JivoChat, Ziyaretçilerinizi Sitenizde Tutmanıza Yardımcı Olur

Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bugün, e-ticaretinizin ve şirketin web sitesinin reklamını yapmak, ziyaretçileri ödeme yapan müşterilere dönüştürmek için yeterli değildir. Ziyaretçilerin korunması, ilgilerini çekmek ve ilgi alanlarına hitap etmek için her şeyi yapmakla ilgilidir. Sayfanızdaki bir canlı destek, diğer avantajların yanı sıra, insanların mağazanızda gezinmelerine yardımcı olmanıza yardımcı olma gücüne de sahiptir. Bu, ziyaretçilere sayfadan çıkmadan önce özel fırsatlar sunan proaktif selamlamalar veya açılır pencereler gibi çeşitli sistemler aracılığıyla yapılabilir.

Ayrıca, ziyaretçilerinizin ürünler ve hizmetler hakkında ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri sağlamanız önemlidir. Bu şekilde, başka kaynaklarla kendi başlarına araştırma yapmaya ve muhtemelen satın alımdan çekilmeye ihtiyaç duymayacaklar. Potansiyel müşterilerinizin soruları olması durumunda, çevrimiçi bir sohbet web sitenizi korurken onlara yardımcı olabilir. JivoChat kullanarak ziyaretçileri nasıl elde tutacağınızı anlamak için daha fazla bilgi edinin.

Ziyaretçiler nasıl korunur?

Her şeyden önce ziyaretçiler insandır. Web sitenize gelirken, iyi eğitimli garsonlar tarafından pahalı restoranlarda karşılandıklarında olduğu gibi, kendilerini önemli ve değerli hissetmeleri gerekir. Çevrimiçi mağazanıza gelenleri bu şekilde selamlamak çok daha zor. Bunu, başlıklarınızdaki ve panellerinizdeki karşılama iletilerini ya da açılan iletilerle dahil etme gibi birkaç yol vardır. Fakat bunlar gerçekten etkili mi? Ziyaretçiler, bunların, onları selamlamak için oluşturulan genel otomatik sistemler olduğunun bilincindedir. Etkileri, başka bir gerçek insanın size ulaşması kadar büyük değil.

Bu nedenle, canlı destekler pazarda kişiselleştirilmiş hizmet sunmak için tatmin edici bir etkileşim yaratabilen ve başka türlü sade web sitenize insani dokunuş katabilecek en iyi çözümdür. Potansiyel müşteriler, ihtiyaç duymaları halinde onlara yardım edebilecek gerçek insanlar olduğunu bileceklerdir. Yalnız bu, kendilerini daha rahat hissetmeleri ve markanıza daha fazla güvenmeleri için yeterlidir.

Sohbet temsilcileriniz ziyaretçilere isimleriyle hitap edebilecek, sorularını cevaplayabilecek, sorunlarına yardımcı olabilecek ve muhtemelen bir sohbet oturumunu satışa çevirebilecek. Otomatik bir açılır selamlama bunu yapabilir mi?

Retain Visitors

JivoChat ne yapabilir?

Canlı destek çözümümüzün müşterileri elde etmenize yardımcı olmak için neler yapabileceğini özellikle konuşalım. Web sitenizin köşesinde sadece bir sohbet penceresi olmanın yanı sıra, "bana sorularınızı sormadan çıkma" ya da "Merhaba, gitmeden önce, işte size özel fırsat kuponunuz" gibi mesajlar ayarlayabilirsiniz. İlginç, doğru ? Bu, birçok kez potansiyel müşterinizin sayfanızdan çıkmasını engelleyecek ve etkileşim yaratacak ve hatta bir sohbet oturumu başlatacaktır.

Ayrıca, tetikleyicileri ve pop-up'ları proaktif selamlamalar ile yapılandırabilirsiniz. Bunlar, müşterileriniz alışveriş sepetindeyken faturalandırma yöntemleriyle ilgili yardım sunmak gibi ziyaretçilerin hangi sayfalara göz attığını temel alabilir. Proaktif davetiyelerle çok şey yapılabilir, özel makalemize bir göz atın.

E-ticaret, JivoChat ile satışlarını önemli ölçüde artırabilir çünkü insanlar sayfanızı sorularla terk etmeyeceklerdir. İhtiyaç duydukları yanıtları bulmak için örneğin Google gibi başka bir yere gitmezler. SEO için (Arama Motoru Optimizasyonu), ziyaretçilerin düşük bir hemen çıkma oranına sahip olmalarının kritik öneme sahip olduğunu unutmayın; bu, web sitenizde daha fazla kalmaları ve sekmeler arasında geçiş yapmamaları gerektiği anlamına gelir.

SEO

Ziyaretçileri üyelere dönüştürme

JivoChat ayrıca sohbet oturumları aracılığıyla ziyaretçilerinizden iletişim bilgileri toplamanıza yardımcı olabilir. Kişilerin, temsilcilerinizden biriyle yaptığınız faydalı bir sohbetten sonra, size yalnızca soğuk formları doldurmak yerine e-postalarını verme olasılıkları daha yüksektir. Bu ayrıca, kişilerinizi ilgi alanlarına ve tercihlerine göre bölümlere ayırmanıza yardımcı olur.

Takip e-posta pazarlama kampanyaları oluşturmak için bu bilgileri kullanın. Bu, yeni teklifleri, özel fırsatları veya ürün güncellemelerini kontrol etmek için ziyaretçileri ve alıcıları sayfanıza dönmeleri için teşvik etmenin harika bir yoludur.

Ayrıca, örneğin mağazanızdaki gelecekteki satın alımlar için indirim kuponları ödeyen müşterilere ödüllendirerek bir sadakat programı uygulamayı düşünün. Bu şekilde, bir dahaki sefere teklif ettiğiniz bir ürüne ihtiyaç duyduğunda, rakibiniz yerine çevrimiçi mağazanızdan indirimi elde etmekten mutluluk duyacaktır.

Takımınız için hedefler belirleyin

Markanıza duyulan güveni arttırmak söz konusu olduğunda, yalnızca çevrimiçi bir sohbet güçlüdür, ancak en önemlisi satışları kapatmaya odaklanmış iyi eğitimli bir ekibe sahip olmaktır. Sohbet temsilcilerinizin, şirketinizin her sohbet oturumunda ziyaretçileri ele alma yöntemini taşımasını sağlayın. Ekibiniz için gerçekçi hedefler belirleyin ve yüksek kaliteli müşteri hizmeti sunmanın önemini anlamalarına yardımcı olun.

JivoChat da bu konuda yardımcı olabilir. Tüm sohbet oturumları bilgilerini tek bir platformda toplayarak ve görüntüleyerek, temsilcilerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini kolayca izleyebilir ve hedef kitlenizin davranışını daha iyi anlayabilirsiniz. Ekibiniz, teklifler ve hizmetler hakkında kritik geri bildirim almak ve sorumlu departmana iletmek için eğitimli olmalıdır.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Set Goals

Mobil kullanım için profesyonel görünümlü bir web sitesine sahip olun

Web sitenize çevrimiçi bir sohbet kurmadan önce, genel görünümünün ve tasarımının çekici olduğundan emin olmalısınız. Ziyaretçiler, şirketinizi kesinlikle ilk izlenimlerine dayanarak yargılayacaklar, negatif olmalarını istemiyorsunuz.

Ayrıca, bir diğer kritik husus da web sitenizin mobil uyumlu olması gerektiğidir. Bugün çevrimiçi trafiğin %50'sinden fazlası mobil aracılığıyla gerçekleşir. Web siteniz akıllı telefon ekranlarını desteklemediğinden bu alanın dışında olmak ve ziyaretçilerinizin yarısını kaybetmek istemezsiniz.

Yine, JivoChat, tamamen mobil dostu olarak da en eksiksiz bir canlı destek platformu olduğunu kanıtladı. Müşterilerinize hem metin hem de çağrı yoluyla doğrudan platformdan hitap edebileceksiniz. Farklı uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmadan.

JivoChat çok daha fazlasını yapabilir!

Yukarıda belirtilen tüm avantajlardan sonra bile JivoChat'in iyi bir çözüm olacağını düşünmüyor musunuz? Eh, dahası var! JivoChat ayrıca, birden fazla farklı kaynaktan gelen istekleri almanıza ve sohbet oturumlarına başlamanıza olanak tanıyan, Facebook Messenger gibi en popüler platformlarla bütünleşebiliyor. Farklı platformlardaki kişilerle iletişim kursanız bile, sohbet oturumlarıyla ilgili tüm bilgileri tek bir gösterge tablosunda görüntüleyebilirsiniz.

Hepsi bu kadar da değil, JivoChat aynı zamanda müşterileriniz ve çalışanlarınızla sohbet, e-posta, telefon ve daha fazla iletişim kurmanıza olanak tanıyan birincil telefon çözümünüz olarak da kullanılabilir. JivoChat’ın temel sürümü 5 temsilciye kadar ücretsizdir, web sitenize şimdi yükleyin!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.