Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Öğrenmek İçin Yapılması Gerekenler
Dijital pazarlama, online platformlarda ücretli ya da organik reklam çalışmaları yoluyla bir markayı, ürünü ve/veya hizmeti tanıtma yöntemlerini içeren genel bir ifadedir. Stratejik olarak yaklaşıldığında markalar için son derece güçlü bir araç olan dijital pazarlama; iş hedeflerini ve bütçeyi destekler, hedef kitleye ulaşmayı sağlar. Dijital pazarlama, işletmelerin hemen hemen her türlü online tanıtımını kapsar. Dijital pazarlama öğrenmek, sektörde daha rekabetçi olmayı sağlar. Bunun için doğru kaynakları bulmak önemlidir. Peki, dijital pazarlama tam olarak nedir? Dijital pazarlama öğrenmek için yapılması gerekenler nelerdir? Dijital pazarlama yöntemleri nelerdir? Bu soruların cevapları ve daha fazlası için makalemizi inceleyebilirsiniz!
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama; ürün veya hizmetleri en az bir dijital kanal kullanarak online olarak tanıtma yöntemidir. Dijital kanallar; sosyal medya platformları, tıklama başına ödeme (PPC) reklamları, e-posta veya arama motorları olabilir. Dijital pazarlama, işletmeler ya da markalar için hedef kitleye ulaşmanın pratik ve ekonomik bir yoludur. Ayrıca, markalara, potansiyel müşteri adayları ile etkileşim kurma ve onları sadık müşterilere dönüştürme fırsatları sunar. Araştırmalara göre, işletmelerin dörtte üçünden fazlası, markalarını tanıtmak için dijital pazarlama yöntemlerini aktif olarak kullanıyor. Bu işletmeler, stratejik dijital pazarlama yöntemleri ile marka bilinirliğini, satışlarını ve gelirlerini artırabiliyor.
Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Dijital pazarlamada temel bazı yöntemler şunladır;
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO, temel bir dijital pazarlama yöntemi olarak kabul edilir. İnternet kullanıcıları bir işletme ile ilgili Google gibi bir arama motorunda arama yaptığında, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) mümkün olan en iyi konumu ya da en üst sırayı almak için web sitesini SEO odaklı olarak yapılandırmak ve optimize etmektir.
- Arama Ağı Reklamcılığı (SEM)
Sosyal medyada görünen reklamlar, ücretli sosyal reklamlardır. Bir sorgu girildiğinde SERP'lerde görünenlerin hepsi ücretli arama reklamlarıdır. Reklamcılar tarafından oluşturulan bu ücretli reklamlar, seçilen sosyal platformdaki veya SERP'deki konumlar için diğer işletmelerle rekabet sağlar.
- E-Posta Pazarlaması
E-posta yoluyla gerçekleşen herhangi bir pazarlama, e-posta pazarlaması olarak adlandırılır. E-posta üzerinden pazarlama ile ilgili bütün etkileşimler, bu kategoriye girer.
- İçerik Pazarlaması
Dijital içerik yoluyla pazarlamaya yönelik her faaliyet, "içerik pazarlaması" olarak kabul edilir. Bu kategoride genellikle SEO, ücretli arama ve ücretli sosyal reklamlar da vardır. Örneğin; tüm bu içerik türleri (ve daha fazlası), içerik pazarlama kategorisi altında gruplandırılmıştır.
Diğer dijital pazarlama türleri şunlardır;
- Pazarlama otomasyonu
- Tasarım
- Uygulamalar
- Mobil pazarlama
- SMS
- Web analitiği
- Büyüme korsanlığı
Dijital Pazarlama Nasıl Öğrenilir?
Dijital pazarlama kampanyaları ve satış için stratejik pazarlama seçenekleri oluşturmak için kullanılabilecek kaynaklar vardır. Bunlar adeta bir zanaat gibi öğrenilebilir. Dijital pazarlamayı çevrim içi ya da çevrim dışı kaynaklarda öğrenmek için yaygın olarak kullanılan kaynaklar şunlardır;
- Bloglar, makaleler
- Kitaplar, e-kitaplar
- Üniversite kursları
- Serbest işler
- "Nasıl yapılır?" kılavuzları
- Bilgi grafikleri
- Stajlar
- Mentorlukler
- Online kurslar ve forumlar
- Podcast'ler
- Araştırma raporları ve vaka çalışmaları
- Slayt sunumları
- Videolar
- Web seminerleri
Dijital Pazarlamayı Öğrenmek İçin Ücretsiz Kaynaklar
Dijital pazarlama öğrenmek istiyorsanız, bunun için bazı online kaynakları kullanabilirsiniz. Ücretsiz bu kaynaklar, çeşitli kalitede içerikler sunuyor. Farklı kategorilerdeki ücretsiz kaynaklardan bazıları şunlardır;
- Google Blog: Google hizmetleri ile ilgili güncellemeler, arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejisine ilişkin bilgiler veya şirket ile ilgili başka herhangi bir bilgi arıyorsanız, Google'ın blog platformunu incelemeniz yeterli olacaktır.
- Pinterest Marketing: Bu sosyal platform, sitede ve uygulamada, dijital pazarlama için kendi kaynaklarını sağlıyor. Web seminerleri, yardım kılavuzları, haber bültenleri ve bir reklamveren destek programı bulunan bu kanal aracılığıyla dijital pazarlama yolculuğuna başlayabilirsiniz.
- Youtube: Çok amaçlı video platformu Youtube, dijital pazarlama sektöründeki şirketlerin web seminerlerini ve içeriklerini de barındırıyor. Ahrefs, Neil Patel ve HubSpot gibi sektör liderlerinin video içeriklerine bu platformdan erişebilirsiniz.
- CopyPress: Dijital pazarlama, stratejiler ve çözümler ile ilgili bir dizi makale sunuyor. İçerik pazarlaması, içerik sendikasyonu, pazarlama kanalları ve sosyal medya tanıtımı gibi konularda etkili bir mecra olarak öne çıkıyor. Ayrıca, e-kitaplar ve whitepaper’lar da sağlıyor. Platformda; sosyal medya, web siteleri ve içerik pazarlaması gibi konularda en son trendler hakkında güncel makaleler de bulunuyor.
- Search Engine Land: Bu web sitesi, SEO ve PPC reklamları ile ilgili her şeyi sunan makaleler içeriyor. Ayrıca, ilgili konular hakkında web seminerleri ve teknik incelemeler de bulunuyor.
- Creator Club Podcast: Bu podcast "atölye tarzı" bir mecradır. Yani bir dersten çok bir kurs veya eğitim oturumu gibi işlev görür. Özellikle içerik pazarlamasına odaklansa da, farklı dijital pazarlama konularını kapsayan birçok podcast içerir.
Bu kaynaklar, online olarak bulabilecek kaynaklardan sadece birkaçıdır. Dijital pazarlama alanında hizmet veya danışmanlık sağlayan birçok şirket ve pazarlama ajansı vardır. Bu kaynaklar da sektör ile ilgili faydalı içerikler sunabiliyor. Ayrıca, çoğu sosyal medya platformu ve arama motoru, dijital pazarlama eğitimine başlamak için öğreticiler, yardım kılavuzları ve web seminerleri de sağlıyor. Bunun gibi diğer kaynakları da online olarak arama yaparak veya diğer güvenilir kaynaklardan gelen bağlantıları ve önerileri izleyerek bulabilirsiniz!
Dijital Pazarlama Öğrenmek için Online Kurslar
Dijital pazarlama hakkında bilgi edinmek için online kurslar mantıklı ve resmi seçenek olabilir. Okulda ders alma yapısı gibi olsa da bir sınıfa gitmek gerekmez. Dijital pazarlama bilginizi geliştirmek ve bu alandaki içeriklere erişmek için kullanabilecek online dijital pazarlama kurslarından bazıları şunlardır:
Facebook Online Kursları: Facebook Business; Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger gibi platformlarda dijital pazarlama becerileri kazandırmak için ücretsiz ve kendi kendine yönlendirilen kurslar sunuyor. Burada uygulamalara veya kullanım işlevlerine göre gruplandırılmış konular bulunuyor. Bu kurslar, küçük öğretici videolar ve yazılı içerikler ile "nasıl yapılır" kılavuzlarına benzer şekilde hizmet sağlıyor. Adım adım talimatlar, platformlardaki eylemleri tamamlama sürecinde yol gösteriyor. Ayrıca, her birinden en iyi getiriyi veya etkileşimi almak için çeşitli tavsiyelerde bulunuyor.
Google Digital Garage: Google, SEO, dijital pazarlama ve bu alanlar ile ilgili tüm konularda çeşitli kurslar sunuyor. İlgi çekici kurslardan biri "Dijital Pazarlamanın Temelleri" kursudur. Bu başlangıç kursu, 26 modül ve yaklaşık 40 saatlik eğitim içerir. Video eğitimleri ve materyallere sınırsız erişim sağlanıyor. Kurs sonundan final sınavını geçtikten sonra sertifika sunuluyor. Bu kurslarda; iş stratejisi, içerik pazarlaması, analitik, yerel pazarlama, e-posta pazarlaması ve e-ticaret gibi konularda dijital yetenekler kazanmak mümkün!
LinkedIn Learning: LinkedIn profilindeki iş unvanlarına ve becerilere dayalı olarak özel kurslar bulmayı sağlayan platformdur. Kursları, sektör uzmanları yönetiyor. Program, ayrıca, belirli sunucularla canlı çalışma saatleri de sunuyor.
HubSpot Akademisi: Satış ve pazarlama konularında birden fazla kurs sunan platformda kursların çoğu ücretsizdir. Katılmak için sadece kayıt olmak yeterlidir. Özellikle sosyal medya pazarlama kursu, dijital pazarlama öğrenmek isteyen herkesin ilgisini çekebilir. Bu kursta, işletmeler için sosyal medya stratejisi hakkında bilgi edinmenize yardımcı olacak yaklaşık 40 video ve 29 test içeren 8 ders vardır. Programın sonunda 1 saatlik testi geçenlere sertifika veriliyor. Her modülde, sunum slaytları, makaleler, blog gönderileri ve diğer kaynakların indirilmesi gerekiyor.
Coursera: Devasa boyutta online açık kurslar sunan bir online eğitim sağlayıcısıdır. Dünyanın dört bir yanındaki insanlara iş ile ilgili farklı eğitimler sağlamak üzere 200'den fazla üniversite ve şirket ile ortaklık kuran Coursera’da kaydolmak ve hizmetleri kullanmak ücretlidir. Ancak ücretsiz bir deneme yapabilirsiniz. Topluluğa katıldığınızda "Dijital Pazarlama Uzmanlığı" programı gibi programlara da erişebilirsiniz. Bu sertifika programında trend dijital pazarlama tekniklerini inceleyen kurslar vardır. Kurslar; arama motoru optimizasyonu, analitik, sosyal medya, pazarlama ve 3D baskı gibi konulara odaklanır.
edX: Platform; online kurslar almayı sağlayan başka bir online platformdur. Dijital pazarlama da dahil olmak üzere birçok iş ve profesyonel konuyu kapsayan edX, dijital liderlik gibi uzmanlık alanlarında mikro kimlik bilgileri ve profesyonel sertifikalar sunuyor.
Udemy: Satın alabileceğiniz ve isteğe bağlı olarak izleyebileceğiniz video ve slayt sunumları sunan platformdaki kurslar, endüstri uzmanları tarafından veriliyor. Her seçenek için belirli bir süre, izlenecek video, ders sayısı ve önerilen deneyim düzeyi vardır. Kurslar bireysel olarak fiyatlandırılıyor. Böylece sadece alınan kurslar için ödeme yapılır.
Sonuç olarak;
Dijital pazarlamayı öğrenmek için sadece internetten bir kaynak bulmak gerekmez. Bu alanda profesyonel insanlardan birebir eğitim alabilirsiniz. Bunun için dijital pazarlama alanında profesyonel bir akıl hocası bulabilirsiniz. Profesyonel mentorluk, daha hızlı ve pratik sonuç almanızı sağlayabilir. Çok yönlü bir dijital pazarlama stratejisi ve eğitimi ile marka bilinirliğini artırabilir, hedef kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!