Küçük İşletmeler için Dijital Pazarlamada 10 İpucu

Okuma zamanı6 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

Web sitenizi veya sosyal medyayı geliştirmeye nereden başlayacağınızdan emin değil misiniz? Dijital pazarlamaya başlamak için uygulayabileceğiniz 10 hızlı ve etkili yol.

Yerel veya küçük işletme sahibi olarak, dijital pazarlamanın avantajlarından yararlanmak başarının anahtarıdır. Pazara giriş engelleri, geleneksel pazarlama biçimlerine kıyasla en aza indirgenmiştir. Bu ipuçlarıyla dijital fırsatlardan nasıl yararlanabileceğinizi öğrenin.

Küçük işletmeler için 10 dijital pazarlama önerisinin bir listesi:

  1. Rakipleri Araştırın ve Kendinizi Farklılaştırın
  2. Web Sitenizi Sağlam Temeller Üzerine Kurun
  3. Google İşletme Sıralamanızı ve Müşteri Yorumlarınızı Geliştirin
  4. İlginç Blog İçerikleri Oluşturun
  5. Küçük İşletmeniz için Google Reklamlarını Düşünün
  6. Profesyonel Görsel İçerik Oluşturun
  7. Yerel SEO'nuzu Geliştirin
  8. E-posta Pazarlamanızı Geliştirin
  9. Birincil Bir Sosyal Medya Kanalına Odaklanın
  10. Yerel Etkileyicilerle Ortak Olun

1. Rakipleri Araştırın ve Kendinizi Farklılaştırın

Rakip araştırması önemlidir, çünkü yerel bir işletme olarak, piyasada katma değer sunmayı isteyebilirsiniz. [Google Aramalar]https://www.google.com.tr/) başlamak için harika bir yer. Rakiplerinizin kendilerini reklamlarında nasıl konumlandırdıklarını görebilirsiniz. Bu örnekte, aşağıda yerel Nottingham tesisatçıları için Google Arama Ağı sonuçları gösterilmektedir. "Çağrı Ücreti Yok", "Tamamen Kalifiye Tesisatçılar" ve "1 Saat İçinde Yanıt" gibi terimler harika satış noktalarıdır.

![farklılaşma](https://res.cloudinary.com/dte7upwcr/image/upload/v1/blog/TR/kucuk-isletmeler-icin-10-dijital-pazarlama-ipucu/ Local-Plumbers-Ads.png)

Şimdi, düşünebilirsiniz, kendimi aşağı yukarı benzer bir hizmet sunan diğer tüm tesisatçılardan nasıl ayırt edebilirim? Entrepreneur.com şöyle diyor: "Eğer sizi farklılaştıran bir şey yoksa bir tanes icat edin".

MarketResearch.com uyarınca kullanabileceğiniz bazı farklılaştırma yöntemleri:

  • Ürün - en dikkat çekici ancak kolayca kopyalanabilir ve kısa ömürlü olabilir
  • Servis - eğitim, kurulum, hız, iş yapma kolaylığı vb.
  • Dağıtım - Çalıştığınız tedarikçiler, üreticiler, distribütörler veya perakendeciler
  • İlişki - çalışanlar ve müşteri hizmetleri farklılaşmanın etkili bir yolu olabilir. Belki bir Trustpilot değerlendirmesi gibi bir inceleme hizmeti ekleyin
  • İmaj / İtibar - bu, daha sonra savunucularınız olabilecek mevcut müşterileriniz aracılığıyla belirlenebilir.
  • Fiyat - yine, bu da kolayca kopyalanabilir. Ancak, ürününüze bağlı olarak, sizinle iş yaparken katma değer varsa müşteriler daha fazla ödeme yapmayı seçebilir

2. Web Sitenizi Sağlam Temeller Üzerine Kurun

Çevrimiçi kullanıcılar, bir web sitesinden bekledikleri deneyim açısından giderek daha fazla talepkar hale geliyor. Minimum gereksinim olarak hızlı bir yüklenen web sitesi istiyorlar. Yerel bir işletme olarak, daha büyük, ulusal veya uluslararası firmaların bütçesine sahip olmayabilirsiniz, ancak en azından temel bilgileri doğru şekilde alabilirsiniz.

sayfa-yuklenme-sureleri

Yukarıdaki istatistiklerden, yavaş bir web sitesinin yeni kullanıcıları müşterilere dönüştürme şansınız üzerinde nasıl bir etkisi olabileceğini görebilirsiniz. Yavaş 3G internet bağlantısıyla daha mobil bir ilk dünyaya geçtikçe sayfa hızı veya sayfa yükleme süresi daha da önem kazanıyor. Google PageSpeed ​​Insights, web sitenizin yükleme süresini nasıl azaltabileceğinizi gösterir.

Web sitenizin mobil hızını Google’ın ücretsiz aracıyla test edebilir ve hemen çıkma oranlarını nasıl azaltabileceğinizi görebilirsiniz.

3. Google İşletmem Sıralamanızı ve Müşteri Yorumlarınızı Geliştirin

Küçük işletme sahibi olarak çevrimiçi itibarınız, olası bir müşteri ürününüzü/hizmetinizi ararken, belirleyici faktör olabilir. Neyse ki, Google İşletmem ile insanların işinizi nasıl algıladıklarını yönetmek konusunda bir kontrol seviyesine sahipsiniz.

Kaçınılması gereken yaygın hatalardan bazıları şunlardır:

_ Birden fazla kaydınızın olması _ Adres değişikliğinden sonra gereksiz yeni kayıtlar yapılması _ İşletme adı kötüye kullanımı, örneğin gereksiz promosyon mesajları ekleme

Müşteri incelemeleri yeni bir şey değildir, ancak bunun ne sıklıkla gözden kaçırıldığına şaşıracaksınız. Araştırmaya göre katılımcıların %30'u, yerel işletmeleri değerlendirirken, online değerlendirmelerin kilit olduğunu söyledi, bu yüzden bunu dijital pazarlama stratejinizin bir parçası olarak birinci öncelik olarak almalısınız.

Google Listing

4. İlginç Blog İçerikleri Oluşturun

Çok rekabetçi bir sektördeyseniz -çoğu yerel işletme öyledir- sonuç getirecek bir içerik stratejisi hakkında düşünmeniz gerekir. Küçük işletmelerle çalışırken, genellikle ürün/hizmetleriyle ilgili geniş bir terim için Google’ın ilk sayfasında sıralanma olasılığı düşüktür.

Örneğin, pazara yeni giriyorsanız "Tesisat Nottingham"la bulunmak neredeyse imkansız olurdu.

Birincisi, bu, ulaşması karşılanabilir olmayan bir bütçe ve kaynaklar gerektirecektir. İkincisi, geniş bir terim için sıralama günün sonunda daha fazla müşteriye yol açmayabilir. Blog içeriğinizin önemli bir rol oynadığı yer burasıdır.

Rebecca Bull'un bu blog rehberiyle mükemmel bir blog yazısı yazın.

İpuçları:

  • İzleyiciyi ilk sıraya koymak
  • SEO dostu olduğundan emin olmak
  • Doğru iletişim tonu
  • Okuyuculara size güvenebileceklerini göstermek

Aşağıdaki ekran görüntüsü, Nottingham'daki yerel bir işletme için organik trafiği, kurum içinde üretebilecekleri blog içeriğini araştırarak nasıl arttığını gösteren bir örnektir.

Küçük İşletme Örneği

5. Küçük İşletmeniz için Google Reklamlarını Düşünün

Daha önce Google AdWords olarak bilinen Google Reklamlar gelişmekte.

Bununla birlikte, prensipler aynı kalmakta ve esasları Google'ın bu yararlı küçük işletme PPC rehberinde ele alınmaktadır.

İzlenecek sekiz aşama var:

  1. Hedeflerinizi belirleyin
  2. Araştırmanızı yapın
  3. Bütçenizi belirleyin
  4. Yapınızı kurun
  5. Anahtar kelimelerinizi seçin
  6. Alakalı olmaya özen gösterin
  7. Güçlü mesajlaşma kullanın
  8. Resmin bütününe odaklanın

Yeni Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Reklam Arama kampanyalarınızı oluştururken anahtar aşamalardan biri uygun anahtar kelimeleri seçmektir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı bu konuda yardımcı olmak için yeni arayüzde güncellendi.

Google anahtar kelime planlayıcı

Yeni özellikler şunları içerir:

  • Hacimsel trendler - sezonsal trendleri tespit edin
  • Platforma (cihaz) göre değerlendirin - masaüstü/tablet/mobil trafik bölmeleri
  • Geliştirilmiş tahmin araçları

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

6. Profesyonel Görsel İçerik Oluşturun

İçerik hala kraldır ve içerik pazarlaması kendi başına bir endüstridir. İçeriğiniz dijital stratejinizin önemli bir bölümünü oluşturacaktır.

Video inanılmaz bir hızla büyüyen bir alan ve HubSpot’tan gelen bu istatistikler bunun nedenini gösteriyor:

  • Pazarlamacıların %97'si, videonun kullanıcıların ürün veya hizmetlerini anlamalarını arttırdığını söyledi.
  • %76, satışları artırmalarına yardımcı olduğunu söyledi
  • İnsanların %81'i bir markanın videosunu izleyerek bir ürün veya hizmet almaya ikna olmuş

Ayrıca, bugün videonun ne kadar önemli olduğunu gösteren önemli bir istatistik, her ay 1,9 milyardan fazla kullanıcının YouTube’a giriş yapmasıdır.

Büyük markalar, video pazarlamanın gücünü anlıyor ve Beats by Dre, Apple, Nintendo ve Domino's gibi örnekler sürekli olarak büyük bütçeli video kampanyaları oluşturuyor.

video marketing

Büyük bütçelere sahip olmayabilirsiniz, ancak kendi video kampanyanızı başlatmak için her zaman yetenekli bir yerel video ajansı/freelancer ile ortaklık kurabilirsiniz.

7. Yerel SEO'nuzu Geliştirin

Yerel SEO, öncelikle yerel bir işletme iseniz önemlidir.

Bağlantı kurma her zaman olduğu gibi eşit derecede önemlidir.

Aşağıdakilerden yerel bağlantılar oluşturabilirsiniz:

  • Gazete siteleri
  • Bloggerlar
  • Ödül / festival siteleri
  • Sponsorluk siteleri

8. E-posta Pazarlamanızı Geliştirin

Küçük işletmeniz için temel olan bir başka dijital strateji, e-posta pazarlamasıdır.

Simply Business'ta tüm önemli e-posta pazarlama sorularını ele almanızı sağlayan gerçekten kapsamlı bir e-posta pazarlama rehberini bulabilirsiniz. Bunlardan bazıları:

  • E-posta pazarlamanın yasal tarafını biliyor musunuz?
  • Bir sağlayıcı seçtiniz mi?
  • Rakiplerinizin ne yaptığını biliyor musunuz?
  • Etkili bir e-postanın nasıl hazırlandığını biliyor musunuz?

Rehber ayrıca kontrol listelerini, sağlayıcı karşılaştırmalarını da içerir.

Bu alanda sıkıntı yaşıyorsanız veya bilgilerinizi sağlamlaştırmanız gerekiyorsa, HubSpot'tan ücretsiz bir e-posta pazarlama sertifikasyon kursu da tamamlayabilirsiniz.

9. Birincil Bir Sosyal Medya Kanalına Odaklanın

Sosyal medya pazarlama stratejileri, devamlı güncellenen platformlar ile birlikte sürekli değişiyor.

Genellikle küçük işletme sahipleri soruyor, hangi platforma odaklanmalıyım?

Cevap basit…

İşinizle ve müşterilerinizin en aktif olduğu yerlerle ilgili sosyal medya platformuna odaklanın.

  • Ürününüzün/hizmet teklifinizin niteliği B2B ise, LinkedIn ve/veya Twitter doğal seçimlerdir.
  • B2C işletmeleri için Facebook ve/veya Instagram daha iyi seçimler olabilir.

Neye karar verirseniz verin, büyümeye odaklanacağınız birincil bir sosyal medya kanalına sahip olun. Küçük işletme sahibi olarak, birden fazla kanalı etkin bir şekilde yönetmek için gerekli kaynağa sahip olamayabilirsiniz.

Chatbots

Yapay zeka 2019 için büyük bir trend. Aslında, 2019 sonunda benimsemenin artması ve sohbetlerin çevrimiçi perakendeciler için 'norm' haline gelmesi beklenmektedir.

Chatbotlar şimdi küçük işletmeler için inovasyonun ön saflarında yer alıyor. Bir işletme sahibi olarak, kendi botunuzu oluşturmak hiç şimdiki kadar kolay olmamıştı. Facebook sınırlı kodlama yeteneğine sahip bir tane oluşturmak için uygun bir yol sunuyor.

G2Crowd’a göre, günümüzde 300.000’den fazla Facebook chat robotu var ve chatbot kullanımı için tercih edilen ve en yaygın platform haline geldi. Ayrıca, Drift, Salesforce ve SurveyMonkey tarafından yapılan ortak bir araştırma, tüketicilerin yüzde 69'unun hızlı iletişim için chatboot kullanmayı tercih ettiğini buldu.

10. Yerel Etkileyicilerle Ortak Olun

Bu kesinlikle büyüyen bir dijital pazarlama alanı ve belki de siz de işiniz için bunu düşünmelisiniz.

influencer marketing

Günümüzde etkileyici pazarlama sadece moda endüstrisi için kullanılmıyor.

Örneğin, gıda endüstrisindeyseniz yerel gıda bloggerlarına yaklaşarak markanızın farkındalığını arttırmaya yardımcı olacak etkileyici bir tanıtım stratejisine sahip olabilirsiniz.

Sonuç olarak, yukarıdaki dijital stratejileri etkili bir şekilde kullanıyorsanız, bu ipuçları küçük işletmelerinize yardımcı olacaktır.

Eğer online mağazanız varsa, müşterilerinize harika bir hizmet sunmak için canlı destekten faydalanın!

Müşterilerinizin hala küçük işletmelerden alışveriş yapmaya devam etmesine sebep olan samimiyetinizi, online mağazanızda ihtiyaçları olduğunda hemen ulaşabilecekleri sıcak bir yardımcı olarak canlı destekle sunun. Sitenizde canlı desteği hemen şimdi deneyimlemek için Jivochat'e göz atın ve deneme sürümünden şimdi faydalanın!

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.