E-postalarınızın neden spame düştüğünü öğrenin

Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Çeşitli şirketlerin e-posta pazarlamasıyla ilgili temel sorunlardan biri, düşük bir dönüşüm oranına yol açan düşük e-posta açık oranıdır. Bunun nedeni normal olarak e-postaların doğrudan alıcının spam klasörüne gitmesidir. 2015 yılında ReturnPath şirketi tarafından yapılan bir çalışma, ticari e-postaların% 79'unun hedefledikleri yere ulaşmadığını gösterdi.

Bu, e-postaların yalnızca beşte birinin kullanıcıların gelen kutularına ulaştığı anlamına gelir. Alıcıların açılıp açılmayacağına karar vermeden önce çoğu e-posta engellenir. Gmail ve Outlook gibi hizmetlerde daha fazla spam filtresi, bu çok sayıda iletinin engellenmesinin nedenlerinden biridir. Gönderilen e-postalar bile doğru şekilde filtrelenme riskini taşır.

E-postalarınızın bu filtreler tarafından yakalanmasını önlemek için, e-postalarınızın spam klasörlerinde neden sonlandırıldığını ve bunlardan nasıl sakınacağınızı 12 şekilde listeledik. Aşağıda onları kontrol edin!

1. E-postayı göndermek için izniniz yok

Veritabanınıza bir e-posta adresi ekledikten sonra, e-posta göndermek için izin almanız gerekir. Çoğu e-posta pazarlama hizmeti, alıcıların bültenlerin alınmasını onaylamak için doldurdukları formlara sahiptir. Ayrıca, alıcılara, bültenlerinizi almak için alıcıya dijital yetki vermediğinden, kartvizitte verdiğiniz e-postaları eklemeniz iyi bir fikir değildir. İdeal olarak, birilerinin e-posta adresini almalı ve bülteninize kaydolmaları için onlara bir bağlantı göndermelisiniz.

Autorizacao

2. IP adresiniz spam göndermek için kullanıldı

Bir noktada, bilgisayarınızın virüs bulaştığı ve IP adresinizin spam göndermek için kullanıldığı olasıdır. Bu, e-postaları yasal olarak gönderiyor olmanıza rağmen, IP adresinizin işinizi geri alabilen bir kara leke olduğu anlamına gelir.

Bu sorunla başa çıkmak için MailChimp ve ActiveCampaign gibi hizmetleri kullanarak, e-postalarını sunucularına gönderirken, bu tür saldırılara karşı daha iyi bir dijital korumaya sahip olurlar.

3. E-postalarınızın açılma oranı düşük

Spam'i filtrelemek için kullanılan faktörlerden biri, gönderdiğiniz e-postaların açık oranıdır. E-postalarınız açılmadan önce sürekli olarak silinirse, filtrelerin e-postalarınızı doğrudan bir spam klasörüne göndermeye başlaması muhtemeldir.

4. Kullanıcılarınız kaydolup ve umursamıyorlar

Bülteninize kaydolmuş olsalar bile, alıcılar e-postalarınızı spam olarak işaretleyebilir. Bu, e-posta için kayıt olurlarsa ancak markanızı unuturlarsa gerçekleşebilir. Bunun olmasını önlemek için markanızın e-postanın gövdesinde iyi bir şekilde konumlandırıldığından emin olun ve şirketinizin çağrıştırıcısını kullanan bir yazı tipi kullanın.

Ayrıca, şirketinizin adını e-postaların konu satırına eklemeyi de unutmayın. Bununla birlikte, bir istemcinin mesajlarını artık almak istemediğinden spam olarak işaretlemesi mümkün olabilir. Bu nedenle, e-postalarınızı almayı bırakacakları açık bir yere bir düğme eklemeniz gerekir. Aboneliklerini kolayca iptal etmelerine izin vermek, spam klasörlerine sürekli olarak mesaj göndermek için tercih edilir.

Assinatura

5. Alıcınızın e-posta gelen kutularında hareketsizlik

E-postaların spam klasörlerine gönderilmesinin bir başka büyük nedeni de listenizdeki e-postalarda etkinlik olmamasıdır. Spam filtreler tarafından kullanılan algoritmalardan biri, mesaj gönderdiğiniz e-posta hesaplarının aktif veya pasif olup olmadığını kontrol eder.

Etkin olmayan daha fazla hesap, e-postalarınızın spam olarak işaretlenmesi daha olasıdır. Bunun olmasını önlemek için e-posta listelerinizin düzenli olarak temizlenmesini sağlayın ve terk edilmiş gibi görünen e-posta adreslerini otomatik olarak kaldırmak için e-posta pazarlama hizmetini programlayın.

6. E-postalarınızın konusu belirsiz

E-postalarınızın konularına çok dikkat etmelisiniz. İçeriğe bağlı görünmeyen şüpheli bir e-posta, yasal işlem yapılmasına bile yol açabilir. Ayrıca, e-postalarınızın filtrelenmesinin nedenlerinden biri de olabilir. Bu yüzden konu kutusunda net ve açık olmayı hatırlamanız gerekmektedir. Şakalar, masum amaçlarla bile, büyük sorunlara neden olabilir.

7. Gönderdiğiniz e-postalardaki "Kimden" alanıyla oynamak

  1. maddeye benzer şekilde, e-postalarınızın başka bir kişi veya kuruluştan geldiği gibi görünmemesine asla izin vermeyin. Bu sadece e-postalarınızın spam olarak işaretlenmesine neden olmaz, aynı zamanda yasa dışı kabul edilir. Bu nedenle e-postalarınızın her zaman bir çalışanın veya şirketinizin veya her ikisinin de adına olduğundan emin olmanız gerekir. İsmi sürekli değiştirmekten kaçının.

8. Anlamlı içerik göndermiyorsunuz

Posta listemize gönderdiğiniz e-postalar tamamen promosyon amaçlıysa, satışlar sadece tek amacı olmakla birlikte, alıcılarınız e-postalarınızı açma konusundaki ilginizi kaybedebilir. Bu nedenle, abonenizin okumak istediği içeriğin oluşturulmasına, bölgenizle ilgili belirli bir konu hakkında bilgi edinmeye yatırım yapmanız gerekir. Doğru dengeyi bulmanız gerekir, böylece e-postalarınız spam klasörlerine girmez.

caixa de spam

9. Abonelik sürecinizi gözden geçirin

E-posta göndermek için bir yetkilendirme formu oluşturmanın yanı sıra, sürece bir ziyaretçiymiş gibi işlem yapmayı unutmayın. Haber bültenine aboneliği açıklayan metnin açıklığı, logonuz ve epostalarınızda olduğu gibi formda ve doğru resimleriniz varsa gözden geçirin.

10. Spam gönderenler tarafından yaygın olarak kullanılan kelimeleri kullandınız

Bazı kelimeler spam göndericiler tarafından, artık spam filtreleri için uyarı işaretleri oluşturdukları için çok kullanıldı. "Ücretsiz" veya "tebrikler" gibi kelimeler ve terimler içeren e-postalar, "spam değil" ve "harika teklif", kullanıcıların gelen kutularına gönderilmeden önce veya daha sonra spam klasörlerine otomatik olarak gönderilmeden önce filtreler tarafından daha da dikkatli bir şekilde analiz edilir.

11. E-postalarınızın HTML kodu iyi oluşturulmadı

Sadece metin içeren e-postalar gönderen işletmeler için bu bir sorun değil. Ancak, HTML kodunu içeren e-postaları onlara gönderirseniz, dikkatli olun, çünkü kötü yapılandırılmış bir kod, e-posta hizmetlerinin filtrelerinin spam olarak işaretlendiğini gösterir.

E-postalarda HTML kodu için iyi uygulamalar şunları içerir: mümkün olduğunca kısa bir temiz kod, 600 ile 800 piksel arasındaki resimler, metin ve resimlerin bir karışımı ve mobil cihazlarda görülebilmeleri için optimize edilmiş e-postalar.

12. Ücretsiz bir e-posta hizmeti kullanıyorsunuz

İşletmeniz yeni başlıyor olsa bile ücretsiz e-posta pazarlama hizmetlerini kullanmayın. Site barındırma için tüm temel planlar şirket e-postaları oluşturmanıza izin verir ve kurulumları zor değildir. E-posta pazarlama planınızı uygulamaya koymadan önce, şirketinizin kendi e-posta hesabına sahip olduğundan emin olun.

Negocios

E-posta açılma oranınız nasıl?

E-posta pazarlaması, ziyaretçilerinize ve müşterilerinize şirketinizle ilgili tüm haberlere ve promosyonlara erişebilmeniz için ana yollardan biridir. Bu yüzden etkinliklerini izlemeniz önemlidir, çünkü kötü performans sergilemek ileride yankı yaratabilir. Yeni abonelerin kaydolmasını sağlamanın bir yolu, çevrimiçi sohbet hizmetimizin bir çok özelliğinden biri olan Jivochat’ın sohbet öncesi formlarını kullanmaktır!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.