Sağlık Turizminde Canlı Destek Kullanmanın Lead Generation Süreçlerine Katkısı

Okuma zamanı6 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Sağlık turizmi kazandığı ivme ile günden güne pazar payı ve kaliteli artış gösteren bir hizmettir. Yerli veya yabancı turistlerin belirli bir bölgeye sağlık hizmeti almak için gelmesini ifade eden sağlık turizmi kavramı, Türkiye’de yoğun bir talep artışına sahip. Başta İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirler ve çevresi olmak üzere gözlenen bu talep artışı, dijital pazarlamanın gücüyle de ilişkilidir. İlgili kişilerin hizmetten haberdar olması için ilgili hastanelerin siteleri içinde genelde bir canlı destek sistemi mevcuttur. 


Kişiler sağlık turizminden faydalanmak için araştırma yaparken tıkladıkları sitelerde çeşitli canlı destek uygulamaları ile karşılaşabilir. Sağlık turizmi firmalarının büyük önem verdiği canlı destek yazılımı sayesinde: 

  • Merak ettiklerini öğrenebilir, 

  • Randevu oluşturabilir, 

  • Tedavi fırsatlarını keşfedebilir, 

  • Ameliyat hakkındaki detayları okuyabilirler. 

Dolayısıyla pazarlama uzmanlarının "lead generation" dediği potansiyel müşteri görüşmeleri gerçekleşir. Eğer hala kullanmıyorsanız ya da güncellemek istiyorsanız, sağlık turizmi için lead generation rehberimize hoş geldiniz!


Bu blogda sağlık turizmi için canlı destek kullanmanın potansiyel müşteri oluşturma açısından artıları aşağıdaki başlıklar çerçevesinde açıklanacaktır:

  • Sağlık turizmi nedir?

  • Sağlık turizminde hedef kitle kimlerdir?

  • Canlı destek nedir?

  • Lead generation nedir?

  • Inbound lead generation

  • Outbound lead generation

  • Canlı destek lead generation’a nasıl bir katkı sağlar?

  • Sonuç

Sağlık Turizmi Nedir?

Sağlık turizmi ya da medikal turizm, hastanenin ameliyat süreçlerinden hastanın dinlenme ve iyileşme dönemine kadar tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir turizm alanıdır. Alanında uzman hekimler tarafından gerçekleştirilen cerrahi ve cerrahi olmayan yöntemlerle tedaviler uygulanır. 


Kişiler genellikle hizmeti daha iyi bir hastanede ya da bütçe dostu fiyatlarla almak için yurt dışına çıkmayı seçer. Sağlık turizmi Türkiye açısından da yabancı turistleri çekebilmek adına çok önemli bir alandır. Bu sebeple devlet teşvikleri ve birçok yerel hastanenin bu alanda yatırımları mevcuttur. 


Özetle, sağlık turizminin tercih edilmesinde:

  • Uygun fiyatlı ve yüksek kaliteli hizmet, 

  • İyileşme döneminde ülkeyi ve şehri gezebilmek, 

  • Uzman hekimlerden yeterli desteği alabilmek vardır. 


Türkiye de bütçe dostu seçenekleri ve doktor kalitesi nedeniyle önemli bir konumdadır. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri (ABD) gibi ülkelerde 5-6 bin dolar arası değişen hizmetler, Türkiye'de çoğu zaman 1-2 bin dolar arasında değişkenlik gösterir. Dolayısıyla önü açık, pazarda yer alabileceğiniz ya da yerinizi büyütebileceğiniz bir alandır.

Sağlık Turizminde Hedef Kitle Kimlerdir?

Sağlık turizminde kilit nokta internetin doğru kullanımı ile global ağda var olabilmektir. Hastalara ulaşabilmek için iyi bir şekilde; sosyal medya pazarlama, email pazarlama, organik pazarlama veya reklam yoluyla pazarlama, siteye canlı destek ekleme gibi yöntemlere başvurmalıdır. Bu yöntemlerde etkili olduğunda hedef kitleyi potansiyel müşteri hâline getirebilir. 


Sağlık turizminde hedef kitle daha çok orta ve üstü yaş grubu turistlerden oluşur. Amaç hem gezmek hem de tedavi olduğu için bu kişilerin sağlık turizmini tercih etmesi çok daha olasıdır. Bu kapsamda hedef kitleyi baz alacak şekilde faaliyetler planlanmalı, onların dikkatini çekecek içerikler üreterek ve müşteri deneyimi stratejileri ile satış hunisine dahil edilmelidirler.

Canlı Desteğin Sağlık Turizmine Etkisi Nedir?

Canlı destek ya da online destek, sağlık turizmi hizmetini anlattığınız sitenize organik trafikle ya da organik olmayan yollarla ulaşan kişilerle anlık iletişim kurmanızı sağlar. Canlı destek sistemi, genellikle anasayfanın hemen sağında bir kutucuk olarak çıkar. Ulaşılabilir olması, kişilerin ilk gördüğü alanlardan biri olması ve ilgili tüm konular için gerçek bir kişi ile konuşabilme imkânı ile müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkarır.


Canlı destek hizmetine yer verdiğinizde ister yapay zeka teknolojileri ile müşteriye hazır cevaplar verin isterseniz de gerçekten bir kişi ile iletişim kurmasını sağlayın. Bu sistem sayesinde sitenizi ziyaret eden her kullanıcıyı bir potansiyel müşteriye dönüştürme ihtimaliniz artar. Bu sayede canlı destek sadece müşteri hizmetleri için değil, bir pazarlama aracı olarak lead generation süreçleri için de kullanılır.

Lead Generation Nedir?

Günümüz şartlarında ürün ya da hizmeti insanlara ulaştırmanın en önemli yolu internettir. Dünyada ürün ya da hizmet alanınızla ilgilenebilecek herhangi bir kişiye internet aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Pazarlama faaliyetleriyle websitenize çektiğiniz kişilerin potansiyel müşterilere dönüşmesi ise lead generation kavramını ifade eder. 


Lead'in ticari karşılığı potansiyel ya da hedef müşteridir. Lead generation ise potansiyel satışı yaratma durumudur. Lead sayabileceğiniz kişiler size email adresini ya da telefon numarasını bırakanlardır. Potansiyel müşteri kayıt sisteminizi kurabilmek için lead generation kavramını daha yakından tanıyıp iyi bir yapı kurmalısınız. Canlı destek sayesinde geliştirdiğiniz pazarlama stratejileri ile inbound lead generation ve outbound lead generation yapabilirsiniz.

Inbound Lead Generation

Inbound lead generation kavramı, kişilerin sizin ürün ya da hizmetinize kendi istekleri ile ulaşıp e-posta listenize abone oldukları durumları ifade eder. İlgili kullanıcılar tamamen sizin yaptığınız pazarlama stratejileri ile sizi keşfeder ve bilgi almaya gönüllü olur. 

Outbound Lead Generation

Outbound lead ise daha çok sosyal medya platformlarından, cold emailing faaliyetlerinden ya da telefonla arama şeklinde ulaşmış olduğunuz kişileri/leadleri ifade eden bir kavramdır. Bu kişiler sizi daha önce duymamıştır, görmemiştir ve tanımıyordur. Hizmetiniz hakkında bir fikirleri yoktur ama ilgilenme eğilimleri yüksektir. Bu kişileri kendinize çekerek bilgi ve etkileşim sağlamanız önemlidir.

Canlı Destek Lead Generation’a Nasıl Bir Katkı Sağlar?

Canlı destek hizmeti ve lead generation kavramlarını aynı düzlemde ele alabilmek, e-ticareti kavrayabilmek açısından önemlidir. Bu iki kavramın bir araya gelebilmesi hayati bir noktanın fark edilmesini sağlar. Müşterinin site içinde çıkan bir sohbet penceresi aracılığıyla bir lead’e dönüşebilmesi pazarlama açısından kritiktir.


Sağlık turizminde canlı destek kullanmanın lead generation süreçlerine katkısı şunlardır:

  • Anlık Bilgi Paylaşımı: Kişiler siteye girdiklerinde karşılarına çıkan pencereden istedikleri sağlık turizmi hizmetiyle ilgili her noktayı sorabilir. Aldıkları cevaplardan tatmin olmaları durumunda potansiyel müşteriye dönüşebilirler.

  • Özel ve Güvende Hissettirme: Bir sitede ilk bakışta yazılar ve bazı görseller ilgi çeker. Elbette bu kısımlar da bilgi paylaşımı açısından önemlidir. Fakat kullanıcılara kendilerini özel hissettirmek önemlidir. Bu noktada canlı destek penceresi, kişilere birebir ilgilenilme ve etkileşim alanı sunar. Bu sayede lead olma potansiyelleri artar.

  • Şeffaf Hizmet Kapsamı: Canlı destek penceresi ile sitedeki ziyaretçilere yapılması muhtemel cerrahi ve cerrahi olmayan işlemler daha net ve açık bir şekilde ifade edilir. Aynı zamanda sağlık turizmi kapsamında iyileşme dönemi içindeki turizm faaliyetleri de kişilere özel olarak aktarılır.

  • Güvenli Veri Kaydı: Potansiyel müşterilere dair canlı destek sistemi ile birçok farklı data toplanır. Kişilerin hangi ülkeden olduklarına, e-maillerine ve isimlerine erişilir. Aynı zamanda talep ettikleri sağlık hizmeti hakkında bilgi de alınır. Bu sayede data içinde sağlık turizmi açısından kritik ameliyat ve operasyonlar keşfedilir. Bunlara göre pazarlama stratejileri ve hizmet kapsamları yeniden geliştirilebilir.

  • Inbound Lead Generation: Pazarlama stratejileriniz çalıştı, kullanıcılar siteye geldi. Onları sitede tutacak ve potansiyel müşteriye çevirecek olansa canlı destek sistemi olacaktır. Müşterinin kendi isteğiyle sitenize ulaşıp sağlık turizmi hizmetiniz hakkında detaylar alması olası bir satışı mümkün kılar.

  • Derin İletişim: Canlı destek hizmeti, bir sonraki görüşmeyi telefonla ya da yüz yüze yapmanın yollarını yapar. Otomatik cevaplar verilecekse daha özenli ve ayrıntılı şekilde oluşturulmalı, müşterinin bir sonraki aşamaya geçebilmesi desteklenmelidir.


Ücretsiz Canlı Destek Sistemi: JivoChat

Türkiye’de aralarında sağlık turizmi firmalarının da yer aldığı 200,000+ işletmenin aylık 14 milyonu aşan görüşmesi JivoChat ile yönetiliyor. En iyi canlı destek sistemi uygulamaları arasında başa oynayan JivoChat:

Sonuç

Lead generation süreçleri, müşterinin kendi isteğiyle ya da farklı yollarla alıcı durumuna geçmesini ifade eden önemli bir e-ticaret terimidir. Bu noktada kullanılan canlı destek ile geri dönüş alabilmek ve potansiyel satış yaratabilmek çok mümkündür. Sağlık turizminin önemli bir pazarlama ayağının internet olduğu düşünüldüğünde canlı destek sistemi, satış olasılığını artıracak ve daha fazla müşteriye ulaşmayı destekleyecektir. JivoChat gibi bir canlı destek sistemi ücretsiz kullanım hakkı ve farklı paket seçenekleri de uyum sürecini kolaylaştıracaktır. 

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.