Instagram İstatistikleri - Bilmek istediğiniz her şey
Ölçümleri ve analizleri izlemek için bir araç kullanmak için en fazla zaman alan sosyal ağlardan biri Instagram idi. Yıllardır biz Insta içerik üreticileri, takipçiler hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyoruz. Zaten tüm kullanıcılar için çalışıyor olmasına rağmen, istatistikler kısmı hala birçok kişi tarafından küçümseniyor. Bu makalede, Instagram istatistikleri ile yapabileceğiniz her şeyi ve işinize nasıl yardımcı olabileceğini size göstereceğiz!
Neden Instagram Analytics'i kullanmalıyız?
İşinizde Instagram Analytics'i kullanmanızın nedeni, Google veya Facebook'u kullanmanız gerekenlerle aynıdır: kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edin ve sosyal ağda yönettiğiniz profillerin büyümesini izleyin. Bu şekilde, Instagram'daki eylemlerinizin başarısı ve başarısızlığına kör olmayacak, işinizi geliştirmek için stratejinizi değerlendirebilecek ve yeniden oluşturamayacaksınız.
Şu anda, Instagram Analytics, sosyal ağ üzerinde yapılan profilinizi, yayınlarınızı, hikayelerinizi ve canlı yayınlarınızı değerlendirmek için izlenebilecek çeşitli ölçümlere sahiptir. Lütfen bu bilgilerin yalnızca Instagram'daki işletme profillerinde kullanılabildiğini unutmayın. Profilinizi henüz bu moda dönüştürmediyseniz, açmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Profilinizi İşletime Dönüştürmenin 4 Adımı 1 - Profilinizi açın ve ayarlar simgesine dokunun;
2 - İş profiline geç öğesine dokunun;
Ardından verilen bilgileri okuyun ve işleme devam etmek için Facebook giriş bilgilerinizi girin; Son adım, yeni işletme Instagram hesabınıza hangi Facebook sayfalarını bağlayacağınızı seçmektir. Zaten bir hesabınız yoksa bir hayran sayfası oluşturmanız gerekir.
Instagram Analytics'te hangi ölçümleri izleyebilirim?
Instagram Analytics, harici uygulamaları kullanmanıza gerek kalmadan doğrudan 26 uygulamadan ölçümleri görüntülemenizi sağlar. Son birkaç yılda Instagram, bu ölçümleri yalnızca kullanılabilir duruma getirdi:
- Gönderi sayısı: Profilinizin şimdiye kadar kaç yayın gönderdiği. Profil ana ekranında kullanılabilir
- Takipçi sayısı: Gönderilerinize kaç profil eşlik eder. Kişisel profillerde olduğu gibi, doğrudan profil ana ekranından da erişilebilir;
- Takip edilenler: Sayfanızın Instagram'da izlediği profil sayısı. Daha öncekilerle birlikte ana ekranda da görülebilir;
- Mentions: Önceki olanlar gibi, kişisel profil gibi çalışır, orta çubuktaki üçüncü simgeye tıklayın ve profilinizin işaretlendiği yayınları görün.
İşte bu metriklerin olduğu yer:
Zaten aşağıda sunulan bu metrikler, ekranın sağ üst köşesinde bulunan dört dikey çubuklu simgeye burada gösterilen şekilde dokunarak izlenebilir:
![Yeni Instagram İstatistikleri]](https://res.cloudinary.com/dte7upwcr/image/upload/v1/blog/blog/novas_estatisticas_insta.png)
Eriştiğinizde şunları bulabilirsiniz:
- Gösterimler: Gönderilerinizin takipçilerinizde ne sıklıkta göründüğü, yinelense bile;
- Erişim: Gönderilerinizin kullanıcıların yayınında görünme sayısı, ancak tekrarları saymaz;
- Profil görünümleri: Daha fazla gönderiyi veya iletişim bilgilerini kontrol etmek için kaç profili tıklattın;
- Site tıklamaları: Instagram biyografınızdaki bağlantıya kaç tıklama verildi;
- E-posta/Telefon Tıklamaları: Bir e-posta göndermek veya işinizi aramak için düğmeyi kaç kişi tıklattı; Yukarıda bahsettiğim tüm bu veriler burada:
Anahtar metriklerden sonra, hesabınızdaki en popüler yayınlar görüntülenir ve belirli bir yayın hakkında veri sağlar. Veriler gelecekteki yayınlar için yeni stratejilerin hazırlanmasında analiz edilebilir. Bu oturumda hangi verilerin sağlandığını öğrenin:
- Gönderinin İzlenimleri: Belirli gönderinin takipçilerin zaman çizelgesinde ne sıklıkta göründüğü;
- Gönderi kapsamı: Gönderi zaman çizelgesinde yer alan profil sayısı;
- Tabaklanmış: Yazının bronzlaştırılmasından kaç kişi hoşlandı;
- Yorumlar: Yayın tarafından kaç yorum yapıldı;
- Kaydedilmiş: Bir gönderinin kaydedilme sayısı, tekrarlanan profilleri saymaz;
- Etkileşim: Gönderide yapılan toplam beğenme, yorum ve kaydetme sayısı;
- Görüntülenme: Instagram'da yayınlanan bir videonun kaç görüntülenme görüldü;
Yukarıda bahsettiğim tarihi bulmak için yayınlar sekmesine gidin ve Daha fazlasını görün:
Mavi olan kelimeleri görebiliyor musunuz? Hepsi değiştirilebilir. Ne olacağını görmek için üzerlerine tıklayın:
Onlara tıklayarak yeni analiz seçeneklerinin nasıl ortaya çıktığını görün.
Demografik Metrikler
Daha sonra, aynı menüden erişilebilen ve İzleyiciler alanında düzenlenmiş demografik ölçümleri sunuyorum. Daha fazlasını görün. Bu bilginin sadece 100 takipçiye ulaşan profiller için mevcut olduğunu belirtmekte fayda var.
- Cinsiyet: Takipçilerinizin cinsiyet dağılımını gösterir;
- Yaş: Diğerlerinin yanı sıra 13 ila 17 yaş arasında veya 65 yaş üstü yaşlara göre takipçilerin yaş dağılımını gösterir;
- En İyi Konumlar Takipçilerinizin geldiği ilk 5 şehir ve ülke;
- Ortalama takipçisi zamanı: Takipçilerinizin hafta boyunca çevrimiçi oldukları ortalama süreleri analiz edin ve raporlayın;
- Ortalama takipçiler günü: Sayfanızı takip eden profillerin daha aktif olduğu haftanın günlerini analiz edin ve bilgilendirin;
Bu verinin Instagram panelinde nasıl olduğunu kontrol edin:
Demografiklerden sonra, görünümlerle ve Instagram Hikayeleriyle etkileşimlerle ilgili verileri kontrol edebilirsiniz. Ne olduklarını öğrenin:
- Gösterimler: Hikayenizde bir fotoğrafın veya videonun görüntülenme sayısı;
- Kapsam: Hikayenizin bir fotoğrafını veya videosunu gören profiller;
- Çıkışlar: Hikayenizin görüntüsünü kaç kişi böldü ve bıraktı;
- Yanıtlar: Hikayenize kaç kişi yanıt verdi;
- Görüşler: Geçmişinizi görüntüleyen ve erişilebilen profilleri içeren bir liste;
Son olarak, canlı yayınlarla ilgili hala iki son ölçüm var. Bununla birlikte, ekran sırasında veya sonundan sonra Instagram'da analitiklere kaydedilemeden görülebilirler. Sunum sırasında sol üst köşede görüntülenen izleyici sayısıdır. İletimi kapattıktan sonra Instagram, sonuna kadar kalmamış olsalar bile, sunumunuza erişen tüm kişilerin bir listesine sahiptir.
Reklamlarınızı Instagram için zaten oluşturuyorsanız, Promosyonlar sekmesi size kampanyalarınızın sonuçları hakkında bilgi verecektir. Instagram reklam sisteminin Facebook ile aynı olduğunu, yani Facebook Business Manager'da reklamlarınızın sonuçlarını değerlendirebileceğinizi unutmayın.
İşinizi geliştirmek ve sonuçları ölçmek için 3 araç
Instagram için yapılan harici uygulamaların kapsamı çok büyüktür, bazıları bunun için resmi bir araç olmadığında bir tür analitik olarak da kullanılır. Aşağıda, profil büyümenizi ölçmek ve takipçi sayınızı arttırmak için kullanabileceğim en sevdiğim uygulamaları belirtiyorum.
1 - Socialbakers: Platform Instagram hesabınızı analiz eder ve sosyal ağın standart analizinde bulunmayan bazı raporları ve bilgileri gösterir. Bunların arasında, yayınlarında kullanılan aylık en iyi 10 etiketin ve her ayın yayın dağılımının, ayrıca en fazla yorum yapılan en iyi üç yayından ve en çok yorum yapılan üç yayından birini işaretliyorum;
2 - Union Metrics: Ücretli bir araç olan Union Metrics, Instagram hesabınız hakkında temel bilgileri gösterir. Buradaki vurgu, yayınlarınızı yapmak için en iyi günleri ve saatleri tanımlamak için yapılan hesaplamalardır.
3 - Gerenciagram: Bu araç kullanıcıların etkileşimlerini Instagram'da otomatikleştirmenin yanı sıra, işleriyle ilgili arama profillerini de otomatikleştirmelerini sağlar. Onların arama sistemi hashtag'lere, diğer profillerin veya konumların takipçilerine dayanır. Takipçi sayısında bir büyüme raporu var.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!
Analytics'ten aldığınız veri ve bilgilerle ne yapmalı?
Artık hangilerinin daha az ilgili olduğu, takipçilerinizin demografik özellikleri ve Instagram ve araçları tarafından verilen çeşitli bilgilerin hangileri olduğunu bildiğinize göre, soru şu: bu verilerle ne yapabilirim? Cevap oldukça basit: İşe yarayanı yapmaya devam etmeli ve çok fazla sonuç vermeyen şeyi değiştirmelisiniz.
Bu sonuç değişiklikleri yalnızca birkaç testten sonra gerçekleşir. Örneğin, takipçilerinizin çoğu çevrimdışı olduğunda gönderilmeleri durumunda yayınlarınızın tarihini ve saatini değiştirebilirsiniz. Yapabileceğiniz bir başka değişiklik, en fazla görüş ve ilgiyi çeken ne tür mesajlara bakmak ve herhangi bir örüntüye sahip olup olmadıklarına bakmaktır. Öyleyse, sonuçlarınızı iyileştirmek için bu formatta daha fazla içerik yayınlamaya odaklanmanız yeterli.
Demografik ölçümlerle, yayınlarınızın hangi yaş aralıklarına ulaştığını da fark edebilirsiniz. Bu şekilde, yazı türünü o parça için en hoş olan şey olarak ayarlayabilirsiniz. Örneğin, yakaladığınız aralık 13 ila 17 yaş arasındaki gençlerden oluşuyorsa, şirketinizin tarihi ve geleneği hakkında konuşmanın faydası yoktur. Diğer sosyal ağlarda ve hatta blogunuzun yayınlarında bile yaygın olarak, takipçinin cevabını ölçmek için diğer birkaç stratejinin yanı sıra Instagram yayınlarınızın harekete geçme çağrısını (CTA) da değiştirebilirsiniz.
Instagram'daki profil performansını nasıl analiz ediyorsunuz
Rehberimizin sonunda bilmek isteriz: Instagram yayınlarınızın performansını hangi yollarla değerlendirdiniz? Sosyal medya analitiği stratejilerinizi değerlendirmenize yardımcı oldu mu?
İstatikleri elde ettiniz, faydalandınız şimdi müşterilerinize en iyi hizmeti sunma zamanı. En eksiksiz canlı destek sohbet çözümü olan Jivochat'i e-ticaretinize entegre ederek ziyaretçileriniz metin veya sesle sohbet oturumlarını başlatabilir, temsilcinizle konuşup sorularını cevaplandırabilir. Çevrimiçi varlığınızı artırın ve Jivochat ile ziyaretçilerinizin dikkatini çekin!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!