5 Müşteri Türü ve Onlara Nasıl Yaklaşılacağı

Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bir müşteriye yaklaşmanın tek bir doğru yolu yoktur. Her türlü müşteri web sitenizi ziyaret edecektir. Her biri benzersiz ve farklı bir yaklaşım gerektiriyor.

Bir destek ekibinin, farklı müşterilere nasıl yaklaştıklarına bakarak işlerini bildiğini söyleyebilirsiniz. Onlarla kim konuşursa gelsinler tek bir senaryoKaan çalışırlarsa, ödev yapmaları gerekir.

Farklı durumlar için yaklaşımlarını değiştiren bir ekip, iyi müşteri hizmeti sonuçları alan ekiptir. Hoş olup olmadıklarına bakılmaksızın tüm durumlarla başa çıkabilirler.

Satış vakalarını ele alırken ne tür müşterilerle tanışabileceğinizi ve sizinle iletişim kurmalarını yardımcı ve unutulmaz kılmak için neler yapabileceğinizi görmek için okumaya devam edin.

Satış perspektifinden müşteri türleri

Müşterilerinizi, satış dönüşüm hunisindeki konumlarına göre gruplara ayırabilirsiniz. Temelde ya markanızın yaşam boyu hayranı olan ve her zaman daha fazlası için geri gelecek bir kişiye satın alma yapmayı düşünmeyen ve gerçekten düşünmeyen birinden gidersiniz.

Satış dönüşüm huninize ne kadar gittiklerine bağlı olarak, onların ihtiyaçlarını ve sorularını biraz farklı bir şekilde ele almanız gerekecektir.

Buna ek olarak, birisinin sizden neden satın aldığını da düşünmelisiniz. Bu aynı zamanda konuşmayı biraz değiştirecek ve hala çitin üzerinde olan bir müşteriyi huniden daha aşağı taşımanıza ve onları sadık bir takipçiye dönüştürmenize yardımcı olabilir.

Karşılaşacağınız beş satış odaklı müşteri türü.

1. Potansiyel müşteri - Potansiyel Cem

Potansiyel Cem, satış dönüşüm huninizin en başında olan bir müşteri türüdür. Teknik olarak Cem henüz müşteriniz değil. Ancak, onlara tam tedaviyi vermeli ve umarım bunu hızlı bir şekilde değiştirmelisiniz.

Potansiyel Cem, satın alma kararı vermeden önce beslenmesi ve ısınması gereken bir müşteridir. Bir iletişim formu doldurarak, bir bültene kaydolarak veya canlı sohbet aracınızı kullanarak bir soru sorarak işletmenize biraz ilgi gösterdi (hiç endişe yok, endişelenmeyin, JivoChat'i ücretsiz olarak test edebilirsiniz).

Bu ilgi çekici şey Cem'i diğer web sitesi ziyaretçilerinden ayıran şeydir. Bu ilgi kıvılcımını onu ücretli bir müşteriye dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Tüm web sitesi ziyaretçilerinin tekliflerle halı bombalamasınKaan çok daha etkilidir.

Potansiyel Cem ile nasıl başa çıkılır:

  • Ona değer gösterin : Ürününüzden neler alabileceğini açıkça göstererek ilgisinden yararlanabilirsiniz. Bunu kendiniz yapabilir veya bir açılış sayfası veya sizin için yapacak bir vaka çalışması gibi bir kaynağa yönlendirebilirsiniz.

  • Kendinizi ortaya çıkarın : Potansiyel müşteriye istediği zaman yardım veya tavsiye isteyebileceklerini bildirdiğinizden emin olun. Müşteri hemen buna ihtiyaç duymasa bile teklifi takdir edecektir.

2. Yeni müşteri - Yeni Sinem

Yeni Sinem, sizden yeni bir şey alan yeni müşteridir. Halen ürününüzü kullanmanın iplerini öğreniyor. Bu evlat edinme dönemini pürüzsüz hale getirmek için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerekir.

Zaten bir satış yapmış olsanız bile, Sinem'i yardım almaKaan terk edemezsiniz. Almazsa, ürününüzde çok başarılı olmayabilir. Sinem'e yardım etmeyerek tasarruf ettiğiniz zaman, gelecekteki işlerinden daha az değerli olacaktır.

Bunun uygun bir kullanıcı katılımıyla gerçekleşmediğinden emin olabilirsiniz . Birisi ürününüzü satın aldıktan sonra, onlara rehberlik etmeli ve nasıl kullanacaklarını göstermelisiniz.

Yeni Sinem ile nasıl başa çıkılır:

  • Onları başarıya yönlendirin : Ürününüzün nasıl çalıştığını açıklamaya ve yeni müşterinin nasıl kullanılacağını bildiğinden emin olmak için biraz zaman ayırarak uzun süreli bir müşteri kazanabilirsiniz. Bunu uygun bir işe alım süreci ile yapabilirsiniz.

  • Bir kişi seçeneğini açık bırakın : Müşterilere otomatik bir katılım teklif etseniz bile, canlı bir müşteri hizmeti seçeneğiniz vardır. Müşterinin işe alımda ele alınmayan bir sorusu olduğunda, uzun bir yol kat edecektir.

3. Dürtüsel Müşteri - Dürtüsel Sevim

Koşulların doğru olması koşuluyla, anında satın alma kararı verebilecek müşteri türüdür.

Gördüğünüz gibi, Sevim'nin satın alma işlemi yapmak için ikna edici olması gerekmiyor. Bu ipucunu değer önerisiyle çok fazla ısıtmanıza gerek yok.

Sevim'in bir şey satın alması gereken, bunu yapmanın açık ve kolay bir yoludur. Ne kadar az adım atılırsa, Sevim gibi bir müşterinin satın alma şansı o kadar artar.

Sevim için yolu temizleyin ve söz konusu satın alma dürtüsünü boşa harcadığınızKaan emin olmak için karşılaşabileceği herhangi bir dikkat dağınıklığınKaan kurtulun.

Dürtüsel Sevim ile nasıl başa çıkılır:

  • Ödeme yolunu temizleyin : Web sitenizden satın alma işlemi yapmak için kimsenin bir kılavuza ihtiyaç duymadığınKaan emin olun. Bir satın alma işlemi için ne kadar az tıklama ve bilgi gerekiyorsa o kadar iyidir.

  • Hızlı ve özlü yardım : Sevim'den bir soru alırsanız, cevabı kısaltın. Pirinç meseleye yapışır. Ayrıca yanıtı hızlı bir şekilde sağlamanız gerekir. Çok uzun sürerseniz, satın alma dürtüsü kaybolur ve Sevim web sitenizden ayrılır.

4. İndirim müşteri - İndirim Kaan

İndirim Kaan, ürününüzde değer gören ancak tam fiyatla satın almayacak müşteri türüdür. Ürününüzü Kaan'a satmak neredeyse imkansız.

Kaan genellikle sunduğunuz anlaşma veya indirimin kesin koşulları hakkında bazı ek bilgiler arar . Anlaşmayı ve onu kullanmak için ne yapması gerektiğini açıklayarak ona yardımcı olabilirsiniz.

Anlaşma sona erdiğinde, Kaan'ı müşteri olarak tutmak zor. İndirimli bir fiyata bir hizmet sunuyorsanız, genellikle indirim sona erdiğinde Kaan genellikle ayrılır. Kaan'ı bir müşteri olarak tutma şansınızı artırmak için, ona sadece bir ürünü indirimli olarak almakla kalmayıp, aynı zamanda satın alımıyla birlikte gelen inanılmaz müşteri hizmetlerini de aldığını göstermeniz gerekir.

Kaan'ın başka bir şirkete geçmeden önce iki kez düşünmesini sağlayacak katma değer sağlamanız gerekir .

İndirim Kaan ile nasıl başa çıkılır:

  • Anlaşmayı açıklayın : Herhangi bir karışıklığı önlemek için anlaşma hakkında gerekli tüm ayrıntıları sağlayın. Kaan ayrıca indirim kodu girme veya kupon kullanma konusunda yardıma ihtiyaç duyabilir, bu nedenle ekibinizin anlaşmanın ayrıntılarını bildiğinden emin olun.

  • Teklif katma değeri : Kaan'ın müşterilerinizden biri olmaya devam etmesini sağlamak için ilk teklifinizin ötesine geçmeniz gerekir. Vişneyi anlaşmanın üstüne ekleyin. Başka bir yere varamayacakları bir şey. Yıldız müşteri hizmetleri, Kaan'ı müşteri olarak tutmanıza yardımcı olacak bu avantajlarKaan biri olabilir.

5. Sadık müşteri - Sadık Çeri

Bu tür müşteriler daha fazlası için geri gelmeye devam ediyor. Geliriniz üzerinde önemli bir etkiye sahip olmanın yanı sıra Çeri, markanızın da büyükelçisi olacak.

Çeri ve onun gibi müşteriler kulaktan kulağa büyümeni sağlar. İşletmenizi veya ürününüzü arkadaşlarına ve ailesine tavsiye ederek sağlıklı bir yeni müşteri akışını yolunuza gönderecektir.

Deneyiminden yararlanmaya ve onu işinizden neyin bu kadar memnun ettiğini öğrenmeye çalışmalısınız. Şansınız olduğunda, Çeri'ye ürününüzün veya işinizin en çok hangi yönünü sevdiğini sorun. Dikkat edin ve diğer müşterilerin marka elçileri olabilmesi için bu deneyimi tekrarlamaya çalışın.

Sadık Çeri ile nasıl başa çıkılır

  • Ona bir platform verin : Çeri'nin sevgiyi yaymasına ve bir vaka çalışmasında onu öne çıkarmasına yardımcı olabilirsiniz . Bunun gibi bir miktar sosyal kanıt, açılış sayfalarınızı potansiyel müşteriler için çok daha çekici hale getirecektir.

  • Deneyiminden öğrenin : Çeri'yi sadık bir takipçiye dönüştüren şeyleri görün ve bunun diğer müşterilerle daha sık gerçekleştiğinden emin olun.

  • Ortalığı karıştırmayın : Ne yaparsanız yapın, Çeri'nin ürününüz ve işiniz hakkında heyecanlı kaldığından emin olun.

Müşterilerinize değer verdiğinizi gösterin: JivoChat kullanın

Elveda demeden önce bir tane daha uyarı: müşterinize en iyi hizmeti sunmak için iletişiminiz çok önemli! JivoChat ile tüm dijital iletişiminizi tek bir yerden yönetin ve sitenize gelen ziyaretçileri mutlu müşterilere dönüştürün. Online mağazanız için en iyi sonucu elde etmek için JivoChat'in hangi özellikleri ve planları sunduğunu kontrol etmeyi unutmayın!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.