Instagram’da Satış Yapma Teknikleri
Instagram, kullanıcı sayısı ve etkileşim bakımından dünyanın en büyük sosyal ağlarından biridir. Öncelikle etkili bir sosyal medya platformu olan Instagram’da satış yapmak da mümkün. Zira milyonlarca kullanıcı, günün her saati Instagram’da vakit geçiriyor. Bu sebeple Instagram satış yapmak için ideal bir kanal ve sosyal ticaret haline geldi. Ancak Instagram’da nasıl satış yapılacağını öğrenmek gerekiyor. Böylece her ölçekteki işletme, butik satıcılar ya da bireysel satıcılar hedef kitlelerine ulaşmak için bu mecrayı kullanabilir. Çünkü Instagram satışları artırmak için inanılmaz fırsatlar sunuyor? Peki, Instagram satış yapmak için neler vaat ediyor? Instagram’da nasıl satış yapılır? Bu soruların cevapları ve daha fazlası için makalemizi inceleyebilirsiniz!
Instagram Satış Yapmak İçin Neler Vaat Ediyor?
Statista’ya göre, Instagram’ın dünya çapında kullanıcı sayısı 2021 yılında 1 milyar 74 milyon kişiyi aştı. 2022 yılında bu rakamın 1 milyar 130 milyon, 2023 yılında 1,2 milyar kişi olması bekleniyor. 2019 yılında dünya çapında kullanıcı sayısının 815 milyon kişi olduğu düşünüldüğünde, Instagram’ın her ölçekteki satıcı için neler vaat ettiği tahmin edilebilir. Zira her yıl milyonlarca kişi Instagram’ı kullanmaya başlıyor. Bu sebeple Instagram satış yapmak için oldukça cazip bir pazar haline geldi.
Instagram, aylık 1 milyar aktif kullanıcısı ile dünyanın en popüler sosyal ağ platformlarından biridir. Instagram’da büyük uluslararası markalardan bölgesel moda mağazalarına, evde el yapımı ürün üreten ev hanımlarından tedarikçilere, butik iş yerlerinden hizmet sağlayıcılara kadar dünyanın dört bir yanındaki işletmeler ve bireysel satıcılar yer alıyor. Sosyal ticaret ya da sosyal e-ticaret kanalı olarak da kullanılan Instagram’da kullanıcılarının yüzde 80'i platformdaki paylaşımları ya da postları incelerken gördükleri bir şeyleri satın alma kararı verebiliyor. Özellikle son yıllarda "Reels" hamlesi büyük bir ivme yakalayan Instagram, satıcıların hedef kitlesine ulaşabilmesi için efektif bir kanal olarak kullanılıyor. Böylece Instagram’da satış artırma olanağı doğuyor.
Instagram İşletme Profili Oluşturma
Instagram işletme profili, sosyal ağdaki müşterilerin marka ile ilk temas noktasıdır. Bu nedenle müşterilerde ilk izlenim bırakmak için etkilidir. Profil, insanları Instagram’daki işletme hesabını takip etmeyi de sağlayabilir. Tutarlı bir marka hikayesi ve estetik bir profil görünümü, yeni veya potansiyel müşterileri sadık takipçilere dönüştürebilir. Bu da insanların Instagram mağazasındaki ürünlerle ilgilenmesi, incelemesi ve nihayet satın alması için itici güç olacaktır. Yani Instagram işletme profili müşterilerde marka sadakati oluşturmanın ilk adımıdır.
Instagram’da işletme profili oluşturmak için şu adımları atmak gerekiyor;
- Profil fotoğrafı: Logo ya da markaya uygun bir görsel kullanılmalıdır. Şirketin tanınmasını sağlayacak bir görsel seçilmelidir.
- Biyografi: Bu alan, oldukça önem taşıyor. Instagram’dan alışveriş yapan tüketiciler satın almadan önce işlet profilini inceleyecektir. Bu sebeple işletme profili çok iyi yazılmalı; hedef kitleye hitap etmeli; işletmenin net olarak tanımını içermelidir. Ayrıca, biyografide neler vaat edildiğinden bahsedilmelidir.
- Bağlantı: Instagram’da biyografi alanında bir URL bölümü vardır. Bu bölüm, Instagram’da tıklanabilir bir bağlantıdır. Ayrıca, belli bir takipçi sayısına ulaşan hesaplar hikayelere (stories) link ekleyebilir. Bu sebeple tıklanabilir alanlara mutlaka mağaza web sitesi ya da markanın e-ticaret sitesi gibi linkler eklenmelidir. Böylece paylaşımlardan ve hikayelerden trafik çekmek mümkün olabilir. Bu URL’ler Instagram'dan web sitesine yapılan ziyaretleri izleme fırsatı da verecektir.
Instagram’da Nasıl Satış Yapılır?
Alıcı bir profil oluşturduktan sonra Instagram’da satış yapma tekniklerini uygulamak gerekiyor. Nasıl mı? İşte Instagram satış teknikleri…
-
Instagram Reklamları
Hedef kitlenize ulaşmak istiyorsanız Instagram reklamlarını mutlaka kullanmalısınız. Peki, Instagram reklamları nasıl kullanılır? Instagram algoritmasında sürekli değişiklikler yapılıyor. Çünkü platformda her geçen gün artan bir rekabet var. Bu sebeple Instagram’da hangi uygulamaların ya da özelliklerin işe yaradığını bilmek ve bunları kullanmak önem arz ediyor. Instagram reklamları da bunlardan biridir. Çünkü Instagram reklamcılığı pazarlama stratejileri için kritik öneme sahiptir.
Bu aşamada, Instagram’da ürün satmak için ne kadar reklam bütçesi ayıracağınız, reklamlarını nerede görünmesi gerektiği ve ne kadar süre ile yayında kalması gerektiği gibi konulara karar vermeniz gerekiyor. Bunun için işletmenin satış hedeflerini dikkate alarak, Instagram’ın sunduğu çeşitli hedefleme seçeneklerini kullanabilirsiniz.
Instagram’da reklam yayınlanması, gönderilerin tanıtımını yapmaktır. Öne çıkarmak istediğiniz gönderiyi seçerek, "tanıt" butonuna basmanız yeterli olacaktır. Instagram, gönderini gösterileceği hedef kitleyi otomatik olarak çeker; ancak bir ilgi alanı, yaş aralığı ve cinsiyet gibi seçeneklerle hedef kitlenizi oluşturabilirsiniz. Daha sonra oluşan bütçeyi tanıtımı onaylamanız yeterli olacaktır. Instagram reklamları için ilk olarak küçük bütçeler ve kısa süre aralıkları seçmeniz mantıklı olacaktır. Böylece ürüne ilgi veya dönüşüm oranları gibi bazı metrikleri test etmeniz mümkün olabilir.
-
Instagram Hikaye Reklamları
Instagram, hikaye paylaşımlarında reklam yayınlayarak, markalara, daha fazla kişiye ulaşabilmeleri için ücretli bir fırsat daha sundu. Bu tam ekran reklamlar, işletmenin, reklamlarını ulaşmak istedikleri kişilerle kişisel olarak alakalı kılan hedefleme özelliğini kullanmasına olanak tanıyor. Bu reklamlar, takip ettiğiniz hesapların Instagram Hikayeleri arasında açılır ve potansiyel müşteriler üzerinde büyük bir etki oluşturabilir.
Story reklamlarının sağ üst köşesinde "Sponsorlu" etiketi yer alır. Ayrıca, "Daha Fazla Bilgi Edinin" şeklinde harekete geçirici bir mesaj bulunur. Bunun dışında reklamın altına ek bir harekete geçirici mesaj eklenebilir. Instagram reklamlarında bir video veya fotoğraf ile reklam yapmak için ilk paylaşındaki görsel öğelerin oldukça dikkat çekici olmasına özen gösterilmelidir. Çünkü hikayelerde hızlıca gezinen potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeniz gereklidir.
-
Ürün Bağlantıları ile Hikaye Oluşturma
Instagram Hikayeleri, oldukça popüler sosyal paylaşım alanıdır. Günlük 500 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan hikayeler, işletmeler için etkili bir satış mecrası olabilir. Hikayeler, işletmelere, hedef kitleleri ile daha sık ve kişisel bir şekilde etkileşim kurabilmeleri için mükemmel bir fırsat sunar. Bu sebeple birçok marka, ürünlerini tanıtmak veya yeni ürünleri sergilemek için Instagram Hikayeleri’ni kullanıyor.
Instagram’da 10 bin veya daha fazla takipçisi olan hesaplar, Instagram Stories'e bağlantı ekleyebilir. Böylece hikaye bağlatıları, e-posta listesini büyütmek, Instagram’da ürün satmak, markanın web sitesine trafik çekmek ve daha pek çok satış odaklı işlemi uygulamak için fırsat sunabilir. Instagram’da story’lere bağlantı eklerken görünürlük için "Yukarı Kaydır" gibi yönlendirici metinler, hareketli ikonlar ya da renk veya font seçenekleri kullanılabilir.
-
Instagram’da Alışveriş Yapılabilir Akış Oluşturma
Instagram’da alışveriş özelliği, işletmeler için büyük bir fırsat sağlıyor. Böylece işletmeler satışa sunulan ürünleri etiketleyebilir, kullanıcıların bunları doğrudan uygulama içinden satın almasına olanak tanıyabilir. Örneğin; Instagram’da Shopify eklentileri ya da Shopify alışveriş entegrasyonu, işletmelerin satış yapmasını kolaylaştırır. "Anında Satın Al" özelliği, ziyaretçilerin sepete ürün eklemesini ve ürünleri doğrudan akıştaki görseller üzerinde satın almaya olanak tanır. İşletmeler, ürünlerini sergilemek için özel bir galeri oluşturabilir ve galerinin bağlantısını Instagram biyografilerine ekleyebilir.
-
Instagram'a Özel Promosyonlar
Her satış kanalında olduğu gibi Instagram’da da alışveriş yapanlar promosyonu ya da indirimleri sever. Instagram takipçilerine özel bir indirim kullanılabilir. Özellikle yeni bir ürünün lansmanı veya indirim kodu tanıtımı için mükemmel bir yerdir. Promosyon bilgilerini story’de paylaşarak, promosyondan yararlanmak üzere takipçileri biyografideki bağlantıya tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Instagram'a özel bir promosyon kampanyası yürütüyorsanız, Instagram işletme profiline trafik çekmek için işletmenin diğer sosyal ağlarında da bir teaser oluşturulabilir. Diğer sosyal ağlarda Instagram'a özel promosyonların ya da indirim kodlarının tanıtılması, kişileri Instagram hesabını takip etmeye de teşvik edecektir.
-
Influencerlar ile Ortaklıklar
"Influencer" kelimesi "etkileyici" anlamında kullanılan bir terimdir. Instagram satış artırmak için birçok uygulama ve seçenek sunuyor. Ancak yine de hedef kitlenize ulaşmakta güçlük çekiyorsanız başka bir yöntem daha var; influencer pazarlama veya etkileyici pazarlama… Instagram influencer’ları her geçen gün popülaritesini artırıyor. Son yıllarda rağbet göre fenomen pazarlama teknikleri, sosyal medya pazarlama stratejilerinin büyük bir parçasıdır.
Birçok tüketici, geleneksel reklamcılığa güvenmiyor; canlı olarak izledikleri insanlara güveniyorlar. Nielsen'in araştırmasına göre, tüketiciler markaların geleneksel mecralardaki reklamlarından çok kişisel tavsiyelere güvendiğini gösteriyor. Influencer pazarlama, markalara, hedef kitleye ulaşmak için benzersiz bir fırsat sunar. Etkileyici pazarlamaya büyük miktarlarda yatırım yapmak başlangıçta risk gibi görünse de, tam olarak ne için ödeme yapıldığını düşünmek önemlidir.
-
Doğru Hashtag Kullanımı
Markanızın Instagram'da ilgi görmesini ve yeni kitlelere ulaşmasını istiyorsanız, hashtag sanatında ustalaşmanız gerekir. Doğru hashtag kullanımı, markanızı ya da ürünlerinizi potansiyel olarak milyonlarca insanın önüne koymak anlamına gelir. Bu aşamada dikkat edilecek husus; çok fazla hashtag kullanılmamasıdır. Fazla hashtag kullanımı, gönderilerin spam olarak görünmesine sebep olabilir. Yüksek trafikli hashtag'lere odaklanmak daha iyi bir sonuç verecektir.Doğru hashtag'ler bulmanın basit bir püf noktası, nişinizdeki etkileyiciler tarafından hangilerinin kullanıldığını belirlemektir. Bu hashtag'lerin birçoğunun milyonlarca gönderiye sahip olabileceğini unutmayın! Bu sebeple bu hashtag'leri seçerseniz, gönderinizin görülme olasılığı yükselecektir. Influencer’lar tarafından kullanılan ve çok dikkat çeken hashtag'ler, aradığınız doğru hashtag’lerdir!
Özetle;
Instagram’da satış yapmak, modern girişimciler, mikro işletmeler ve bireysel satıcılar arasında yaygındır. Günde 200 milyondan fazla Instagram kullanıcısı, en az bir işletme profilini ziyaret ediyor. Bu ziyaretçerin yüzde 60'ı yeni ürünler keşfetmek üzere yapılıyor. Ayrıca, hesapların yüzfr 90'ı Instagram'da bir işletmeyi takip ediyor. Bu sebeple Instagram, sosyal e-ticaret alanında önemli bir oyuncu haline geldi. Görsel paylaşımı için kullanılan Instagram satış yapmak isteyen işletmeler için cazip seçenekler sunuyor. Görsel çekiciliği veya estetiği olan ürünleri Instagram’da satmak kolay olabilir. Bunun için bazı işlemlerin harfiyen uygulanması gerekir.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!