Web Sitenizde Harika Resimler Kullanmanın Yolları
İnternette gezinirken hiçbir şey dikkatimizi resimlerden daha fazla çekmiyor, dil engellerini aşan ve hemen hemen her konuyu iyi anlatabilen en iyi temsil biçimlerinden biri. Resimler, web siteniz için tasarım ve pazarlamanın önemli bir yönüdür, ancak ziyaretçilerinizi etkilemek ve mesajınızı iletmek için güçlü araçlar olabileceği gibi, eğer kötü seçilmişlerse, tam tersi bir etki yaratabilirler.
Web siteniz için doğru resimleri nasıl seçeceğinizi bilmek önemlidir, ancak bunları bulmak her zaman kolay değildir. Görseller için yalnızca Google’ı kullanabileceğinizi ve istediğiniz yerde özgürce kullanabileceğinizi düşünebilirsiniz. Durum böyle değil. Resimlerin farklı kullanım lisanslarına sahip olduğunu hatırlamalıyız, web sitenizdeki resimlerin başınızı belaya sokmayacağından emin olmanız gerekir. Bulabileceğiniz en yaygın lisansları inceleyeceğiz ve keşfetmeniz için bazı iyi resim kaynakları önereceğiz.
Görsel Telif Hakkı ve Lisanslar
Kendi web siteniz için görüntüleri seçerken en kritik yönden başlayalım. Hiç kimse, telif hakkı sahipleri tarafından, resimlerinin yasa dışı kullanımı hakkında bilgi almak istememektedir. Göstermek istediğiniz şeye uyan mükemmel görüntüyü ararken bulacağınız en yaygın lisanslara bir göz atalım:
Size ait görseller: İmajı yaratırsınız ve böylece imajın tüm haklarına sahip olursunuz, bu bütçe mevcutsa birçok işletme için çok iyi bir alternatiftir.
Kamuya ait görseller: Bunlar genellikle aradığınız görsellerdir, fikri mülkiyet hakları sona ermiş ya da genel kullanım için ücretsizdir.
Yaratıcı Beraberlikler: Birçok farklı Creative Commons lisansı vardır, hepsini buradan kontrol edebilirsiniz. Bunlar, yazarın veya görserlin elde edildiği sayfanın değerini almanızı istemek gibi çeşitli biçimlerde olabilir.
Telifsiz görseller: Bu resimler ücretlidir. Satın alındıktan sonra, her ek kullanım için yeniden satın alma gerektirmeden telif hakkı içermeyen görüntüler istediğiniz kadar kullanılabilir.
Haklarla Yönetilen: Telif ücreti olmayan resimlerin aksine, bunların kaç kez kullanabileceğinin bir sınırı vardır. Aynı Haklarla Yönetilen görselleri kullanmaya devam etmek isterseniz, bunun için tekrar ödeme yapmanız gerekir.
İstediğiniz görüntülerin hangi tür lisanslara bağlandığını her zaman web sitenize yerleştirmeden önce kontrol edin ve mümkün olduğunda profesyonel bir fotoğrafçı veya grafik tasarımcı kiralayarak görüntüleri kendiniz oluşturmak için yatırım yapmayı deneyin. Kendi resimlerinizi oluşturmak, markanızın renklerine daha iyi uyacak şekilde ayarlamanıza izin verir ve web sitenize daha büyük bir görsel kimlik kazandırır.
Yüksek kaliteli görüntüler kullanın
Unutmayın, ziyaretçilerinizin dikkatini çekmek ve kelimeler kullanmanıza gerek kalmadan ve hatta herhangi bir dil engeli aşmadan onlara mesajlar iletmek için resimler var. Her zaman yüksek kaliteli görüntüler aramak, görüntünün boyutlarına çok dikkat etmek ve doğru bir şekilde sığdıklarından emin olmak önemlidir. Bir resmi yeniden boyutlandırmanız gerekirse, bunu yaparken kalitenizi kaybetmediğinizden emin olun.
Bir şeyin iyi görünmediğini ve web sitenizdeki kalitesiz görüntülere sahip kişilerin ziyaretçilerinizle ve markanızla olan bağlantınıza zarar verebileceğini insanlar hızlı bir şekilde yargılarlar. Aşağıdaki örneği kontrol edin.
Resimleriniz için Alt Metin kullanın
Web sitenize resimlerinize alt özellikler vermeyi unutmayın. Bunlar, görselde ne olduğunu açıklamak ve web sitenizin Arama Motoru Optimizasyonu araçlarıyla daha iyi ele alınmasına yardımcı olmak ve web sitenizin yavaş bağlantı hızları veya hatta görme engelli ziyaretçiler nedeniyle göz atarken görüntü göremeyen kişiler için erişilebilirliğini arttırmak için kullanılır. ekran okuyucular kullanın.
Bu bir alt etiketin HTML kodunuzda nasıl göründüğüdür, örneğin:
img src="image.jpg" alt="image description"
Alt metniniz, görüntüde gösterilen içeriğin ne olduğunu doğrudan ve kesin bir şekilde açıklamanın yanı sıra anahtar kelimeler içermelidir. Google, Görsel Yayınlama Kuralları makalesinde alt metinler ve bunların nasıl uygun bir şekilde öznitelik gösterebileceği konusunda bilgi edinebilirsiniz.
Erişilebilirliği önemsemek sosyal bir sorumluluktur ve ziyaretçilerinizin markanıza olan güvenini artıracaktır.
Renklere dikkat edin
Markalaşma yoluyla güven oluşturmak, başarılı bir işletmenin önemli bir yönüdür. Web sitenizde kullanmak üzere resimler ararken, markanızın renkleriyle eşleşen resimleri daima mümkün olduğunca kullanmaya çalışın.
Bu, hem web sitenizi profesyonel görünmesini sağlayacak hem de ziyaretçilerinizin dikkatini çekmeye yardımcı olacak önemli bir tasarım yönüdür. Birçoğu bu yönün önemini fark etmekte başarısız oluyor, ancak farklı renk şemalarına sahip görüntülere sahip olmak, web sitenizi gezerken ziyaretçilerinizi rahatsız edebilir.
Görüntü bankalarında ihtiyacınız olanı bulun
Web siteniz için görseller oluşturmak için yatırım yapacak bütçeniz yoksa, endişelenmeyin. Web sitenizde kullanabilmeniz için her çeşit stok görüntüden oluşan birçok görüntü bankası var. Birçoğu, gösterilen her görüntünün telif hakkı ve lisans özellikleriyle ilgili bilgileri kolayca görüntüler.
Web sitenizin benzersiz görünmesini istediğiniz stok görüntüleri kullanırken aklınızda bulundurun. Sahte görünen ve markanızı hedef kitlenize bağlayamayan stok görüntüleri kullanmaktan kaçının. Keşfetmeniz için önerilen İmaj Bankalarının bir listesine sahibiz.
1. Flickr
Flickr, muhtemelen çevrimiçi ücretsiz resim en büyük kaynağıdır. Web sitenizde kullanılabilecek milyonlarca resim var. Flickr, insanların kendi fotoğraflarını ve resimlerini orada paylaşmalarına izin verir, böylece bazen profesyonel, yüksek kaliteli görüntüler bulmak zor olabilir. Onların resmi sayfasını incelediğinizden emin olun.
2. 500px
Bu, yüksek kalitede Creative Commons görüntüleri bulmak için en iyi web sitelerinden biridir. Ayrıca, 190 ülkeden 13 milyondan fazla fotoğrafçıya güvenerek, fotoğrafçıların fotoğraflarını paylaşmaları için bir topluluk oluşturma konusunda da kararlılar. Creative Commons bölümünü inceleyin .
3. IM Free
IM Free, ücretsiz görseller için harika bir web sitesidir. Görüntüleri çevre, ulaşım, yiyecek ve içecekler ve daha fazlası gibi çeşitli kategorilerde ayırırlar. Her tür işletme için görüntüleri sayfalarında kesinlikle bulabilirsiniz.
4. Shutterstock
Shutterstock geniş vektör görüntüleri ve simgeler koleksiyonu için mükemmeldir. Görüntüleri ücretsiz değildir, ancak uygun fiyatlı aylık abonelikler veya paket fırsatlar sunar. Web sitenizin benzersiz görünmesini istiyorsanız, özel görüntüler aramak için harika bir yer. Bütçeniz varsa, bunları kontrol etmeyi unutmayın.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!
Jivochat ile ziyaretçilerinizin dikkatini daha iyi yakalayın
Web sitenizde bir Çevrimiçi Sohbet yapmak, çevrimiçi varlığınızı arttırmanıza kesinlikle yardımcı olacaktır. Jivochat, sizin için en eksiksiz çevrimiçi sohbet çözümüdür ve elbette, web sitenizin renk şemalarına ve markanıza mükemmel şekilde uyacak şekilde özelleştirilebilir. Ziyaretçilerinizi daha da etkileme fırsatını kaçırmayın. Jivochat keşfi ve web sitenizdeki en iyi çevrimiçi sohbeti alın!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!