Twitter'la Daha Çok Satış: 7 Kolay Strateji
Bugün Twitter, işletmeler ve pazarlamacılar tarafından en çok kullanılan sosyal medyalardan biridir. 2006 yılında kurulan Twitter, Facebook gibi diğer sosyal medya platformlarına kıyasla, durum güncellemeleri biçiminde içerik paylaşılan, önemli ölçüde büyük bir platform haline gelmiştir. Twitter'ın kullanımı oldukça basit, yapmanız gereken tek şey hesabınızı oluşturmak, profilinizi ayarlamak ve tweet göndermeye başlamak.
Ancak, Twitter hesabınızı gerçek bir haber merkezine dönüştürmek ve insanların sizi takip etmesini sağlamak, durum güncellemelerini retweetlemek (paylaşmak) ve potansiyel müşteri kazanmak kolay bir iş değildir. İşte Twitter'da satışlarınızı artırmak ve markanızın öne çıkmasına yardımcı olmak için 7 kolay uygulanabilen stratejinin bir listesi.
Twitter Pazarlama Stratejinizi Oluşturun
Her yeni güncellemeyi şirketinizden yeni ürünler veya hizmetler gibi basit bir şekilde paylaşmadan önce yapmanız gereken ilk şey, hedeflerinizi belirlemektir. Bir şirketin Twitter üzerinden başarmak istediği başlıca şeyler şunlardır: potansiyel müşteriler oluşturmak, marka bilinirliğini artırmak ve müşteri sadakatini artırmak. Bunu dikkate alarak, mevcut şirket hedeflerinizin neler olduğunu anlamak önemlidir. Yeni bir ürün ve hizmeti tanıtmaya mı çalışıyorsunuz? Ya da belki de şirketinizin blogunda ziyaretçi akışını arttırmak mı istiyorsunuz? Etkin bir pazarlama stratejisi oluşturmak için bu sorulara cevap vermek önemlidir.
Hedef kitlenizi tanımlamaya odaklanın, Twitter hesaplarını takip ederek rakiplerinizin neler yaptığını araştırın ve Twitter Analytics kullanarak performansınızı takip ettiğinizden emin olun.
1. İyi Bir Profil Oluşturun
Bu çok basit bir görev gibi görünebilir, ancak Twitter söz konusu olduğunda en önemli olanlardan biridir. Şirketiniz ve markanız hakkında bilgi girmek için pek fazla yeriniz yok. Bu nedenle, şirketinizin ne olduğunu kısaca tanımlamak için Bio bölümünü kullanın. Varsayılan web sitesi alanının yanı sıra, Bio'nuza kısa bağlantılar da ekleyebilirsiniz.
Twitter kullanıcı adınızı oluştururken, kısa tutmaya çalışırken kolayca tanınabilecek bir şey yaptığınızdan emin olun. Kullanıcı adınız, insanların şirketinizi nasıl arayacağı ve sizi tweet'lerde nasıl etiketleyeceği şeklindedir.
Şirketinizin logosunu profil resminiz olarak kullanmayı düşünün. Bu, marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur ve ne zaman bir tweet'e yorum yaparsanız, logonuza aşina olmaya başlar. Başlık resminizin profil resminizle iyi bir şekilde eşleştiğinden ve markanızın tutarlılığını daha da artırmak için kullandığınızdan emin olun.
Ayrıca, hesabınızın doğrulanması için adımları takip etmek üzere bir hedef belirleyin.
2. Hashtag Kullanın
Hashtag'ler, Twitter'ın içeriğin sınıflandırılması ve aynı konuyla ilgili diğer içeriklerle gruplandırılmasının bir yoludur. İstenilen hedef kitleye ulaşmak için hashtag'lerin uygun şekilde nasıl kullanılacağını bilmek, sahada bazı araştırmalar yapmak ve içeriğinizi sınıflandırmak için kullanılan yaygın hashtag'leri aramak önemlidir. Örneğin, Coca-Cola’nın #ShareaCoke gibi pazarlama kampanyalarınızı geliştirmek için kendi hashtag'lerinizi yaratabilirsiniz.
Twitter'da hashtag kullanmak, gösterimleri ve belki de takipçileri kademeli olarak artırabilir. Hashtagleri bulduğunuzda, yayınınızın katılımını değiştirmek için 1-3 tanesini seçin. Yüksek performanslı hashtag'leri bulmak ve sosyal medyadaki yayınları ve konuları izlemek için Hashtag Tracker'ı kullanın. Böyle bir aracı kullanmanın diğer birçok avantajını elde edersiniz: en iyi etkileyicileri belirleyin, yeni hedef grupları keşfedin, kitlenizi daha iyi anlayın ve yeni içerik fikirleri araştırın.
Hashtag'lerinizi kısa ve zekice tutmaya devam edin, böylece tweet'lerken akıldan çıkmayacaksınız. Ayrıca, her şeyin kendi hashtag'ine ihtiyacı olmadığını, bazen daha büyük ve daha alakalı bir kategoriye uymayacak içeriği tweetlerken, hashtag kullanmamanın daha iyi olabileceğini akılda tutmak önemlidir.
Trend hashtag'lerini ve şu anda ne kadar popüler olduklarını tanımlamak için Hashtagify'ı kullanmayı deneyin.
3. Yoğun Saatlerde Tweet Atın
Bu, tweet'lerinizle mümkün olduğu kadar çok insana ulaşmak için en önemli şeylerden biridir. Bazen, paylaştığınız içerik ne kadar ilginç ve iyi düşünülmüş olursa olsun, yanlış zamanda tweet atmak ciddi bir düşük performansa neden olur.
Buffer, tweet'leri en doğru zamanda nasıl göndereceğine dair bir araştırma yaptı ve Cuma, Cumartesi ve Pazar günlerinde gönderilen tweet'lerin, haftanın farklı zamanlarında yayınlananlardan daha yüksek tıklama oranına sahip olduğunu gördü.
İçeriğinizi tweetlemek ve paylaşmadan önce hedef kitlenizi ve işinizin doğasını göz önünde bulundurun; bu, erişiminizi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur.
4. Tweetlerinizde Video ve Görüntüler Kullanın
Resimleriniz, GIF'leriniz ve videolarınız varsa, tweet'leriniz daha iyi görünecek ve daha zengin içerik sunacaktır. Çoğu zaman Facebook veya Instagram gibi diğer sosyal medya için pazarlama kampanyalarında da aynı resimleri kullanabilirsiniz.
Videolar, zengin içerik sunmanın ve takipçilerinizle daha yüksek düzeyde etkileşim kurmanın kanıtlanmış bir yoludur. Twitter’ın 180 karakter sınırına sığabilecek olandan daha fazla bilgi sunmak istiyorsanız harikadır.
5. Fenomenlerle İletişim Kurun
Günümüzde sosyal medya kanaat önderleri ile işbirliği yapmak, içeriğinizin reklamını yapmak ve artırmak için harika bir yoldur. Etki alanınızı iş alanınızda iyi bir takipçi tabanıyla tanımlayın ve markanızı tanıtmak için onlarla iletişim kurmaya çalışın.
Kanaat önderlerini araştırırken, şirketiniz için doğru kişi olduklarından emin olun, yalnızca bir tweet için bile olsa, markanızın logosunu taşımak için yanlış kişileri seçmek, şirketinizin itibarına zarar verebilir.
Daha Fazlası: Reech'in Influencer Pazarlama Araştırması
6. İyice Düşünülmüş Tweetler Atın ve Tutarlı Olun
Her zaman tweet'lerinizi iyi kılmak ve takipçinizin dikkatini çekmek için farklı tekniklere ve yollara dikkat edin. Kullanıcıları sayfanıza, web sitenize erişmeye ve içeriğinizi retweetlemeye davet ettiğinizden emin olun. Orijinal içeriği yayınlarken, söz konusu konuyla ilgili konuşmayı teşvik etmek için bir soru eklemeyi düşünün. Bir şey paylaşıyorsanız, bu konuyla ilgili bir düşünce çizgisi ile kendi şirketinizin varlığını ekleyin.
Bir takipçi tabanı oluşturmaya gelince, tutarlı olmak kritik bir faktördür. Twitter pazarlama stratejinize hızlı bir şekilde uyum sağlamak için doğru zamanda tweetleyin ve yeni trendleri takip edin. Twitter Analytics'i kullanarak, günde kaç durum güncellemesinin yayınlanması gerektiğine ilişkin doğru noktayı bulun ve çalışma alanınızdaki ilgi çekici bilgileri haftalık olarak paylaşmayı veya retweetlemeyi düşünün. Takipçilerinizin markanızı unutmasına izin vermeyin.
7. Twitter Reklamlarını Kullanın
Twitter Ads, bu sosyal medyada istediğiniz hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak çok sağlam ve eksiksiz bir reklam aracıdır. Yeni başladıysanız ve takipçi kitlenizi oluşturmayı düşünüyorsanız özellikle önerilir.
Twitter Reklamları'nın farklı biçimleri vardır ve şirketinizin hedefine en uygun olanı aramalısınız. Neyse ki, Twitter Reklamları kampanyanızı oluşturmaya başlar başlamaz, hedefleriniz için satın almada karar vermenize yardımcı olacak çok sezgisel ve eksiksiz bir çerçeveye sahip olacaksınız. Twitter, uygulamanızı daha fazla kullanıcının indirmesi veya tweet'lerinizi görecek kişi sayısını artırma gibi hedeflerinizi bildirmenize olanak tanır.
JivoChat Ortaklığı: Satış Ortaklığı Programı, yinelenen komisyonlarda %30 öder!
JivoChat ile Satışlarınızı Daha da İleriye Götürün
Kullanıcıları web sitenize yönlendirmek için Twitter'ı kullanmak kesinlikle harika bir yol. Satışlarınızı ve marka farkındalığınızı artırır. Bunu web sitenizde JivoChat'e sahip olmakla müşteri deneyimini daha da geliştirebilirsiniz. Şirketiniz, web sitenize artan ziyaretçi akışını ele almaya ve en iyi müşteri hizmetini sunmaya hazır olacaktır. Ziyaretçilerinizi daha fazla etkileme ve JivoChat ile potansiyel müşteriler oluşturma fırsatını kaçırmayın.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!