Neden işletmeniz için eksiksiz bir POS sistemi seçmelisiniz?
Türkiye’de POS denildiğinde ilk akla gelen şey POS cihazları olsa da bu bilgi eksiktir. Tam karşılığı satış noktası sistemleri olan POS yazılımları, satış süreçlerini otomatikleştirerek perakende işlemlerini kolaylaştırır. POS yani satış noktası sistemleri, bir işletmelerin kalbidir ve envanter yönetimi, raporlama, fiyat ayarlamaları, personel yönetimi gibi birçok temel görev için kullanılır.
İşletmeniz için bir satış noktası sistemi edinmeyi planlıyorsanız, iyi bir araştırma yapmanız gerekir. Öncelikle POS çözümünüzün türüne karar vermelisiniz. Bir bilgisayar sistemine mi yoksa tablet üzerinden giriş yapabileceğiniz bir sisteme mi ihtiyacınız var? Sistemin türü dışında sunduğu özellikleri de iyice araştırmalı ve işletmeniz için en uygun olanını seçmelisiniz. Sadece satışların takibin yapan bir POS işinize yarayacak mı? Yoksa satış ekranı, envanter yönetimi, raporlama ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere daha fazla işlevsellik sağlayan eksiksiz bir POS sistemi mi işinizi kolaylaştır?
İşletmenizin ilk adımlarında olmadığınız sürece, genellikle en iyi yol kapsamlı bir satış noktası sistemi edinmektir.
Neden mi?
Temel satış noktası sistemleri ve yazar kasalar satışlarınızın yasal takibinin ötesinde size yeterli bir çözüm sunamazlar. Öte yandan kapsamlı bir çözüm, işletmenizi büyütürken size yardımcı olacak yeteneklere sahiptir.
Envanter yönetimi
Envanter yönetimiyle birlikte gelen satış noktası çözümleri, siz satış yaparken stok seviyelerinizi senkronize edebilir. Bu, ürün hareketlerini takip etmenizi kolaylaştırır, böylece satın alma ve satış konusunda daha doğru kararlar verebilirsiniz.
Sınıfının en iyisi çözümler, genel stok sayımlarınızın yanı sıra sattığınız ürünlerin içeriklerini bile takip etmenize olanak tanır.
Ekip yönetimi
Kapsamlı bir POS sistemi işletmenizde yaşanabilecek hataları minimuma indirmenizde yardımcı olur.
Ekip yapısı ile çalışan işletmeler de karışıklıklar yaşanması daha olasıdır. Örneğin gelişmiş POS sistemleri bu konuda personel yetkilendirme çözümleri sunarlar. Sundukları personel yetki yönetimi sayesinde ekip üyelerinize ayrı yetkiler verebilir, yönetim paneli veya satış ekranı üzerinden işlem sınırlandırmaları yapabilir, süreçleri kontrol altında tutabilirsiniz.
İşlem takiplerinin yanı sıra belirli aralıklarla iş planınızı güncellemeniz ve hedefler belirlemeniz gerekir. İyi bir POS sistemi ile personel ve işletme bazlı hedeflerinizi anlık takip edebilirsiniz.
Raporlama
Başarılı bir perakende işi yürütmenin en önemli parçalarından biri de verileri iyi okumak ve takip etmektir. Verilerin takibi ve doğru gelecek planlaması özellikle satış, ürün hareketi ve müşteri davranışı söz konusu olduğunda kâr etmenizi sağlar. Bu nedenle, ihtiyacınız olan raporları oluşturabilecek bir POS sistemi seçmek önemlidir. İşletmenizde size yardımcı olmak için kasa, satış, stok, ödeme ve ilave raporlarınızı otomatik oluşturan çözümler seçmenizde fayda var.
Anlık erişim
Kullandığınız POS çözümünün basit, kullanımı kolay ve her yerden erişilebilir olması da çok önemlidir. Fiziksel olarak işletmenizin başında duramadığınız durumlarda da süreçleri kontrol edebilmelisiniz.
Gelişmiş çözümler, mobil uygulamaları sayesinde mağazanızın gerçek zamanlı verilerine istediğiniz lokasyondan saniyeler içerisinde ulaşmanızı sağlar. Böylece satış rakamlarınızdan, günlük cironuza kadar birçok bilgiye erişim sağlayabilir, akıllı telefonunuz üzerinden anlık olarak kasa işlemlerini takip edebilirsiniz.
Kolaylaştırılmış perakende işlemleri
Basit bir POS sistemine sahip olduğunuzda, işinizi yönetmek için genellikle kalem ve kağıt kullanmak zorunda kalırsınız. Bu eski moda yöntemler yıldır işe yarasa da, günümüzün hızla değişen perakende ortamında hızınıza yetişemeyecekler.
Modern müşterilere ve rakiplerinize ayak uydurmak istiyorsanız, size gerçek zamanlı veriler sağlayan hızlı ve verimli işleyen bir POS çözümüne ihtiyacınız olacaktır.
Basit sistemlerinin sorunlu olmasının başka bir nedeni ise insan hatalarına eğimli olmalarıdır. Envanter ve satışları manuel olarak not almak çok zaman almasının yanı sıra hatalara neden olabilir. Bu da ilerleyen günlerde istenmeyen yanlış stok sayımlarına, işletme hesaplarınızda açıklara sebep olacaktır.
İşletmenize bir iyilik yapın ve tüm ihtiyaçlarınızı karşılayan eksiksiz bir satış noktası çözümü seçin. Bu şekilde manuel iş yüklerinizden kurtulabilir, işletmeniz için daha verimli işler yapabilirsiniz.
Mağazalar arası senkron
Kullanmayı düşündüğünüz POS sisteminin her mağazanız için işleri kolaylaştıracağına emin olmalısınız. İşletmelerinizin senkronize çalışması size zaman kazandıracaktır.
Gelişmiş POS sistemleri üzerinden şubeleriniz arasında stok transferi gerçekleştirebilirsiniz. Şubeler arası stok kontrolünün yanı sıra tedarik süreçlerinde sipariş oluşturup takibini sağlayabilir, iade süreçlerinizi kontrol edebilir, ürünlerinizi onaylayarak stoklarınızı güncelleyebilirsiniz.
İşinize yarayacak entegrasyonlar
Modern POS sistemlerinin avantajlarından bir diğeri ise eklentiler aracılığıyla işlevlerini kolayca genişletebilmenizdir. Eksiksiz bir satış noktası çözümü, ihtiyacınız olan özelliklerin çoğuyla birlikte gelse de, onu diğer çözümlere bağlamanız gereken durumlar olabilir.
Örneğin, fiziksel mağazanız için halihazırda bir perakende yönetimi çözümünüz varsa ancak internet üzerinden online satışlar yapmaya başlamak istiyorsanız, POS'unuzu bir e-ticaret çözümüyle entegre edebilir, böylece her yerde satış yapabilir ve birden çok kanaldan gelir elde edebilirsiniz.
Fiziksel mağazanızda işinizi kolaylaştıran çözüm ikasPOS ile tanışın!
Fiziksel mağaza yönetimini ikas ile yapın tüm satış, stok ve raporlama süreçlerini tek çatı altında toplayın. Mağazanızın tüm operasyonunu buluta taşıyarak, gerçek zamanlı tüm verilere her an her yerden erişin.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!