Müşteri Memnuniyeti Uygulamaları

Okuma zamanı5 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Müşteri Deneyimi Uygulamaları: Canlı Destek ile Gelirinizi Artırın

İşletmelerin hiç bitmeyen arayışına hoş geldiniz: Müşteri memnuniyeti uygulamaları. Bu sayede artan tekrar satın alma, olumlu referans ve marka sadakatinden daha garantili bir gelir yöntemi yok. Ayrıca yaşam kalitemizi de artırıyor. Sonuçta müşteri memnuniyeti ölçümü olmasaydı, verimsiz hizmetler arasında boğulacaktık. 

Peki müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır? Esasında bu hiç de gizemli bir olay değil. Markanıza, müşteri segmentinize ve iletişim kanallarınıza uygun teknolojilerden yararlanmanız yeterli. Doğru yöntemleri bugün bulacaksınız! Gelin, en iyi müşteri memnuniyeti uygulamaları arasından size göre bir rota çizelim.

Müşteri Memnuniyeti ve İşletme Başarısı

Memnun müşteriler herhangi bir pazarlama kampanyasından çok daha fazla müşteri getiriyor. İhtiyaçları karşıladığınızda ve tüm aşamalarda müşterinin yanınızda olduğunuzda yanlarında ne kadar hızlı büyüdüğünüze şaşıracaksınız! Böylece:

  • Geliriniz artacak: Sözleşme yenileme tarihinde alternatifler müşterilerin aklına gelmeyecek bile! Üstelik daha fazla para ödemekten de çekinmeyecekler. 
  • Pazar payınız büyüyecek: Memnun müşteriler, sakin bir liman bulduklarında bu limana yeni yolcular da getiriyor. Pazar payınız günden güne artıyor. 
  • Karınız katlanacak: Optimize edilmiş müşteri deneyim platformları zaman içinde maliyetleri hatırı sayılır oranda azaltıyor.

Özetlemek gerekirse, yüksek müşteri memnuniyeti ile güçlü bir rekabet avantajı kazanıyorsunuz. Daha sık tercih edilmenin yanı sıra, müşteri elde tutma oranınız da artıyor. Peki müşteri memnuniyeti için neler yapılabilir? 

Müşteri Memnuniyeti Uygulamaları Nasıl Ölçülür?

Müşteri memnuniyetine dair uygulamalarınızın etkisini düzenli olarak ölçmelisiniz. Aksi takdirde tüm çabalarınız "mış gibi" yapmaktan ibaret kalıyor. Peki müşteri memnuniyeti için neler yapılabilir?

Müşteriyi Elde Tutmanın Yolları Nelerdir?

İşte müşteri memnuniyetini ölçebileceğiniz birkaç farklı yöntem:

  • Müşteri Geri Bildirimleri: Her türlü geri bildirime açık olduğunuzu vurgulayın ve farklı iletişim kanalları yaratın. Objektif bir değerlendirmeyi müşterilerden daha iyi kimden alabilirsiniz ki? 
  • Anketler: Bir soruyla başlayalım, müşteri memnuniyeti anketi nasıl olmalıdır? Anketi doldurma hevesini artıracak bir UI/UX ile doğru soruları içeren kısa anketler hazırlayın. Farklı müşteri segmentlerine göre düzenlediğiniz bu anketleri bir zaman çizelgesine yayın. Örneğin, yöneticilere ayda bir gönderirken, son kullanıcılara üç ayda bir yollayabilirsiniz. 
  • Duygu Analitiği: Metin madenciliği ve duygu analizi ile müşteri geri bildirimlerinden çıkarılan hissiyatı ölçebilirsiniz. Müşterilerin yazılı incelemeleri, sosyal medya paylaşımları ve e-postalar gibi metin tabanlı verileri analiz etmek iyi bir yöntem.
  • Müşteri İzleme Teknolojileri: Mağaza veya websitesi ziyaretinde izleme teknolojilerini kullanabilirsiniz. Bu, müşteri davranışlarını ve etkileşimlerini anlamanızı sağlıyor.

Müşteri Geri Bildirimleri Nasıl Yönetilir?

Artık müşterilerinize onlara değer verdiğinizi göstermenin zamanı. Geri bildirimleri etkin bir şekilde yönetmek, işletmelerin müşteri sadakati kazanmanın en önemli yolu. Nasıl mı?

  • Sınıflandırma: Şimdi elinizdeki verileri bilgiye dönüştürme zamanı! Pozitif ve negatif geri bildirimler, talep ve şikayetler olarak kategorilere ayırabilirsiniz.
  • Analiz: Sınıflandırdığınız verileri analiz ederek müşteri ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya çalışın. Bu analizle daha doğru performans hedefleri koyabilir, güçlü ve zayıf yanlarınıza göre planlar hazırlayabilirsiniz. 
  • Aksiyon: Değişim vakti geldi. Pozitif geri bildirimleri pazarlamada, negatif bildirimleri ve talepleri ise ürün/hizmet geliştirme ayağında kullanabilirsiniz. Negatif yorumlar ile müşteri şikayet yönetimi planınızı geliştirebilirsiniz. Böylece etkin bir müşteri hizmetleri şikayet yönetimi hizmeti ile şikayetleri minimuma indirebilirsiniz. 
  • Paylaşım: Çeşitli iletişim kanallarıyla yaptığınız değişimi yansıtın. E-mail kampanyalarıyla müşterilere birebir iletmeniz en etkili yöntem, bizden söylemesi! 

Müşteriyi anladığınızı ve sorunu çözdüğünüzü gösterdiniz. Kusursuz müşteri memnuniyeti için şikayet yönetimi planı oluşturdunuz ve pozitif bir müşteri deneyimi yarattınız. Önemli olan da buydu, müşteriler sorunlara hızla tepki verilmesine ve gelişime önem veriyor - tıpkı aşağıdaki hikayeler gibi.

Müşteri Memnuniyeti İçin En İyi Örnekler

Müşteri memnuniyeti projeleri her başarılı işletmenin farklı ölçekler ve yöntemlerle de olsa bütünsel bir şekilde ele aldığı bir sistem. İşte bazı örnekler:

  • Amazon: Dünyanın en iyi e-ticaret uygulamasının müşteri memnuniyeti kaynağı müşteri geri bildirim platformları. En yaygın uygulaması ise müşterilerin ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimlerini paylaşabilecekleri müşteri deneyimi forumu.
  • Netflix: Kişiselleştirmiş içerik önerileri için bir algoritma yaratan ekip, müşterilerin ilgi alanları ve izleme geçmişine dayanarak yeni izleme listeleri öneriyor. 
  • Tatly: Hızla büyüyen kahve dükkanı zinciri, baristalarına müşterilere nasıl kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabileceklerini öğretiyor ve müdavim kültürü oluşuyor.
  • Allbirds: Bu ayakkabı şirketi, "Allbirds Resole" programıyla eski Allbirds ayakkabıların yenilenmesine veya değiştirilmesine olanak tanıyor. 
  • Yemeksepeti+: Bu programa üye olanlar ücretsiz kargo ve özel indirim gibi imkanlardan yararlanabiliyor.

Müşteri deneyimi uygulama geliştirme için bazı teknikleri gördük. Umarız zihninizde fikirler uçmaya başlamıştır! Şimdi de bu fikirleri nasıl hayata geçirebileceğinizi görelim.

Dijital Müşteri Deneyimi Uygulamaları

Müşteri memnuniyeti yazılımı tabanlı uygulamalar, yukarıdaki örneklerde de gördüğümüz gibi müşteri deneyiminin ayrılmaz birer parçası. Kullanıcı dostu arayüz ve hizmetlerle daha kişisel ve tatmin edici bir müşteri deneyimi sunarken, analitik kapasite ve çok kanallı iletişim özelliği de size ilgili müşteri bilgilerini veriyor. Bunların başında ise canlı destek platformları geliyor. 

Hızlı, sorunsuz, tüm çözümler bir arada! Canlı destek ve müşteri geri bildirim platformları, işletme-müşteri ilişkilerini daha sıcak hale getiriyor ve etkileşimi sürekliliğe taşıyor. Sonuç da uzun vadeli ilişkiler ve durmadan artan gelirler! Müşteri memnuniyetini artırma yöntemleri arasında ilk sırada gelen canlı destek sistemi entegrasyonu, sorunları hızlıca çözüyor ve müşteri deneyimini unutulmaz kılıyor.

En İyi Müşteri Memnuniyeti Uygulamaları 2023: JivoChat ile Tanışın!

Bütün dünyada adını duyuran JivoChat ile canlı desteğinizi daha verimli, güvenli ve eğlenceli hale getirebilirsiniz. Hep müşteri geri bildirimlerinden bahsettik, şimdi de onları ele alalım. İşte müşteri memnuniyeti yazılımı incelemesi ve yorumlarında öne çıkan bazı JivoChat özellikleri:

  • Akıllı Yanıtlar: Müşterinin konumuna ve farklı senaryolara göre tetiklenen sohbet davetiyeleri ziyaret kalitesini geliştiriyor çünkü tüketicilerin %78'i şirketlerle kısa mesaj yoluyla iletişim kuruyor. Jivochat de hızlı ve doğru yanıtlarla diyalogları %20 artırıyor.
  • Ekip Sohbeti: İç yazışmalarınız da bir o kadar önemli. Tüm sohbetleri güvenli sunucularda saklayarak erişim haklarını kontrolünüzde tutabilirsiniz.
  • Sosyal Medya ve CRM Entegrasyonu: Platform fark etmeksizin sosyal medyadaki müşterilerle anında iletişim kurabilirsiniz. JivoChat CRM ise tüm kanallardan gelen teklifleri otomatik olarak kaydederek satışları %29 artırır!

Daha fazlası, hesaplı müşteri deneyimi yazılımı fiyatları ile sizi bekliyor. 200 bin+ işletme, 14 milyondan fazla sohbet için JivoChat’e güveniyor. Şimdi sıra sizde, bugün JivoChat ücretsiz kullanım hakkınızı başlatın!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.