Canlı Destek E-ticarette Büyümeye Nasıl Yardımcı Olabilir?

Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Her gün artan sayıda müşteri, çevrimiçi olarak alışveriş yapıyor, en iyi teklifleri ve hizmetleri arayan farklı mağazalar ve platformlarda geziniyor. Bir e-ticaret için, ziyaretçilerin ilgisini çekmek ve yakalamak için her şeyi yapmak önemlidir. Web sitenizde canlı destek sunmak, müşterinin markanıza olan güvenini artıracak ve e-ticaretinize rekabet avantajı sağlayacaktır.

Canlı destek, web siteniz üzerinden mükemmel müşteri hizmetleri sunmak için harika bir platformdur. Bu sayede, ziyaretçilerinizi etkilemenize ve memnun etmenize yardımcı olurken aynı zamanda satışlarınızı doğrudan etkileyerek olası satışları artırır ve dönüşümleri artırır. Ancak, bunu başarmak ve pozitif bir yatırım getirisi (Return on Investment) almak için tam olarak nasıl bir canlı destek sistemi kullanabiliriz? Bunu keşfetmenizin 10 yolu var.

1. Gerçek zamanlı olarak anında çözümler sunun

Sıklıkla potansiyel müşterilerin ürün veya hizmetler hakkında soruları vardır. Web sitenizde canlı desteğe sahip olmak, ziyaretçilerinizin yanıtlarını müşteri destek ekibinin gönderdiği bir e-posta yanıtını beklemek zorunda kalmadan gerçek zamanlı olarak talep üzerine almalarını sağlar.

Müşteri sorunlarını olabildiğince hızlı bir şekilde ele almak, herhangi bir iş için çok önemli bir konudur ve bir canlı destek, şirketinizdeki potansiyel müşterilerin güvenini artırırken sizin de işinizi kolaylaştırır.

2. Kişiselleştirilmiş hizmet sağlayın

Canlı destek, ziyaretçilerinize kişiselleştirilmiş Müşteri Servisi sunmanıza olanak tanır. Satış söz konusu olduğunda, şirketinizin potansiyel müşterilerle nasıl etkileşim kurduğunu kişiselleştirebilme, genel bir kullanıcı deneyimi haline dönüştürecek olanı kişiselleştirerek, daha yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak uzun bir yol kat edebilir. Bu yapılabilir, çünkü temsilciniz bir robot değildir ve ziyaretçileri adlarına, karşılaştıkları sorunlara ve ilgilendikleri ürünlere, hatta yeni ürün ve hizmetlere dayalı teklifler kullanarak bilgi edinebilirler. Müşterinin web sitenizdeki geçmiş deneyimi ve satın alma işlemleri.

Çalışanlarınızın satışları kapatması, ziyaretçilerinize ilk temas noktasından ürünleriniz ve hizmetleriniz aracılığıyla yol göstermesi, ihtiyaçlarının karşılanması ve karşılanması için eğitilmesi önemlidir.

3. Müşteri Gizliliği

Ziyaretçileriniz gizliliklerine değer veriyor, bu nedenle canlı destek, çevrimiçi müşteri desteği sunmanın en iyi yollarından biri. Potansiyel bir müşteri, e-posta adreslerini, telefon numarasını veya başka türden kişisel bilgileri, reklamlarınız ve istenmeyen iletilerle dolu hale gelmesinden korkarak markanızla ilk kez iletişim kurmaya hazır olmayacaktır.

Canlı destek sayesinde, ziyaretçileriniz her türlü kişisel bilgiyi vermeden, gizliliklerine saygı göstermeden ve e-ticaretinize bu kolaylık sunmayan diğer kullanıcılarla karşılaştırıldığında bir avantaj sağlamak zorunda kalmadan aradıkları cevapları alabilirler.

Online Chat Ecommerce Privacy

4. Geri bildirim alma ve sıkıntılı noktaları keşfetme

Geri bildirim almak, herhangi bir işletme için en önemli konulardan biridir. Çoğu zaman müşterileriniz e-ticaretiniz için değerli bilgilere sahip olur. Bunlar sattığınız ürünler, sağladığınız hizmetler ve hatta gezinmek için web siteniz ne kadar kolay olabilir. Canlı destek, e-postanızın bu geri bildirimleri almasını sağlarken aynı zamanda müşterilerinizin söylenecekleri şeyleri hissettirmesi için bir fırsat yaratır ve olumsuz bir geri bildirim durumunda, ekibinizin durumu ve girişimi ele almasını sağlar. müşteriyi tatmin etmek. Tekliflerinizi iyileştirmek ve bilginin potansiyel müşterilerinize ne kadar iyi görüntülendiğini görmek için bu geri bildirimi kullanın.

5. Bilgi toplama

Satış söz konusu olduğunda, bir şirketin müşterileri ve hedef kitlesi hakkında sahip olduğu daha fazla bilgi, daha önce de belirtildiği gibi kişiselleştirilmiş hizmeti uyarlayıp sağlayabilir. Potansiyel bir müşteri şirketinizle bir canlı destek yoluyla etkileşime girebilirse ve bu deneyimden memnun kalırsa, gelecekte e-posta pazarlama kampanyalarınızda kullanılabilecek e-posta adresi gibi bilgi sağlama olasılığı daha yüksektir.

Online Chat Ecommerce Email Marketing

6. Hizmeti özelleştirme

Canlı destek söz konusu olduğunda, uygun tasarım ve kişiselleştirme hayal ettiğinizden çok daha önemli olabilir. Canlı destek uygulamanızın web sitenize uyduğundan emin olmak, çevrimiçi mağazanızın profesyonel ve çekici görünmesini sağlamak kadar önemlidir.

Marka bilinci oluşturmak, şirketinizin logosunu oluşturmak, sohbetinizin web sitenizde öne çıkmasını sağlamak ve kolayca erişilebilir olmak, sosyal widget'ları kullanmak ve farklı platformları bağlamak, ziyaretçilerinize kaliteli hizmet sunmaya çalışırken önemli faktörlerdir.

Şuna da göz atın: Açılış Sayfası ve Canlı Destek - Muhteşem İkili

7. İyi zamanlanmış karşılamalarla proaktif olun

İyi canlı destek çözümleri, bir temsilcinin ziyaretçilerinize yaklaşması için farklı tetikleyiciler oluşturmanıza olanak tanır. Kişiselleştirilmiş selamlaşmaları doğru zamanda yapmak büyük bir fark yaratabilir. Bunlar, müşteriniz sorunla karşılaştığında veya web sitenizin belirli bölümlerine göz atarken ortaya çıkabilir. Doğru zamanda otomatik bir selamlama, ziyaretçinizin ihtiyaç duyduğu şey olabilir ve bir dönüşüm için belirleyici faktör olabilir.

Şirketinizin ziyaretçilerin cevap ve çözüm aramaya gelmesini beklemek zorunda kalmayacaksınız, proaktif olabilmek ve onların ihtiyaçlarını karşılayabileceksiniz.

İyi zamanlanmış selamlar, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi pazarlamak için de kullanılabilir. Bu, ziyaretçilerinizi indirimler, özel teklifler, devam eden kampanyalar ve etkinlikler hakkında bilgilendirerek yapılabilir.

Online Chat Ecommerce Proactivity

Her zaman ulaşılabilir olun

Potansiyel müşteriler, herhangi bir anda e-ticaret sitenizi ziyaret edebilir. Bu durum, özellikle uluslararası bir işletmenin sahibi olduğunuzda geçerlidir. Ziyaretçilerinizin ihtiyaç duyduğu her an orada bulunabilmek çok önemli olabilir ve ziyaretçilerinizin markanıza olan güvenini artıracaktır.

Müşterilerinizin genellikle çevrimiçi mağazanızdan alışveriş yapmak istediğinden emin değilseniz, destek uygulamanızı 24 saat boyunca canlı tutmaya ve yoğun saatleri ölçmeye yatırım yapmayı düşünün. Herhangi bir anda ziyaretçilerine yardımcı olabilecek bir şirketin rekabet avantajı vardır.

9. Çalışanınızın verimliliğini artırın

Fiziksel bir çevrede çalışanlarınız çoğu zaman, herhangi bir anda sadece bir müşteriye yardımcı olabilirler; Bir çalışan, bir kuyruğa girmeden, pek çok ziyaretçiye yardımcı olabilir; bu da potansiyel olarak kayba neden olabilir ve mağazanızın itibarına zarar verebilir.

Potansiyel müşterileriniz sorunlarının çözülmesini ve soruların zamanında yanıtlanmasını bekledikleri sürece, aynı temsilcinin aynı anda kaç kişiye yardım ettiği konusunda endişelenmeyecek, bu da kendilerini önemli ve değerli hissettirecektir.

10. Mobil'de de yer alın ve farklı iletişim formları sağlayın

E-ticaretinizin mobil cihazlarda kullanılabilir olduğundan emin olmak büyük bir konu. İnternet trafiğinin %50'den fazlası akıllı telefonlar ve mobil e-ticaret üzerinden gerçekleşir. Hiçbir şirket bu kitleye ulaşma fırsatını kaybetmek istemez. Mobil cihazlarda çalışan bir canlı desteğin olması, potansiyel müşterileriniz için her yerde ulaşılabilir olmanızı sağlar. Ziyaretçileriniz kesinlikle rahatlıktan tatmin olacak ve bu da satışlarınızı doğrudan etkileyecektir!

Ayrıca, bazen ziyaretçileriniz sadece temsilcilerinizle bir metin sohbeti yapamaz, bu yüzden her zaman alternatif bir yol olduğundan emin olun. İyi çevrimiçi sohbet çözümleri aynı zamanda Anlık Çağrılar gibi farklı iletişim formları da sunabilir, aynı platformu kullanarak potansiyel bir müşteriye her durumda metin veya ses yoluyla yardımcı olabilirsiniz.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30 kazanın!

Jivochat ile bu adımların her birine ulaşın

JivoChat, pazardaki en verimli ve kullanımı kolay arayüzlerden biri ile her şeyi tek bir yerde toplar. Anında Arama ve Çevrimdışı Mesajlar gibi tüm gerekli araçları ve özellikleri sağlamanın yanı sıra farklı platformlar ve uygulamalar ile bağlantı kurmanızı sağlar. JivoChat mobil cihazlarda kullanılabilir ve ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilebilir, ziyaretçilerinizi etkileme fırsatını kaçırmayın, Jivochat adresine gidin!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.