Canlı destek platformunuz için 10 temel özellik
Çevrimiçi sohbetler için, her biri farklı işlevlere ve bireysel özelliklere sahip, WordPress gibi web sitenize veya blog platformlarınıza entegre edebileceğiniz çok sayıda seçenek vardır. Aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok seçenek sayesinde, kimi zaman kendi özellikleriniz olarak saymayı düşünmediğiniz hangi özelliklerin, müşterilerinize en iyi müşteri hizmetini sunabilmeniz için en önemli olanı bilmek zor olabilir. Karar vermenize yardımcı olmak için, mümkün olan en iyi müşteri hizmetini sağlamak ve performansını değerlendirmek için sohbetinizin sahip olması gereken 10 özellik listesini bir araya getirdik.
1. Özelleştirilebilir Tasarım
Bazı e-ticaret sohbet araçları ücretsiz olmasına rağmen - bunlardan bazılarının ücretli sürümleri olmasına rağmen - arayüz kişiselleştirmesi söz konusu olduğunda sınırlı seçeneklere sahip olabilirler. Yani, markanızın kimliğini sohbete damgalayamazsınız veya kişiselleştirme seçenekleriniz çok dar olabilir. Şansınız, ücretsiz bir ücretli hesaba geçmeye karar verirseniz size sohbetin görünümünü özelleştirme seçeneği sunacaktır. Her ne kadar daha az ödeme yapmak ya da hiç ödememek de cazip gelse de, çevrimiçi sohbeti kişiselleştirememek, potansiyel müşterinizin şirketinize olan güvenini zayıflatabilir, dolayısıyla çevrimiçi sohbetlerdeki temel özelliklerden birinin neden özelleştirme seçeneğine sahip olduğu onlar.
2. Mobil cihazlar için uygulama
İnternet kullanımının çoğunluğunun bilgisayarlardan mobil cihazlara geçişi, Android ve IOS için bir uygulama olmaması, en yaygın olarak kullanılan iki mobil işletim sistemi, artık bunu artık kesmiyor. Bir uygulamanın kullanımı, bir bilgisayar yakınında olmadığınızda bile isteklerle ilgilenmenizi sağlar. Bu, müşteri hizmetinizi daha esnek hale getirir ve ekibinizin hiçbirinin bir bilgisayar ekranının önünde olmadığında bile oturumu kapatmanız gerekmediği anlamına gelir.
3. Çevrimiçi tarayıcılar için sürüm
Bilgisayarlar üzerinden internet erişimi aşağı doğru bir eğri olsa da, insanların çoğunluğu bir bilgisayar aracılığıyla müşteri hizmetlerine erişmeye devam ediyor. Yazılım en iyi seçenek olsa bile, her türlü bilgisayara yüklemenin iyi bir fikir olmadığını hatırlamaya değer. Bu sorunu çözmek ve hizmeti ortak bilgisayarlarda kullanmak için, çevrimiçi sohbet aracınızın bir web sürümüne sahip olmanız gerekir, yani yalnızca bir tarayıcıya ve çalışmak için bir web bağlantısına ihtiyacınız vardır. Mac'ler için programın bir sürümünün olması hayati önem taşımasına rağmen, bu platforma daha esnek bir şekilde erişebilir.
4. Ön sohbet formları
Önemsiz görünebilir, ancak bir sohbet öncesi formu doldurma seçeneğine sahip olmak son derece faydalı olabilir. Avantajlardan biri, eğer insanlar beklemeyi bekliyorlarsa, onları bir kaç dakika daha tutabiliyorsunuz. İkinci olarak, müşterinin katıldığı kişinin, konuşmanın en başından itibaren tüm önemli bilgileri olduğu için birkaç adımı atlamasına izin verir. Son olarak, müşterinin e-posta adresini girmesi gerekiyorsa, e-posta pazarlamacılığınızı iyileştirmek için posta listeniz büyüyecektir.
5. Müşteriler, çevrimdışıyken bile sohbete erişebilir
Çalışma saatleriniz dışında bile, ziyaretçileriniz müşteri hizmetleri olmadan gitmek zorunda kalmaz. Bazı platformlar, sohbeti tamamen kapatır, ancak başkaları, istemciniz anında yanıt alamıyor olsa bile, sohbetinizin çalışmasını sürdürme seçeneği sunar. Bu yüzden mesajların çalışma saatleri dışında gönderilmesine izin veren bir platform kullanmak çok iyi bir fikirdir. Müşterilerinize çevrimiçi cevap vermediğinizde otomatik yanıtı seçebilir ve sonra ertesi gün soruya cevap verebilir veya mesajların bir e-posta adresine gönderilmesini sağlayabilirsiniz. İsterseniz, ikisini de yapabilirsiniz.
6. Proaktif sohbet davetiyeleri
JivoChat'in nişan için kullandığı başlıca araçlardan biri proaktif davetler gönderiyor. Bu, bir ziyaretçinin sitenizde kısa bir süre kaldıktan sonra, otomatik veya yanıtlanabilen bir mesajın sohbet yoluyla gönderildiği anlamına gelir. Böylece, ziyaretçiniz, sahip olabileceğiniz herhangi bir soruyu yanıtlamak için hazır olduğunuzu bildirir. Bu, çevrimiçi sohbetin daha etkili bir şekilde çalıştığı ve bunları kullanan şirketler için daha fazla ziyareti satışlara dönüştürdüğü anlamına gelir. Her sohbet aracının bu işlevi yoktur, ancak etkinliği göz önüne alındığında, bunun sadece sohbetinizin sahip olması gereken bir özellik olduğunu söylemek doğru olur.
7. Aynı anda birden fazla müşteri ile ilgilenme olasılığı
En büyük avantajlarından biri istismar edilemezse, bir çevrimiçi sohbet için telefonun değiş tokuş edilmesinin hiçbir anlamı yoktur: aynı anda birden fazla müşteri ile çalışmak. Bir çevrimiçi sohbet platformu buna izin vermezse, bunu kullanmanın bir anlamı yoktur, çünkü istemciler bir çağrı merkezini çalıyorlarsa, aynı miktarda beklemelerini beklerler.
8. Müşterinin geçmişi
JivoChat’ın güçlü noktalarından biri olan, CRM’i kullananlar için oldukça kullanışlı olan bir özellik, onu sisteminize entegre edebilmenizdir. Müşteri hizmetleri konusunda size yardımcı olması için müşterileriniz hakkında bilgi aktarabilirsiniz. Bu şekilde konuşma daha üretken hale gelir, yani müşterinin her bağlandığında her zaman ayrıntılarını vermek zorunda kalmaz, aynı zamanda katılımcının geçmiş ziyaretler, satın almalar ve sorunlar hakkındaki bilgilere erişimi vardır. Şirket ve söz konusu alıcı.
9. Analitik araçlar
Sadece iyi müşteri hizmetleri için yeterli değildir, performansınızı sürekli olarak değerlendirmeniz ve çalışma şeklinizi geliştirmeniz gerekir. Bu nedenle, kullandığınız sohbet platformunun, şirketinizin analitik araçlarını sunması gerekir. Böylece, ekibinizin performansını değerlendirebilirsiniz. Bu sayede müşteri hizmetinin sonucu olan dönüşümlerin sayısını, müşteri ile kaç görüşmenin belirli bir zamanda olduğunu ve diğer şeylerin yanı sıra kaç soru seçildiğini değerlendirebilirsiniz. Bu özelliği size sunmayan bir platform kullanmayın.
10. Konuşma yedeği
Son olarak, en önemlisi, konuşma yedeği bir çevrimiçi sohbet platformunun önemli bir özelliğidir. Bahsedilen araçlar müşteri hizmetlerini niceliksel olarak ölçmenize izin verirken, yedeklemenin iki ana işlevi vardır: müşteri hizmetinizin kalitesini analiz etmek ve sizi istenmeyen ziyaretçilere karşı korumak. Bu özellik o kadar önemlidir ki, sunmadığınız bir çevrimiçi sohbet platformunu bile düşünmemelisiniz, bu sayede şirketinizi riske atmış olursunuz.
Artık çevrimiçi sohbetinizin sahip olması gereken özelliklerle ilgili her şeyi biliyorsunuz!
Bu makaleyi okuduktan sonra, çevrimiçi sohbet hizmetinizin gerçek bir başarıya sahip olması gereken özelliklerin tamamen farkındasınız. Şu anda sitenizde çevrimiçi sohbet kullanmaya başlamak istiyorsanız, 14 gün boyunca Jivochat'ı deneyin, kesinlikle ücretsiz! Başlamak için buraya tıklayın.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!