Growth Hacking Nedir ve Şirketinizde Nasıl Uygulayabilirsiniz
Growth Hacking bir veri ve ürün odaklı pazarlamadır. Geleneksel pazarlamadan birkaç şekilde oldukça farklıdır ve bir şirketin büyümesine yardımcı olmak için farklı araç ve becerilerden yararlanır. Büyüme pazarlamacıları, ilk temas noktasından dönüşüme kadar tüm müşteri yolculuğunu izlemekten sorumludur. Anlamlı pozitif müşteri deneyimi sunmanın yollarını bulmak ve oluşturmak.
Bu terim 2010 yılında Sean Ellis tarafından icat edildi ve o zamandan beri yaygın olarak kullanıldı ve şirketlerin - özellikle de yeni başlayanların - hedeflerine daha doğrudan ve odaklanmış bir yaklaşımla ulaşmalarına yardımcı oldu. . Peki Growth Marketing tam olarak nedir ve neden kendi şirketinizde başlatmak istiyorsunuz? Tanımını ve bunu uygulamak için ne gerektiğine bakarken okumaya devam edin.
Growth Hacking'in tanımı
Wikipedia'nın kolayca tarif ettiği gibi: Growth hacking, pazarlama hunisi, ürün geliştirme, satış bölümleri ve işletmenin diğer alanlarını tanımlamak için hızlı bir deneme sürecidir. Bir işi büyütmenin en etkili yolları. Bu, Growth hacking'in tümüyle ilgili, hemen hemen farklı yöntemlerden geçerek ve ilgili ve kritik verileri kullanarak potansiyel olarak işinizi artırabilecek farklı şeyleri denemekten ibarettir.
Growth hackerlık, odak doğru bir şekilde belirlendiği ve pazarlamacıların yerine geçmediğinden bahsetmek önemli olduğu sürece, herhangi bir kişi tarafından yapılabilir. Sean Ellis'in kendisinin de belirttiği gibi: growth hackerları, kuzeyi gerçek büyüme gösteren bir kişidir. Bu, büyüme pazarlamacıları tarafından uygulanan her bir stratejinin, bir şirketi özünde geliştirmenin nihai amacını taşıyacağı anlamına gelir.
Neil Patel ve Bronson Taylor'a göre Definitive Guide to Growth Hacking, işlem yapılabilir hedefleri tanımlamakla ilgilidir, Mevcut güçlü yönlerinizi geliştirmek, hedeflerinizi takip etmek için analitik uygulamak ve sonunda deneyi uygulamak. Ve elbette, denemeniz başarısız olursa, onu optimize edin ve işlemi tekrarlayın.
Neden önemlidir?
Geleneksel pazarlama, şirketinizin büyümesine ve olumlu sonuçlar getirmesine yardımcı olabilirse, neden büyümeyi kesmek gerekiyor? Temel olarak, geleneksel pazarlamanın öngöremediği veya uygulayamadığı şeyleri gerçekleştirmek için farklı araçlardan yararlanır. Growth hacker'ları, teknolojiyi karmaşık bir şekilde kendi lehlerine yerleştiriyorlar, bir müşterinin deneyimini artırabilen yazılım parçalarını tam anlamıyla kodluyorlar ve yaratıyorlar. Bu temelde hacker'ın Growth Hacking'ten geldiği yerdir, mühendislikten sonuç üretme yeteneğidir.
Growth Hacking'in önemi, şirketinizin analitik kaynaklardan toplanan verileri kullanması gerçeğinden geliyor. Ölçümleri ve gerçek sayıları kullanarak Growth hackerlar, bir şirketin girişini iyileştirmek için ne yapılabileceğini veya yapılması gerektiğini belirleyebilir. Müşterinin taleplerini karşılamak için bir ziyaretçinin baştan başlaması ya da sıfırdan yazılım çözümleri oluşturması gereken tüm satın alma sürecinde basit bir yükseltme yapıp yapamayacağı konusunda Growth hackerlar daha iyi çözümler sunmanın yollarını arıyorlar.
Growth Hacking için gereken roller:
Entrepreneur'e göre şirketinizi geleneksel yöntemlerle büyütmek için doldurulması gereken 8 rol vardır:
-
Proje Yöneticisi
-
Kampanya Stratejisti
-
Pazarlama Temsilcisi
-
Sosyal Medya Yöneticisi
-
İçerik Stratejisti
-
Analist
-
Web Tasarımcısı
-
Metin Yazarı
Bunların hepsi, istenen marka bilinirliği, çevrimiçi etki ve başarı seviyesine ulaşmak için vazgeçilmezdir. Şimdi, growth hackerları, çözüm üretmek ve müşteri deneyimini geliştirmek için her bölümün gücünü bir araya getirebilecek kişilerden biri veya biri olabilir. Temel olarak, growth hackerlar Pazarlama ve Mühendislik birleşimidir, potansiyel müşterilere ulaşmak ve dönüşümleri zorlamak ve yürütmek için en iyi yolların ne olduğunu görebilen insanlar kodlama gibi teknik beceriler gerektirse bile planlar.
Büyüme bilgisayar korsanları kararlarını verilere dayandırmakta ve daha fazla müşteri elde etmek için pazarlama ekibiyle birlikte çalışmakta ve geliştirme ekibinin yanı sıra, hedef kitlesi için daha iyi çözümler üretmekte ve araçlar üretmektedir.
Nasıl yapılır?
İşte Neil Patel ve Bronson Taylor tarafından tanımlandığı gibi
Ziyaretçilere ulaşmak ilk adımdır; bu, büyümeyi hedefleyenler ve pazarlamacıların, web sitelerine gelen veya ilk kez uygulamalarını ziyaret eden insanlara ihtiyaç duyduğu anlamına gelir. Ancak elbette bu, ziyaretçinin bir müşteri olacağı anlamına gelmez. Bu bizi bir sonraki adıma yönlendirir. Üyeleri Etkinleştir. Sonuncusu ama en önemlisi, Kullanıcılarına Sahip Çık, şirketinizin müşterilerinizin size geri döneceği veya sizden satın almaya devam edeceği çok büyük bir deneyim yaşamaya devam ettiği ve bu nedenle "kullanıcılar" teriminin kullanılma nedenlerinden biri.
Web sitenizdeki ziyaretçilerin akışını artırmanın, ücretli reklamlar, SEO, içerik pazarlaması, blog yazıları, rehberler, tartışmalar, multimedya reklamları oluşturma veya sosyal medyayı kullanma gibi yüzlerce farklı yolu vardır. Dönüşüm hunisindeki ilk adımı gerçekleştirmek diğerleri için olduğu kadar zor değil, indikçe, daha az ve daha az insan kalır. Örneğin ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürmek pazarlamanın ötesinde bir şeydir; yalnızca şirketinizin birlikte çalıştığı ürünleri ve hizmetleri değil, web sitesi veya uygulama gibi platformlarını da içeren iyi tekliflerinizin olması gerekir. Üyeleri etkinleştirmek için kullanılabilecek bir çözüm örneği, ziyaretçilerinize proaktif bir şekilde ulaşmanıza ve katılım sağlamanıza izin veren web sitenizdeki canlı bir destek platformudur.
Büyüme Araçları
Şirketinizde byüme taktiklerini kullanmak için kullanılabilecek birkaç farklı araç vardır. Hemen başlamanıza yardımcı olacak en iyilerden 5'ini seçtik, aşağıdaki listeye göz atın.
1. Qualaroo
Qualaroo, terimi doğuran ve bugün Growth hacking'inin geldiği kişiyi başlatan kişi Sean Ellis tarafından yaratıldı. Bu araç, şirketinize hedef kitlesi hakkında alakalı bilgi edinmesinde, ihtiyaçlarının kolayca belirlenmesinde ve ziyaretçilerinize daha fazla katılım sağlanmasında yardımcı olur.
2. Colibri.io
Colibri.io, hedef aramalarınız hakkında kritik bilgiler sunarak SEO çözümlerinizi geliştirir. Ayrıca, sektörünüzde hangi ilgili tartışmaların yapıldığını gösterebilir, böylece ana katılmanız ve katılmanız sağlanır.
3. Outbrain
Outbrain, insanların istedikleri konularda güvenilir, ilgili ve ilginç öneriler almalarına yardımcı olan bir platformdur. Her ay web sitelerine göre 275 milyardan fazla Outbrain tavsiyesi CNN, Ha’aretz ve Le Parisien gibi organizasyonlar tarafından yayınlanıyor.
4. Infusion Soft
Infusion Soft, işletmelere pazarlamayı otomatikleştirmek için bir çözüm sunan bir şirkettir. E-posta pazarlama ve sosyal medya platformları gibi araçlar sağlamak. Ayrıca, Growth hacking çabalarınızı iyileştirmek için verilerini kapsamlı bir gösterge panosu üzerinden analiz edebileceksiniz.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!
5. Marketo
Marketo, müşteri katılımı çabalarınızı geliştirmenize yardımcı olabilecek başka bir pazarlama otomasyon platformudur. E-posta pazarlama platformları, dijital reklamlar, mobil çözümler ve daha fazlası gibi çok çeşitli araçlar sunarlar.
Jivochat ile büyüme oranınızı daha da arttırın
Ziyaretçilerinizi ödeme yapan müşterilere dönüştürmekten bahsettiğimizi hatırlıyor musunuz? Jivochat, büyüme stratejinizi daha da artırmanıza yardımcı olacak, piyasadaki en iyi canlı destek çözümüdür. Jivochat, herhangi bir kaynaktan gelen verileri tek bir sezgisel kontrol panelinde analiz etmenize olanak tanıyan sosyal medya ve diğer sohbet platformlarıyla bütünleşebilir. Mükemmel müşteri desteği sunun ve büyüme engelleme stratejinizin olabildiğince etkili olmasını sağlayın. Hemen web sitenize Jivochat alın!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!