WordPress sitenizde canlı destek için 12 önemli özellik
İşinize bir şekildeyardımcı olabilecek çeşitli platformlar hakkında konuşan bir sürü makale bulunur - kendi blogumuzda bile. Bununla birlikte, dikkate almanız gereken farklı kriterleri ve özellikleri tartışan pek çok yayın yoktur.
Kullanılabilir araç türleri ve bunları nasıl kullanacağınızla ilgili (örneğin, Google Analytics gibi), 12 ipucunun bir listesini bir araya getirdik. Web siteleri ve WordPress blogları için çevrimiçi bir sohbet platformu ararken düşünülmesi gereken kriterleri de bu yazıda topladık. Bu, işinizin ihtiyaçları için hangisinin en önemli olduğunu bulmanızı kolaylaştıracak ve her bir platformu değerlendirmenize yardımcı olacaktır. Bu makaleyi okurken buradan JivoChat Wordpress eklentimizi indirme şansını değerlendirin, böylece sitenizdeki sohbet platformunuzu kolayca yapılandırabilirsiniz.
1. Düzenli ve kullanıcı dostu bir Arayüz
Tıpkı şakalar açıklamak gibi, bir arayüzün nasıl kullanılacağını açıklamak istiyorsanız, bu iyi değil demektir. Uzmanları ve e-ticaret için sohbet sistemlerini kullananlar (sitelerinde veya WordPress'te olsunlar) mutlaka programlama konusunda uzman olmayacak ya da BT hakkında ipucu bulacak değiller ve olmamalılar.
Bu nedenle, WordPress sitenizde e-ticaret için sohbet platformlarını değerlendirirken en önemli ölçütlerden biri, işlevleri ve yapılandırmaları kullanmanın kolay olmasıdır. Karmaşık özelliklere sahip çok şık bir platform, kullanıcıların en temel özellikleriyle işlevleri bulamaması durumunda hiç yardımcı değildir.
2. Mobil cihazlarla uyumluluk
Artık dünya mobilleşiyor, insanların büyük çoğunluğu cihazlarıyla mağazaları ve sayfaları ziyaret ediyor. Bu nedenle, WordPress sohbet platformunuzun duyarlı tasarıma sahip olması hayati önem taşımaktadır. Diğer bir deyişle, araç uyumluluğunu artırmak için siteye erişmek için kullanılan ekranın boyutuna uyacak şekilde otomatik olarak ayarlanmalıdır. Farklı ekranlarda nasıl göründüklerini görmek için farklı cihazlarda belirli bir platformdaki resimleri araştırmayı deneyin.
3. Müşteri hizmetleri çevrimdışı olsa dahi mesaj alın
Müşteri hizmetleri ekibi çevrimiçi olmadığında bile iletilerin yine de gelebileceği önemli. Bu nedenle, işletmenize dahil etmeyi düşündüğünüz platformun saatler dışında mesajlar alıp almayacağınızı, ekibinizin oturum açtıklarında yanıt verdiğini mi yoksa en azından müşterinin sorularını gönderdiğini mi öğrenmek iyi bir fikirdir e-posta yoluyla. İdeal bir dünyada, platform bu iki şeyi yapmalıdır.
4. Bir müşterinin bıraktığı yerden devam etmesine izin verin
Çoğu müşteri hizmetleri sohbeti, pencere kapatıldığı andan itibaren sona erer. Geçmişte bu yaygın olmasına rağmen, bu günlerde WordPress için bazı çevrimiçi sohbet eklentileri, müşterilerin sohbetlerini pencereyi kapattıysa bile bıraktığı sohbeti almasına izin veriyor.
Kazayla kapat düğmesini tıkladığınızda veya müşterinin cihazındaki (bir bilgisayarın, mobil cihazın veya tabletin) aramayı kapatabileceği bir konuyu tıklattığınızda, sohbetleri bitirmek sizin tarafınızdan veya müşteri hizmetleri ekibinizden kalmalı. Bu özellik olmadan, müşteri tüm süreci yeniden başlatmalı, değerli zaman kaybetmeli ve e-ticaret sitenizle hayal kırıklığına uğramakta, müşteri hizmetinden vazgeçtikleri noktaya kadar hatta tamamen sitede sona ermelidir.
5. Sesli ve görüntülü çağrıları destekleyin
Bu kriter, işletmenizin ihtiyaçlarına bağlı olacaktır. Her şirketin mutlaka sesle veya görüntülü görüşme yapması gerekmez, ancak müşteri hizmetini daha insani hale getirmek ve müşterinizi işinize daha da yakınlaştırmak için yararlıdır. Müşteriniz video veya sesli görüşmelerden geçmeyi tercih ediyorsa, onları yapmanıza izin veren bir araç arayın.
6. Analitik araçları dahil et
Satış kadar önemli performansınızı değerlendirmektir. Bu sadece satışlar için değil, müşteri hizmetleri için de geçerlidir. Göz önüne alınması gereken en önemli hususlardan biri de sonuçlarını veya çağrı kalitesini analiz etmek için geçmiş müşteri hizmetleri olaylarına geri dönebilen bir platform olan Wordpress'e sahip olmaktır. Bir platform bu analiz olmadan kesinlikle seçenekler listenizin dışına itebilirsiniz izin vermez, çünkü bu özellik olmadan önemli bir destek eleman eksik olacak.
7. Tüm müşteri hizmetleri kanallarını bir araya getirin
Bu isteğe bağlı başka bir kriterdir ancak e-postalarınız ve sosyal medya gibi tüm çevrimiçi müşteri hizmetleri kanallarınızı kapsayan bir platform kullanarak hem kendiniz hem de ekibiniz için zamandan tasarruf edebilirsiniz. Bu özellik sayesinde, her bir kanalı izleyen birine ihtiyacınız olmayacak, ancak görevleri aynı yazılımı kullanacak olan ekip arasında bölüşürebilirsiniz. Dahası, sonuçların değerlendirilmesi daha kolay olacak ve her bir kanalı değerlendirmek için farklı uygulamalar kullanmanız gerekmeyecek.
8. Görünümü özelleştir
WordPress için ücretsiz bazı çevrimiçi sohbet araçları sohbetin görünümünü kişiselleştirmenize veya bir tür reklam içermesine izin vermiyor. Sıkı bütçeli siteler için bu çok büyük bir sorun olmayabilir, ancak görsel kimliğinizle eşleşen bir sohbet aracına sahip olmak şüphesiz sayfanıza daha profesyonel bir hava katacaktır. Bu, sitenizin ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin gözünde daha güvenilir görüneceği anlamına gelir.
9. Ekip üyeleri arasındaki iletişim imkânı
Ekibinizin iletişim kurması için farklı yazılım kullanmaktan kaçınmak için dahili iletişim kurmaya izin veren bir WordPress sohbet aracı seçmek iyi bir fikir olabilir. Bu, ekibinizin birbirine yakın çalışmasını sağlamak için bir yoldur ve platformdan çıkmadan müşteri hizmetleri sunarken birbirlerine soru sormalarına izin verir.
10. Konuşma geçmişi
Müşteri hizmetlerinizin kayıtlarını tutmanıza izin vermeyen herhangi bir aracı unutun. Ekibiniz, müşterileriniz veya ziyaretçileriniz arasında sohbetleri yedeklemeyen bir platform, sahtekâr davranışlara karşı koruma sağlamak için şirketinizi korumasız bırakacaktır. Dahası, bir kayıt tutmak, müşteri hizmetinizin kalitesini değerlendirmenizi durduracaktır.
11. Bir kişinin aynı anda birden çok müşteriyle uğraşmasına izin verin
Platform üzerinden yapılan ilk birkaç sohbetiniz, bir kerede birden çok ziyaretçiyle ve müşteriyle uğraşmanız gerekmeyebilir, ancak uzun süreler için durum böyle olmayacaktır. Bu nedenle, WordPress sohbetinizin bu özelliğe sahip olduğundan emin olmanızı öneririz. Bir takım üyesinin çeşitli müşterileri aynı anda ele almasına izin vermek, aynı anda bir kişinin üstesinden gelebilecek kişi sayısı için bir sınır olsa bile, sıranın daha hızlı hareket edeceği anlamına gelir.
12. Taslak cevapları oluşturma olanağı
Bu listede bahsettiğimiz bazılarından daha az önemli bir kriter olan model cevapları oluşturma imkânı, işinizi daha üretken hale getirecek ve zamanınızı azaltmanıza yardımcı olacaktır. Model yanıtlarının tepkisi nadir görülen bir özellik değildir çünkü JivoChat de dahil olmak üzere birçok platformda bulabilirsiniz. Bununla birlikte, kendinize ve ekibinize yalnızca genel cevaplar sunmak yerine modelin kendinize cevap oluşturmasını sağlayan bir sistem seçmeyi düşünmeye değer.
Bazı ticari türleri, genel bir bağlamda yararlı olan araçlara odaklanan bu listeye dahil edilemeyen çok özel gereksinimlere sahip olduğundan, bunların dikkate alınabilecek tek kriter olmadığını belirtmek isteriz. Bununla birlikte, büyük çoğunluğu Wordpress için JivoChat'in özellikleri olan bu ölçütleri kullanmanın işiniz için doğru platformu seçmenizi çok daha kolaylaştıracağına inanıyoruz.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!