Ebay'de Satış Yapmak - Detaylı Rehber
eBay'de satış yapmak, birçok kişi tarafından merak edilen bir internetten satış yapma modelidir. Özellikle milyonlarca aktif kullanıcıya sahip olmasıyla öne çıkan eBay'in, satış alanında büyük bir potansiyeli olduğu herkes tarafından bilindiği için bu web sitesi ile satış yapmak çok daha tercih edilesi durur. eBay, açık artırmanın çevrim içi bir şekilde gerçekleştiği aynı zamanda içerisinde e-ticaret faaliyetlerinin yürütülebildiği bir platformdur. Kendi işini kurmak ya da evde kullanılmayan eşyaları satmak isteyenler için eBay tercih edilebilir. Her ne kadar üye olmak, vitrin oluşturmak ve diğer adımlar kolay olsa da eBay'de satış yapmak için bazı stratejilere uygun bir yol izlemek önemlidir. Başarılı bir satıcı profili oluşturmak istiyorsanız bu stratejilere göre profilinizi düzenlemeli, e-ticaret faaliyetlerinizi şekillendirerek bir süreç izlemelisiniz. İnsanların eBay’de satış yapmak için ihtiyacı olan birçok pazarlama bilgisi vardır. Belki bir iki satış şans eseri gerçekleşebilir ama düzenli satış, gelir elde etmenin temel kriteridir.
eBay’de satış yapmak için oluşturduğumuz bu rehberi stratejileri keşfetmek için takip edebilirsiniz. eBay üzerinden satış yapmaya dair ayrıntıları aşağıdaki başlıklarla açıklayacağız:
- eBay nedir?
- eBay’de neler yapabilirsiniz?
- eBay’in satıcılara sunduğu özellikler nelerdir?
- eBay’in alıcılara sunduğu özellikler nelerdir?
- eBay’de satış yapmak
- eBay’de satış yapmanın avantajları
- eBay’de satış yapmanın dezavantajları
- eBay hakkında merak edilen sorular
- Sonuç
eBay Nedir?
eBay Inc., 3 Eylül 1995'te Amerika Birleşik Devletleri'nde kurulan açık artırma sitesidir. eBay'in işleyişi, ürünlerin satıcı tarafından listelenmesi sonucu alıcıya bu listeyi göstermek, satışta aracılık etmektir. eBay, satıcının listelediği ürünler için belirli bir ücret alır. Eğer satış gerçekleşirse satıcının ücreti üzerine kesinti ekler ve alıcı bu fiyattan ürünü alabilir. Ayrıca eBay içinde satıcı ve alıcı birbirlerine yorum yapabilir. Puanlama sistemi sayesinde gerek alıcı gerekse satıcı için sağlanan güvenirlik, bir diğer aşamalardaki alıcılar ve satıcılar tarafından gözlemlenebilir. Türkiye'de eBay faaliyeti ise GittiGidiyor üzerinden şekillendi. 2011 yılında eBay, Gittigidiyor'un %93 oranında hissesini satın aldı.
190'ı aşkın ülkede faaliyet gösteren eBay, dünya çapında kullanılmış ya da yeni ürünlerin satışına imkân sağlamasıyla öne çıkar. Ayrıca satıcıların işletmelerini yönetebileceği araçlar ve kaynaklar sağlanarak onların eBay'de aktif bir satıcı olmalarının önünü açar. eBay içinde 1 milyardan fazla listelenmiş ürün vardır. Ürün çeşitliliği açısından e-ticarette önde gelen web sitelerinden biridir.
eBay’de Neler Yapabilirsiniz?
Gerek satıcı gerekse alıcı olarak eBay, birçok şeyi yapabilmenize olanak sağlar. Yapabileceğiniz bazı şeyler arasında şunlar vardır:
- eBay'in en önemli amaçlarından biri ikinci el ürünlerin satılabilmesidir. Almak istediğiniz bir ürün varsa ve bu ürün bütçenize uygun değilse eBay üzerinden ikinci el ürün alımı gerçekleştirebilirsiniz. Birçok kategoride ürün arama olanağı sunduğu için neredeyse aradığınız her şeyi eBay'de bulabilirsiniz.
- Kullandığınız ürünlerden gelir elde etmek istiyorsanız eBay'de ürünlerinizi listeleyerek satışa çıkarabilirsiniz.
- Açık artırma yapmak için eBay'i tercih edebilirsiniz. Özellikle değer verdiğiniz ürünleri listeleyerek en yüksek teklif veren müşteriye bu ürünü satabilirsiniz. Bu da ürünün asıl maliyetinden daha fazla kazanmanızı sağlayacaktır.
- Kendi markanızı yaratmak için eBay'de birçok fırsat bulabilirsiniz. Mağaza açabilir, ürünlerinizi listeleyebilir ve marka bilinirliğinizi dünya çapında artırabilirsiniz.
- eBay'de yalnızca alıcılar değil satıcılar da geri bildirim verebilir. Karşılıklı geri bildirimlerle kullanıcıların güvenilir olup olmadığı tespit edebilirsiniz. Bu sayede eBay’de ürün satarken ya da alırken daha güvenli bir ortamda işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
eBay’in Satıcılara Sunduğu Özellikler Nelerdir?
eBay, listelemede belirli bir ücret aldığı için satıcılara bu ücret karşılığında birçok özellik sunar. Sunduğu özelliklerle satıcı olarak avantajlı fırsatlardan yararlanmanız mümkündür. Bu özellikler arasında ilk olarak kendi mağazanızı dilediğiniz şekilde tasarlayabilme imkânı vardır. Özelleştirilebilir arayüzü ile eBay'i kullanarak mağaza tasarımınızı marka değerinizi ifade edecek şekilde düzenleyebilirsiniz. Ardından ürün listeleme ile ürünlerinizi açıklamalarla, video ve resimlerle listeleyebilirsiniz. Dilediğiniz şekilde ürününüze bir fiyat biçebilirsiniz. Bunun yanı sıra indirim kodları sunabildiğiniz için daha fazla alıcıya ulaşabilirsiniz.
eBay üzerinden satışlarınıza dair ücretsiz raporlara ulaşabilirsiniz. Bu raporları inceleyerek satış stratejilerinizi değiştirebilir, sonuçları değerlendirebilirsiniz. Destek almak istediğiniz noktalarda ise müşteri hizmetlerine ulaşarak gerek alıcılarla gerekse eBay üzerinde yaptığınız işlemlerle ilgili destek alabilirsiniz. Ödemeler PayPal aracılığıyla gerçekleşeceği için müşterilerinizle aranızda bir ödeme sorunu yaşamazsınız. Tüm bu noktalar eBay tarafından karşılanır.
eBay’in alıcılara sunduğu özellikler nelerdir?
Satıcılara sunduğu özellikleri çok çeşitli olan eBay’in alıcılara bir o kadar özellik sunması gerekir. Bu gereklilik, eBay içinde satışını sürdürmeyi amaçlayan markalar için önemlidir. eBay’de satışlar üzerinden gelir elde edebilen bir web sitesidir. eBay’in alıcılara sunduğu özellikler arasında şunlar vardır:
- eBay üzerinde arama yapmak, çok iyi optimize edilen bir arama motoru ile gerçekleşir. Google'da olduğu gibi aradığınız anahtar kelimelerle alakalı ürünlere ulaşmanız sağlanır. Ayrıca eBay alıcılara gerek fiyata gerekse konuma göre arama sonuçları için filtre seçenekleri sunar.
- Birçok e-ticaret sitesinde olduğu gibi eBay'de de istediğiniz ürünü favorilerinize ekleyebilirsiniz. "İzleme listesi" denilen favori bölümünde ürüne dair güncellemeleri takip edebilirsiniz.
- Alıcı olarak eBay üzerinde bir mağazayı incelediğinizde mağazaya dair yorumları görebilir, mağazanın puanına göre alışveirş yapmak isteyip istemediğinize karar verebilirsiniz.
- Kredi kartınızla ya da PayPal hesabınızla eBay üzerinde güvenli bir ödeme gerçekleştirerek ürünü satın alabilirsiniz.
- eBay alıcıların dilediği anda müşteri hizmetlerine ulaşabilmesini destekleyen bir e-ticaret platformu olarak da öne çıkar.
eBay’de Satış Yapmak
Gerek alıcı tarafında gerekse satıcı tarafında birçok fırsat sunan eBay, kullanıcıların satış yapmak için bu platformu tercih etme motivasyonlarını artırır. Kullanıcıların bu fırsatları keşfettikten bir sonraki aşamada eBay’de satış yapmak üzerine araştırmalar yapması gerekir. eBay’de satış yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
1. Marka yaratma
eBay’de satış yapmaya başlamadan önce marka yaratma sürecinizi tamamlayın. Marka yaratma süreci, ne satmak istediğinize göre şekil alan bir süreçtir. Aklınızda satabileceğiniz ürünlere dair hayali bir liste ve kime satacağınıza dair bir fikir olmalıdır. Bu aşamayı gerek profesyonel anlamda destek alarak gerekse tek başınıza raporlayarak gerçekleştirebilirsiniz.
Ayrıca diğer mağazalardan sizi ayırt edecek ve hedef kitlenizin aklına kolayca gelebilecek bir mağaza ismi de düşünebilirsiniz. Eğer dünya çapında satış yapan bir mağaza olmayı hedefliyorsanız bu ismi herkesin aşina olduğu İngilizceden seçerek bir yol izleyebilirsiniz.
2. Hedef kitle belirleme
eBay, tüm dünyaya açılabileceğiniz bir platformdur. Fakat günümüzde tüm dünyaya açılmak rekabetin zorlaştığı bir alan olduğu için güçtür. Eğer satış yapma amacınız daha butik bir tarafta ise niş bir alana yönelmeniz stratejik olarak iyi olacaktır. Bu noktada niş alanı belirlemek ve o niş alanla ilişkili kişileri düşünmek gerekir. Hedef kitle belirleme aşaması, satış stratejilerinize de doğrudan yansıyacağı için önemlidir. Onlara uygun görsel ve video içerikleri yapacağınız için hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.
3. İkinci el ya da sıfır ürün
eBay, ikinci el ya da sıfır ürünleri listelemek için fırsat sunar. Siz satmak istediğiniz ürünleri belirlerken ikinci el mi yoksa sıfır ürünler mi olacağını düşünebilirsiniz. Bu noktada sürekli bir gelir için eğer ikinci el ürün kaynağınız yoksa sıfır ürünlere yönelmek çok daha doğrudur. Ayrıca bu aşamada açık artırmaya yönelik düşüncelerinizi de netleştirebilirsiniz. Ürünlerinizi sabit ücretlerle mi yoksa teklife göre mi satacağınızı düşünebilirsiniz.
4. eBay hesabı açma
Markanıza ve ürünlerinize dair birtakım noktaları belirledikten sonra artık eBay hesabı açabilirsiniz. Birçok e-ticaret sitesinde olduğu gibi eBay'in web sitesine giderek "Kaydol" seçeneğinden hesabınızı ücretsiz olarak açmanız mümkündür. Ardından satıcı hesabınızı oluşturmak için ayrı bir segmente giderek satıcı profilinizi etkinleştirebilirsiniz.
5. eBay’de ürün listeleme
Bu aşamada satışa çıkarmak istediğiniz ürünlerinizi eBay marka hesabınız üzerinden listeleyebilirsiniz. Ürününüzü listelerken kullanacağınız görsellere ve açıklama yazılarına olabildiğince dikkat etmeniz önemlidir. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) uyumlu bir açıklama yazısı yazdığınızda hedef kitlenizden biri anahtar kelime aratarak ürününüze ulaşabilir. Dolayısıyla organik yollardan ürününüzü pazarlama imkânı yaratmış olursunuz.
6. Ürün fiyatlarını belirleme
Doğru bir fiyatlandırma yapmak ürünlerinizin satabilmesi için oldukça önemlidir. Özellikle rekabetin yüksek olduğu e-ticaret alanında, mağazanızı açtığınız gibi satış gelmeyebilir. Bunun yanı sıra ilk başlarda daha düşük ücretlerle satış yapmanız gerekebilir. Bu stratejileri gözlemleyerek ürünlerinizi fiyatlandırabilirsiniz. Ayrıca bu fiyatlandırmada gerçekten ürününüzün kalitesine ve rekabet seviyesine bakmak gerekir. Size benzeyen mağazalara bakarak ürününüzün fiyatına dair fikir edinebilirsiniz.
7. Hizmetleri açıklama
eBay’de satış yapmak için gerekli olan noktalardan biri müşterilerinize güven vermektir. Güven vermenin gerek mağaza yorumlarınızla gerekse ürün kalitenizi doğru ifade etmenizle bir bağı vardır. Bunların yanı sıra hizmetlerinizi de açıklamanız gerekir. Kargo süreçlerini, iadenin nasıl olacağını ve ürüne dair sunduğunuz artıları müşteriye öncesinde bildirirseniz sizi tercih etme olasılığını artırırsınız. Hizmetlerinizi en şeffaf hâliyle sunmanız, diğer mağazalar arasından sizin tercih edilmenizi sağlayan bir etki de oluşturacaktır.
8. Ürünleri tanıtma
eBay’de ürün açıklamaları ve doğru bir satış stratejisi ile organik yollarla öne çıkabileceğiniz gibi reklamlarla da hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Doğru olan ise ürünleri tanıtma aşamasında her iki stratejiyi kullanıyor olmaktır. Müşterilerinize ulaşabilmek için eBay içinde ürünlerinizi reklam vererek öne çıkarabilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullandığınızda ise müşterileriniz size kolaylıkla ulaşıp satın almayı tercih edecektir. Ürün tanıtımlarında özellikle video içerikleri çok etkilidir. Sattığınız ürüne dair bir video eklemeniz, ürünün satın alınabilirliğini artıracaktır.
9. Ödeme
Müşterileriniz sizden bir ürün satın aldığında eBay üzerinden ödeme gerçekleştirmiş olur. Ödemenin size ulaşması ise alıcının yapmış olduğu ödeme yöntemine göre ve sizin kullandığınız bankaya göre değişkenlik gösterir. Türkiye’de PayPal kullanılmadığı için ödemelerin aktarılması anında gerçekleşmez. Bir süre ödemenin hesaba gelmesini beklemek gerekebilir.
10. Kargo süreçleri
Ürün gönderme süreçlerinden en önemlisi kargo süreçleridir. Tercih edeceğiniz kargolama yöntemleri ürününüzün en sağlam şekilde alıcıya teslim edilmesi için önemlidir. Bunun için belki birden fazla kargoyu deneyerek içlerinden en iyisinin hangisinin olduğuna karar verebilirsiniz. Bu sayede müşteri memnuniyetini artırmanın en iyi yolunu bulabilirsiniz. Kargoda ürünün bozulmaması ya da yıpranmaması, sağlıklı bir satış ve müşteri memnuniyeti için en önemli konudur.
11. Geri bildirim
eBay, hem satıcılara hem de alıcılara geri bildirim verme fırsatı sunar. Geri bildirimler, mağazanızın ilerleyişi için önemlidir. Geri bildirim verilmesini sağlamak için ise müşterinizle kuracağınız ilişkiyi en iyi şekilde gerçekleştirmeniz gerekir. Müşterinizin sorularına hızlı yanıtlar vermek ya da kargo süreçleri hakkında o sormadan bilgi vermek bunların yolları arasındadır. Ayrıca ürün kalitesini en iyi şekilde sunmak da müşterinin olumlu geri bildirim vermesinde etkili olacaktır.
12. Sosyal medyaları kullanma
eBay'de etkili satış yapmak için son aşama da sosyal medyaları kullanmaktır. Ürünlerinizi daha fazla insana ulaştırmak için aktif bir sosyal medya hesabı yönetebilirsiniz. Bu hesap içinde reels oluşturabilir, müşterilerinizle mesajlaşabilir ya da kampanyalardan onları haberdar edebilirsiniz. Marka bilinirliğinizi artırmak için eBay'de satış yapma aşamaları arasında sosyal medyalar önemli bir yerdedir.
eBay’de Satış Yapmanın Avantajları
İlk defa e-ticarete başlamak isteyenler, daha çok e-ticaret siteleri üzerinden bir yol izlemeyi tercih eder. Bunun nedeni, e-ticaret sitelerinin hâlihazırda bu sistemle yapılandırılmış olması ve kolayca mağaza açabilme fırsatları sunmasıdır. eBay de bir e-ticaret sitesi olarak kişilerin satış yapma olanaklarını kapsamlı bir şekilde onlara sunar. eBay'de satış yapamanın avantajları ise çok çeşitlidir. Bu avantajlar arasında şunlar vardır:
- Dünya çapında etkili olan eBay, geniş bir kitleye hitap ettiği için neredeyse her alandan kullanıcıya sahiptir. Bu özelliği ile ürünlerinizi istediğiniz kitleye hitap edebilecek şekilde pazarlamanız mümkündür.
- eBay'de satış yapmak için yalnızca eBay hesabı açmanız yeterlidir. Bu da sizin karşılacağınız e-ticaret sitesi maliyetleri gibi maliyetlerin oluşmaması için avantajlıdır.
- Müşterilerinizden alacağınız geri bildirimlerle mağazanızı diğer mağazalardan daha ön plana çıkarma şansınız vardır. Bu da satış gelirlerinizde doğrudan bir artış yakalamanızı sağlar.
- Alıcılar ve satıcılar için güvenli bir alışverişin gerçekleşmesine yönelik birçok ödeme yöntemi sunar. Bu sayede alıcılar eBay'e güvenerek sizden satın alma işlemlerini gerçekleştirebilir.
- Kendi başınıza bir e-ticaret sitesi açtığınızda kısa sürede satış yapma imkânınız yokken eBay’de mağaza açtığınızda bu imkâna anında sahip olursunuz. eBay güvencesi ile e-ticarette hızlıca ilerleyebilirsiniz.
- Açık artırma seçeneği sunan eBay'de, ürününüzü normal maliyetinden daha yüksek bir maliyete satarak gelirinizi artırabilirsiniz.
- SEO açısından işlevsel bir fırsat sunan eBay'de, ürünlerinize anahtar kelimeler yerleştirerek Google gibi arama platformlarında ürünlerinizin çıkmasını sağlayabilirsiniz.
eBay’de Satış Yapmanın Dezavantajları
eBay’de satış yapmanın dezavantajları da olabilir. Bu sizin izlediğiniz satış politikasına, eBay’le uyumunuza ve listelediğiniz ürünlere göre değişkenlik gösterir. Ayrıca e-ticaretle ilişkinizin nasıl olduğu ve pazarlama stratejilerini ne derece iyi kullanabildiğiniz, satış yapma oranlarınızda önemli bir etki yaratır. Yalnızca eBay’e bağlı olarak e-ticaret gerçekleştirdiğinizde ise markanızın eBay ile anılmasına, tek başına bir marka değeri oluşturamamasına neden olabilir.
Dünya çapında binlerce satıcısı olan eBay’de rekabet çok yüksektir. Satış yapmaktaki dezavantajlardan biri de bu rekabeti kırmanın zor olmasıdır. İlk satışı gerçekleştirememek, satıcı olarak sizde motivasyon düşüklüğüne neden olabilir. eBay’de satış yapmanın dezavantajlarından bir diğeri, sizin satmaya çalıştığınız bir ürününün sahtesinin daha düşük ücretlerle eBay içinde kolayca yer alabilmesidir. Bu da satıcıların daha geç sürelerde ilk satışı gerçekleştirmelerinde olumsuz bir etki yaratır.
eBay Hakkında Merak Edilen Sorular
eBay hakkında eBay'in işleyişine dair merak edilen birçok soru vardır. Bu sorulardan bazılarını işleyişi daha yakından anlayabilmeniz için aşağıdaki başlıklarla açıklıyoruz:
eBay komisyon oranları nedir?
eBay'de satış yapmak isteyen birçok satıcının aklında eBay komisyon oranlarına dair soru işaretleri vardır. eBay satıcılara dört farklı paket sunar. Bu paketler; Starter, Basic, Premium ve Anchor olarak adlandırılır. En düşük paket fiyatı Starter pakettir. Aylık 7,95 dolar şeklinde belirlenir. Yıllık olarak satın alındığında ise 4,95 dolar olarak ücretlendirilir.
Satıcılar için Basic paket ise aylık 27,95, yıllık 21,95 dolar olarak belirlenmiştir. Son olarak eBay komisyon oranları Premium paket aylık 74,95 dolardır. Yıllık satın alındığında ise ayda 59,95 dolara denk gelir. Anchot paketi ise aylık 349,95 dolar, yıllık ise 299,95 dolar olarak ücretlendirilir.
eBay'de satıcılar ödemeyi nasıl alır?
eBay’de satış yapıldıktan sonra satıcılar ödemeyi nasıl alacağına dair soru işaretleri yaşayabilir. eBay’de daha çok PayPal üzerinden satıcılar ödemeyi alır. PayPal anında ödeme aktardığı için işlevseldir. Bunun yanı sıra bankalarına ödeme alma seçenekleri de vardır.
eBay’de en çok hangi ürünler satılır?
eBay’de mağaza açıp satış yapmaya başlamak isteyenlerin aklında eBay’de en çok hangi ürünlerin satıldığına dair sorular vardır. İkinci el ürünler satılmasına olanak tanıyan eBay'de; eski kitaplar, dergiler, kullanılmış kıyafetler, biletler ve müzik aletleri satılabilir. Bunların yanı sıra açık artırma olanağından faydalanarak satıcılar antika ürünlerini de eBay üzerinden açık artırma ile satabilir.
eBay’de stoksuz e-ticaret yapılabilir mi?
Dropshipping, son zamanlarda birçok satıcı tarafından tercih edilen e-ticaret modellerinden biridir. Herhangi fiziksel bir yere ve ürüne sahip olunmadan yapılan bu e-ticaret yöntemi, yalnızca pazarlama stratejilerinin bilinmesiyle gerçekleştirilebilir. eBay, stoksuz e-ticaretin yapılabileceği noktalar arasındadır. Fakat bunun için eBay’deki tek sınırlama ürünlerin toptan şekilde alınmasıdır. Ancak bu şekilde dropshipping yapılmasına izin verilebilir.
eBay’de gümrük vergisi alınır mı?
eBay’de satış yapmak yerine ürün aldığınızda gümrük vergisi, ürünün üstüne otomatik olarak eklenir. Bu vergiyi ödemekle yükümlü olursunuz. Aynı şekilde bir ürün satıyorsanız ve yurt dışı pazarda aktifseniz ürünleriniz için alıcının gümrük vergisi ödemesi gerekir.
eBay’de hangi ürünlerin satışı yasaktır?
Birçok e-ticaret sitesinde olduğu gibi eBay'de de alkol, sigara ve silah gibi tehlikeli ürünlerin satın alınması ya da satılması yasaktır. Bu tip ürünleri listelerseniz eBay otomatik olarak ürününüzü listeden kaldırır ve engeller.
eBay iade süreçleri nasıldır?
E-ticaret siteleri iade süreçlerinde alıcıyı ve satıcıyı en az düzeyde mağdur etmeye çalışır. Bu yönden belirlediği bazı prosedürler vardır. eBay iade süreçleri için belirli bir zaman dilimi içinde işlemlerin gerçekleştirilmesini destekler. Bu süre aşıldığında alıcı iade yapamaz.
eBay’de güvenli bir mağaza imajı nasıl verilir?
eBay’de markalaşmak ve satışları artırmak istiyorsanız güvenli bir mağaza imajını hedef kitlenize vermeniz gerekir. Bunun için elbette satış yapmanız ve iyi yorumlar almanız gibi basit çözümler akla gelir. Fakat bunların yanı sıra ürünleri listelerken nelere dikkat ettiğiniz, açıklamaları nasıl yazdığınız ve müşterilerinizle ilişkiniz daha fazla etkilidir. Özellikle şeffaflığa önem veren bir mağaza olduğunuzda ürüne dair olumlu ya da olumsuz tüm noktaları açıklayarak bir strateji izlerseniz alıcı tarafında da memnuniyeti bir o kadar artırabilirsiniz.
eBay’de satış yapmak için pazarlama stratejilerini bilmek gerekli midir?
eBay’de satış yapmak için pazarlama stratejilerine hakim olmak mağaza gelişimi için gereklidir. Satıcılarınıza e-mail atmak, ürünlerinizi listelerden SEO ayarlamak, sosyal medyayı aktif olarak kullanarak ürünlerinizi öne çıkarmak, ücretli reklam vermek, sektörel bazda analiz yapmak gibi birden fazla pazarlama tekniği ile eBay’de satış yapmak çok daha kolaylaşır. Özellikle gelir elde etmek istiyorsanız ve bu işi tam zamanlı yapacaksanız bu stratejileri öğrenmelisiniz. Aksi takdirde rekabetin çok fazla olduğu bu alanda öne çıkamayan bir mağaza olarak sınırlı sayıda satış yapıyor olursunuz.
Sonuç
E-ticaret alanında öne çıkan web sitelerin biri olan eBay, birçok kişinin bu alanda aktif olarak başlamak istediğinde aklına gelen güvenilir bir adrestir. Elbette eBay’de satış yapmak için gerek mağaza sahibinin gerekse mağazanın sahip olması gereken birçok nokta vardır. Bu noktaları keşfetmek ise zamanla ve tecrübeyle gerçekleşebilir. Mağazaya ve kendinize yatırım yaptığınızda eBay’de öne çıkan mağazalar arasında olmanız ise sandığınız kadar güç olmayacaktır.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!