Alanınızda Otorite Haline Gelmenin Yolları ve İçerik Pazarlamanın Rolü

Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

İşletmenizin sektöründe bir otorite olarak kurulması kolay bir iş değildir. Spot ışığında mücadele eden ve isimlerinin tanınmasını sağlamak için farklı yollar deneyen başka birçok şirket var. Bu durumda bile, kaliteli içerik üreten bir şirket olmak çalışıyorum.

İçeriğin, herhangi bir alanda otorite olmakla çok ilgisi vardır. İnsanlar ya da diğer şirketler sizi bir düşünce lideri olarak görmeye başlamadan önce, yüksek kaliteli materyalleri farklı biçimlerde, şirketinizin blogu aracılığıyla ya da LinkedIn gibi sosyal medyada grup tartışmalarıyla birlikte sunmak gerekir. Ama neden bir otorite olmayı denemelisiniz ve avantajları nelerdir? Biz bu soruları aydınlatırken okumaya devam edin.

Çalışma alanınızda otorite olmanın faydaları nelerdir?

Öncelikle, piyasada bir otorite olmanın faydaları hakkında konuşalım. Şirketiniz kendini etkili ve yararlı bir bilgi kaynağı haline getirdikten sonra, diğer işletmeler içeriğinize dikkat edecektir. Paylaştığınız bilgiler daha anlamlı hale gelir, kelimelerinize ağırlık verir ve bu da içeriğinizi paylaşan insanlara öncülük eder ve bu da bizi ilk avantajlara götürür: marka bilinirliği.

Markanız bilindikçe, içeriğiniz pazarı şekillendirmeye ve tüketicileri anlamlı bir şekilde etkilemeye başlar. Bir örnek olarak, Coca-Cola'nın blogunu alalım. Şirket'in meşrubat endüstrisiyle ilgili her türlü içeriği ciddiye alınacaktır. rakipleri ve tüketicileri tarafından. Tabii ki, Coca-Cola dünya çapındaki en büyük şirketlerden biridir, ancak iş alanınızdaki insanların nasıl düşündüklerini ve hareket ettiklerini etkilemeye başlamak için işinizin o tanınma düzeyine ulaşması gerekmez.

Bu tür bir tanınma, satışlarınızı doğrudan etkileyecektir. Potansiyel müşteriler artık ürün ve hizmetlerinizi satın almaktan korkmazlar. Yine de, bu kilometre taşına ulaştıktan sonra bile mükemmel müşteri hizmeti sunmaya devam etmek çok önemlidir.

Düşünce Liderliği

Nasıl otorite olunur?

İçerik Pazarlamasının devreye girdiği yer burasıdır. İçerik Pazarlama, alanında iyi düşünülmüş materyaller sunarak etkileşim yaratma, paylaşma ve üretme ile ilgilidir. Örneğin, turistik bir şehirde bir otelin sahibiyseniz, web sitenizde turizme ilişkin bir blog sahibi olun, ünlü yerler ve festivallerle ilgili makaleler oluşturun ve paylaşın, hatta bununla ilgili hizmetler verin. Elbette çoğu zaman içerik paylaşmanız yeterli değildir, bazen sektörünüzle ilgili tartışmalara ve diğer kamu ilişkilerine doğrudan katılmak gerekebilir.

Ayrıca içeriğinizi nasıl ve nerede kullandığınız stratejinizin başarısı için kritiktir. İçeriğinizi sergilemek için en iyi platform hangisi olacağından emin değilseniz, rakiplerinizin neler yaptığına bakın. Bu, şirketiniz için ilgi çekicise veya yerel fuarlara ve etkinliklere katılmayı düşünürse, sosyal medyayla denemeler yapın. Her şey şirketinizin ne sunduğuna bağlı. İşletmenizi tanıtmaktan ve göstermekten korkmayın, nerede olursanız olun rakiplerinizi takip edin ve kendi ağınızı geliştirmeye ve marka bilinirliğinizi artırmaya başlayın.

İçerik Pazarlamasını doğru bir şekilde yürütme

Unutmayın, şirketinizi bir düşünce lideri olarak kurmanın anahtarı tutarlılıktır. Birkaç hafta boyunca alakalı içerik oluşturmayı durdurursanız, erişimi önemli ölçüde düşecektir. İçerik Pazarlaması, güncel ve alakalı içeriklerle hedef kitlenize ulaşmak ve bunlarla etkileşimde bulunmak için yeni yollar bulmaya yönelik günlük bir çabadır. Birçok şirket kendi blogunu, haber akışını veya topluluğunu tutuyor. Örneğin, GoPro’nun Discover'a bir göz atın.

Ayrıca, her zaman satmaya çalışmak zorunda değilsiniz, İçerik Pazarlama'ya odaklanırken mutlaka reklamdan söz etmiyoruz. Buradaki fikir, erişilebilir bilgilerin kullanılması ve zorlayıcı konulara ve tartışmalara dönüştürülmesidir. İlgi çekici araştırmalar sunarak tekliflerinize değer katın ve müşteri hizmetinizin şirketinizin yerinde olduğundan emin olun. ne diyorsa onu yapar. Zayıf bir hizmet sunarken müşterilere e-ticarette nasıl doğru bir şekilde ulaşılacağı hakkında içerik paylaşılması, geri teper ve insanların şirketinizden hoşlanmamasına neden olur. İşinizin İçeriği Pazarlama stratejisi, kendi değerlerini ve hedeflerini birleştirmelidir.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Sosyal Medya

Bir otorite olarak büyümemi nasıl ölçebilirim?

Şirketinizin otoritesini ölçmek söz konusu olduğunda izlemek için birçok gösterge var. Web sitenizin ziyaretçilerinin nereden geldiğini takip ederek başlayın: paylaşılan içeriğiniz, organik aramalarınızdan veya markanız hakkında konuşan diğer şirketler tarafından yönlendirildikten sonra şirketinize yönlendiriliyorlarsa. İçeriğinize uygun SEO kullanın, Google'ın RankBrain sayfasına bakın algoritması örneğin.

Genel ziyaretçi akışının yanı sıra, sosyal medyayı takip edin ve markanız hakkında kaç kişinin konuştuğunu, içeriğini paylaştığını veya onlara atıfta bulunduğunu kontrol edin ve iş sözleşmeleri için ya da yalnızca şirketiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için doğrudan sizinle bağlantıya geçin. Çalışmalarınızı etkili bir şekilde nasıl izleyeceğinize dair Content Marketing Institute'un araştırmasına bir göz atın.

Analytics

Ziyaretçilerinizi Jivochat ile düzgün bir şekilde selamlayın

Kullanıcılar, genel olarak şirketinizle ilgili soru sormak veya olası ortaklıklar ve bağlantılar için iletişim bilgilerini aramak için şirketinizin sayfasına gelmeye başladığında, "bize ulaşın" sayfasını aramalarını beklemeyin. Bunun yerine, Jivochat'in eksiksiz canlı destek çözümünü kullanarak müşterileri akıllı tetikleyiciler ile karşılayın.

Farklı platformlarla entegre olabilen bir canlı destek, ziyaretçilerinizin sayfanıza nereden ulaştığını takip etmenizi sağlayacaktır. Ayrıca, mobil de dahil olmak üzere herhangi bir platformda yüksek kaliteli müşteri hizmeti sunmanıza yardımcı olur. Jivochat, İçerik Pazarlama stratejinize yardımcı olmak için harika bir araçtır. Hemen web sitenize yükleyin!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.