Dünya Kupası Sırasında Nasıl Daha Çok Satılır: 3 Önemli Adım
Dünyadaki en büyük futbol etkinliği olan FIFA Dünya Kupası, sadece eğlence için bir platformdur. Aynı zamanda pazarlamacılar ve işletmeler için kendi satışlarını artırmak için harika bir fırsat. İşte bu yüzden Coca-Cola, Adidas ve Visa gibi pazar devleri resmi ortakları olmak için çok yatırım yapıyor.
Şirketinizin, Dünya Kupası'nı pazarlama stratejinize dahil etmesi için Hyundai veya McDonalds kadar iyi kurulmuş olmasına gerek yoktur. Yılın bu döneminde, dünyanın dört bir yanından birçok insan, Dünya Şampiyonu olmak için yarışan 32 ulusal futbol takımını içeren bu etkinliğe gözlerini kilitledi. Amacınız mümkün olduğunca çok satış yapmaksa, stratejinizin bunu başarmak için doğru yolda olmasını sağlamak için izlemeniz gereken 3 önemli adım aşağıda verilmiştir.
1. Sosyal Medyadan Yararlanın
Bugün, Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya platformları, markanızın reklamını yapmak ve tanıtmak için harika yerlerdir. FIFA Dünya Kupası sırasında, her büyük şirket, dünyaca ünlü bu etkinliğin yönlerini görevlerine, tweetlerine, reklam materyallerine ve hatta marka tasarımlarına dahil edecektir.
Yerel şirketler için, yalnızca reklamları değil, ne zaman oynarsa ülkenizi neşelendirmek için orijinal spor içeriğini de yayınlamayı düşünün. Bu, yerel hedef kitlenizin markanızın bakış açısını benimsemesini ve hatta sosyal medya eylemlerini, bağlantılarını daha da ileri götürmenin bir yolu olarak paylaşmasını sağlar.
Uluslararası bir pazarda faaliyet gösteren şirketler, genel ana sayfalarını korurken, içinde bulundukları her ülke için genellikle farklı sosyal medya bölümleri sağlarlar. Bu, farklı ülkelerde çalışmalarını kolaylaştırır ve markanın itibarını zedelemeden ekibi için tezahürat yapar. Örneğin, Coca-Cola'yı ele alalım, dünya çapındaki bir şirket herhangi bir Dünya Kupası maçında taraf seçmeyecek, ancak Coca-Cola Brasil Twitter bölümüne bakarsanız hesap, aktif olarak durum güncellemeleri gönderiyorlar ve her oynadıklarında ekibi için tezahürat yapıyorlar. Bu sadece Twitter takipçilerine ulaşıyor, bu durumda Brezilyalı izleyiciler.
Bu küresel olayı günlük olarak ele alın ve yerel izleyicilerinizle sosyal medyada gerçek etkileşimi sağlayın. Örneğin, ülkedeki futbol formalarını giyen çalışanlarınızın videolarını veya resimlerini paylaşmayı ve tüm Dünya Kupası süresince veya en azından ülkenizin ekibi hala olduğu sürece güçlü bir sosyal medya varlığı oluşturmayı düşünün.
Ayrıca, ülkenizin ekibinin rekabete girmesi ve bunun gerçekleştiğinde hemen ortaya çıkması için bir B Planı oluşturmak çok önemlidir. İş yerinde olmayan yayınları olan sinirli hayranları kızdırmamak için maç sonuçlarıyla bizi izlemeye devam edin. Bu senaryoda, daima şefkat ve pozitifliği gösterin.
2. Ürün ve Hizmetlerinizi Uyarlayın
Bu, Dünya Kupasını stratejinize dahil etmek için çok önemli bir adımdır. Futbol veya Dünya Kupası ile ilgili malzemelerin doğrudan nihai ürünlerinizde uygulanması, hedef kitlenize şirketinizin pazarlama kampanyasına ne kadar bağlı olduğunu göstermenin harika bir yoludur. Bu, şirketinize olan güveninizi artıracak ve satışlarınızı doğrudan etkileyecektir. Şirketinizin faaliyet gösterdiği ülkenin bayrağı, milli takımın amblemleri, üniformaları ve oyuna ilişkin futbol topları gibi unsurlar gibi sembolleri kullanmayı düşünün.
Örneğin, Budweiser'i ele alarak 2018 FIFA Dünya Kupası için kendisini resmi bira olarak tanıtıp doğrudan şişe kapağı tasarımını değiştirerek göstermesini sağlayın. Ancak yiyecek ve içecek bundan faydalanabilecek tek sanayi değil. Ismarlama tişört satan bir çevrimiçi mağazanız varsa, örneğin Dünya Kupasını temsil eden özel tasarımlar oluşturmayı düşünün. Bu iyi hazırlanmış tasarımlar ve stratejiler, etkinlik sırasında gerçek futbol taraftarlarını cezbeder.
Bu, ürün satmak yerine hizmet sunan şirketler için de yapılabilir. Örneğin, bir kuaför veya berbere sahipseniz, ünlü futbolculara uyacak özel saç kesimlerini tanıtmayı düşünün.
Her şey çalışma alanınıza bağlıdır, ancak unsurlarını doğrudan ürün ve hizmetlerinize ekleyemeseniz bile, web sitenizin tasarımını bu zamana ayak uyduracak şekilde uyarlayabilirsiniz. Yukarıda bahsedildiği gibi, çalışanlarınızın milli takım formasını maç günlerinde forma giymelerini de sağlayabilirsiniz. Bunlar, FIFA Dünya Kupası ruhunu kendi işinize dahil etmenin ve şirketinizi rakiplerinden farklı kılmanın harika yoludur.
3. Özel Fırsatlar ve Sınırlı Süreli Teklifler Planlayın
Bu bariz bir adım gibi görünebilir, ancak birçok şirket FIFA Dünya Kupası olan bu harika fırsatı özel fırsatlarla daha fazla müşteri çekmek için kullanmakta başarısız oluyor. Bu süre zarfında, insanlar paralarını harcamak istiyorlar çünkü birçok marka ve şirketin geçmiş Dünya Kupası deneyimlerini göz önünde bulundurarak özel fırsatlar sunacağını biliyorlar.
Şirketinizin endüstrisine bağlı olarak bu fırsatı değerlendirmenin birçok yolu vardır. Örneğin, McDonald's'ın kendi özel Dünya Kupası menüsü vardır. Sadece Brezilya'da, her gün dünya kupasını temsil eden farklı burgerler sunuyorlar.
Dünya Kupası takvimi ile özdeşleşecek teklifler yaratmanın yollarını düşünün. Ülkenizde olduğu sürece ürünlere ücretsiz teslimat yapmak veya yarışmada yer almak ya da anahtar kelimeler, çıkartmalar, ulusunuzun maskotunun peluşları veya şampiyonluk kupasının minyatürleri gibi dünya kupasıyla ilgili öğeleri dahil etmek gibi. McDonalds ve Coca-Cola, örneğin, Dünya Kupasına seyahat kazanma şansı veren çekilişler oluşturmak için ortak oldular. Bu süre zarfında, birçok şirket satışlarını ve etkilerini daha da artırmak için ortaklıklar kuruyor, şirketinizin hedeflerine uygun olabilecek markaları araştırıyor ve tekliflerinizi geliştirmek ve geliştirmek için ortak olabilir.
Varlığınızı arttırmanın diğer bir akıllı yolu da, satışlarınızı teşvik ederken ülkenizin renklerini kullanmak ve Dünya Kupası sırasındaki ürünlerde indirim teklif etmektir. Şirketinizin büyümesi için FIFA Dünya Kupasını güçlendirmek için her türlü caddeden yararlanın. Sadece her 4 yılda bir gerçekleşen bu fırsatın kaçırılmasına izin vermeyin.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!
Ayrıca Canlı Destek Paltformunuza Dünya Kupasını Katabilirsiniz!
Şirketinizin web sitesinde canlı destek vermek, yüksek kaliteli kişiselleştirilmiş müşteri hizmeti sunmanın en iyi yoludur. Dünya Kupası maç sonuçlarına dayanarak proaktif davetiyele uyarlamayı düşünün ve markanızın ziyaretçilerine olan ilgisini daha da artırın. Jivochat bunu başarmanıza ve çevrimiçi olarak en iyi müşteri deneyimini sunmanıza izin veren eksiksiz bir sohbet aracıdır.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!