Mobilde E-ticaret Büyüyor
Tek online satış seçeneği olduğu uzun yıllardan sonra, internet üzerinden bilgisayar aracılığıyla yapılan alışverişlerin yüzdesi, mobil e-ticaretinkinden daha düşük hale gelmiştir. 2016 yılı sonunda, Monetate tarafından geliştirilen bir araştırmaya göre, mobil cihazlardan - tablet ve cep telefonlarından - dönüşüm oranı %5.11'e ulaştı.Bu, dönüşüm oranı %4,16 olan bilgisayarlardan neredeyse %1 daha fazla.
Bu, sanal mağazanızı bu cihazlara uygun hale getirmenin, sitenizi ona erişen herhangi bir ekrana uyum sağlayacak duyarlı bir şekilde güncellemenin ve bu cihazlardan satın alma işlemini kolaylaştırma zamanının geldiğinin ilk ve en önemli göstergesidir. Aşağıda, mobil cihazlarla erişim ve satın alma işlemlerinin büyümesi hakkında biraz daha fazla bilgi sunacağız. Bu platformdaki ana dönüşüm eğilimleri nelerdir, neden işletmenizi hemen mobil e-ticarete uyarlamanız gerektiğini anlatacağız.
Internet use through mobile devices: growth year by year
Akıllı telefonlar ve tabletler birkaç yıl boyunca internet erişiminin en yüksek yüzdesini zaten almışlardır. Bu on yılın başlangıcından sonra bu tür cihazlara daha fazla erişimden yararlanarak, 2010 ila 2015 yılları arasında ortalama %40'lık bir artış kaydeden web'e erişim, 2016'da %25'lik bir artış ve %17'lik bir beklenti ile 2017 sonuna kadar erişim. ZenithMedia web sitesinde yayınlanan bir araştırmaya göre, mobil cihazlardaki İnternet tüketiminin bu yıl sonuna kadar erişimin %71'ine ulaşması bekleniyor.
Mobil cihazlar aracılığıyla medyanın tüketimi, yukarıda tarif edilen sayılardan daha az anlamlı olmasına rağmen, aynı zamanda büyümenin tadını çıkardı. 2016 yılında akıllı telefonlar ve tabletler tarafından erişilen içerik %2,7 oranında büyümüştür. Bu veriler, dijital pazarlamanın, esas olarak içerik pazarlaması ve sosyal ağları müttefik olarak kullanarak e-ticaretinizi canlandırmada en iyi araçlardan biri olduğunu anlamanız açısından önemlidir.
Mobil Ticaret: bir yıldan fazla süredir bilgisayara göre daha fazla dönüşüm oranı
Bu yazının başında bahsettiğimiz gibi, Monetate şirketi, mobil cihazlardaki dönüşüm oranlarının bilgisayarlardan daha yüksek olduğunu ve istikrarlı bir farklılık sağladığını açıkladı. 2016 yılının ilk iki çeyreğinde, akıllı telefonlar ve tabletlerdeki satışlar, ortalama olarak masaüstü bilgisayarlara göre %0,84 daha yüksek. Bu fark üçüncü çeyrekte %0,73'e geriledi ve yıl sonunda tatil sezonu nedeniyle %0,95'e yükseldi.
Mobil cihazlardaki bu olumlu fark, alışveriş sepetindeki katılım oranı ve satın alma işlemlerinin ortalama değeri gibi diğer metriklere de yansımıştır. Geçen yıl, sepete ekle butonları, mobil cihazlarda bilgisayar ve dizüstü bilgisayarlara göre ortalama %5.87 daha fazla tetiklendi.
Masaüstü cihazda zafere işaret eden tek metrik ortalama satın alma değeridir. Ortalama olarak, bir bilgisayardan yapılan satın almanın değeri, bir mobil cihazdan yapılana göre 40.68 dolar daha fazladır. Bu, ziyaret hacimleri, sepetten ödemeler yapılan alışverişler ve dönüşümler cep telefonlarında daha yüksek olmasına rağmen, daha yüksek değerli satın alma işlemlerinin Windows, Mac ve Linux bilgisayarlarında daha sık yapıldığını gösterir. Bu, yalnızca daha yüksek değerli ürünler satan işletmelerin, bilgisayarda yapılmaları durumunda hala daha etkili olduğunu göstermektedir. Öte yandan, düşük ve orta fiyatlı ürünler satan işletmeler, sanal mağazalarını artırmak için e-ticaret mobil cihazına da yatırım yapmalıdır.
Mobil taracıyıcıdan ya da uygulama üzerinden alışveriş: kim kazanır?
Artık mobil cihazlarla bu satışların bilgisayarlardan daha yüksek olduğunu belirledik, başka önemli bir adım atacağız: Ürünlerinizi e-ticaret mobil cihazlarında uygulamalar veya mobil tarayıcılarda satmanın en iyi yol olup olmadığını size gösterelim. Başlangıç olarak, hem uygulamalara sahip hem de mobil tarayıcılarda bulunan siteler, saklama oranlarının - yani, ilk ziyaretten sonraki 30 gün içinde geri gelen ziyaretçilerin, tarayıcılardan erişme hızının iki katı olduğunu kaydetmiştir.
2016 yılı, e-ticaret mobilindeki işlemler için bir dönüm noktası oldu. 2015'in ikinci çeyreğinde, mobil tarayıcıların satışları, satış diliminin %53'ü oranında olmak üzere, uygulamalardan daha yüksek oldu. 2016 yılının aynı döneminde, uygulamalar telefon ve tabletlerde yapılan işlemlerin %54'ünü alarak bu rakamı tersine çevirebildi. Dönüşüm oranları açısından da uygulamalar tarayıcılardan üç kat daha yüksek orana sahip.
Ürün görüntüleme oranı, alışveriş sepetine ürün ekleme ve ödeme oranı da uygulamada daha yüksektir. Yani, sadece yanıt veren bir web sitesine sahip olmak yeterli değildir, ancak müşterilerinizi korumak ve dönüşüm oranlarınızı artırmak için bir uygulama oluşturmanız önemlidir. Aslında, mobil tarayıcılarınız için sitenize erişmek için duyarlı bir tasarım uygulamadan önce uygulamanız varsa en iyisidir. Veriler Criteo State of Mobile Commerce tarafından yürütülen bir çalışmadan alınmıştır.
Gelecekteki trendler
Son yıllarda olduğundan daha ürkek olmasına rağmen mobil satışların büyümesi durmamalıdır. Şu anda, duyarlı mağaza ve site uygulamaları, telefon ve tabletlerle çevrimiçi satışları artırmak için en yaygın şekilde kullanılmaktadır, ancak yeni seçenekler de kullanıma sunulmuştur. Ana ürünlerden biri, ürünlerinizi doğrudan sosyal ağ üzerinden satmanıza olanak veren Instagram Shopping. Çevrimiçi mağazanızın bundan çok faydalanabileceğini hatırlamakta fayda var.
İkincisi ve daha da önemlisi, Facebook fan sayfalarında uygulanan ve cihazdan bağımsız olarak ürün ve hizmet satmayı daha da kolay hale getirme sözü veren canlı destek botları. Yazımızda botların yeni bültenler haline gelmesi ile ilgili makalemizde de belirttiğimiz gibi, bu yapay zeka sistemleri aracılığıyla içerik dağıtımı için giderek yaygınlaşacaktır. Yani, e-posta pazarlaması geleneksel e-ticaretteki satışları artırdığı gibi, botlar da e-ticaret mobilindeki satışları artırdı.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!
Uygulamanıza çevrimiçi bir destek sistemi kurun ve mobil satışlarınızı artırın!
Metin boyunca konuştuğumuz gibi, sanal mağazanızı mobil cihazlara uygun hale getirmek zorunludur ve işinizi organize etmek için size zaman kazandırıyor olsa da, mobil cihazlarda satabildiği için, artık biraz geç sayılabilir.
JivoChat, size daha iyi sonuçlar sunmak için, kullanıcının sohbet yoluyla ve aynı zamanda sosyal ağlar aracılığıyla konuşmasını sağlayan benzersiz bir mobil tasarıma sahiptir. Uygulamamız aracılığıyla, örneğin kullanıcı web sitesinde bir konuşma başlatabilir ve bu konuşma Facebook'ta sona erebilir, bu konuyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın. Pratikte nasıl çalıştığını görün:
Kullanıcı tıkladığında, Messenger, Telegram gibi çeşitli seçenekler göründüğüne ve hatta doğrudan size çağrı yapabileceğine dikkat edin. Bu, satış şansınızı artırır çünkü size yeni iletişim olanakları sunar. Bugün JivoChat'i deneyin ve mobil cihazlarda satış yapma şansınızı artırın!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!