarı : özel günlere mümkün olan en kısa sürede hazırlamaya başlamanız çok önemli! İstenilen pazarlama faaliyetleri ile birlikte, talebi karşılamak için özel çalışma saatleri gibi politikalar, indirimler, hizmetler ve bahşişler tanımlanmalıdır. Çevrimiçi mağazanız için en iyi sonucu elde etmek için Jivochat'in hangi özellikleri ve planları sunduğunu kontrol etmeyi unutmayın!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!