E-ticaretinizi kurmak için 19 adım
Blogumuzdaki metinlerimizin çoğu e-ticaret işiniz için çevrimiçi bir sohbet kullanmanın avantajlarını veya müşterilerinize verdiğiniz desteği arttırma stratejileri üzerine odaklandı. Bu yazı için daha basit bir şey yaratmaya karar verdik. Online alışverişinizi yaparken atmanız gereken 19 adımı içeren bir öğretici hazırladık. Hepsini izlerseniz, ürünlerinizi çevrimiçi satmaya başladığınızdan emin olabilirsiniz.
1. Alan adınızı kaydedin ve bir ana bilgisayar seçin
Bu listeyi, hangi ürünleri satacağınıza karar verdiğinizi ve sanal mağazanız için bir isim seçtiğinizi farzederek temel alacağız. Bir alan adı tescili işlemi, her biri farklı fiyatlar ve hizmetler sunan ülkeden ülkeye değişir. Alan adınızı kaydettikten sonra, sitenizin web’de bulunacağı web barındırma hizmetinizi sıralamanız gerekir. HostGator, eHost, BlueHost gibi siteler e-ticaret siteniz için farklı ödeme planları ve web barındırma seçenekleri sunar.
2. Online alışverişinizi kurmak için bir site seçin
Etki alanı ve barındırma sıralandığında, sitenin kendisini ayarlama zamanı geldi. Üç seçeneğin var. Bir web tasarımcısıysanız, kendi sitenizi sıfırdan oluşturabilirsiniz ve değilseniz, bir tane kiralayabilirsiniz. Her iki seçenek de size, ilk ve ikinci olarak paraya mal olacağından, gerekli bilgi ve sermayeden yoksun olanlara üçüncü seçeneği öneriyoruz. Bu, e-ticaret siteleri oluşturmak için özel bir site kullanıyor. Oldukça az seçenek var ve sundukları özellikler ve fiyatları değişiyor.
3. Online alışverişiniz için bir tema seçin
Bir sonraki adım sitenizin nasıl görüneceğine karar vermek. Yukarıdaki sitelerin çoğu kendi temalarını sunsa da, çevrimiçi mağazanızda kullanmak üzere farklı bir tema satın almayı seçebilir veya kendi sitenizi oluşturabilirsiniz. ThemeForest gibi hizmetler, farklı fiyatlara sahip milyonlarca temaya sahiptir.
** Önemli: ** İkinci adımda seçtiğiniz servis planının, satın almadan önce harici temaları kullanmanıza izin verip vermediğini kontrol edin
4. Görsel kimliğinizi oluşturun
Kendiniz yapın, bir tasarımcı kullanın veya hazır bir logo satın alın, çevrimiçi mağazanız için görsel bir kimlik oluşturmanız gerekir. 99Designs gibi platformlar tasarımcılarla bağlantı kurmayı ve tasarımcıları çalıştırmayı kolaylaştırır. Daha ucuz bir seçenek olan, 19 Dollar Logos'dur, ödeme yaptığınız anda kullanıma hazır.
5. Mağazanızı özelleştirin
Sürecin ilk aşaması neredeyse tamamlandı; sanal mağazanızın kalan öğelerini özelleştirmeniz gerekiyor: yazı tipleri, menüler, kategoriler ve ana menüde hangi sayfaların görüneceğini diğerleri. Mağazanızı kişiselleştirirken kullanabileceğiniz diğer seçenekler, WordPress ile oluşturulmuş mağazalarda veya arama motorlarına bağlantılar eklemek için eklentiler eklemek.
6. Mağazanız için ‘Hakkında’ bölümünü oluşturun
Dükkanınızı kurarken bu en önemli adımlardan biridir. Müşterilerinize mağazanızın ne olduğunu, ne sattığını ve biraz tarihi hakkında açıklayacağınız yer burasıdır. Bu bölümü bir makaleye dönüştürmekten kaçının. Dükkan ve ürünleri hakkında davetsizce konuşan kısa bir açıklama ihtiyacınız olan tek şey.
7. Çalışma saatlerinizi ve iletişim bilgilerinizi netleştirmeyi unutmayın
Tüketicilerinizi sinirlendirecek ve onları işinizden derhal uzaklaştıracak bir şey varsa, müşteri hizmetinizle nasıl iletişim kurmanız gerektiği açık değildir. Bu nedenle, bu bilgilerin çalışma saatleriniz ve haftanın günleri ile birlikte ana sayfanızda ve ‘Hakkında’ sayfasında olması önemlidir. Fiziksel bir mağazanın çevrimiçi bir şubesini kuruyorsanız, adresinizi de vermeyi unutmayın.
8. İşletmenizin faaliyet göstereceği ülkeyi seçin
Belli gözüküyor olabilir, ancak e-ticaret platformları hangi ülkede faaliyette bulunduğunuzu otomatik olarak bilmiyor olabilir, bu yüzden bu bilgileri kontrol paneline eklemeniz gerekir. Bu sadece bir detay değil, stratejik bir karar. E-Kitaplar veya dijital oyun kodları gibi dijital ürünler satıyorsanız, konumunuz bir fark yaratmaz, ancak fiziksel ürünler daha sınırlıdır; yurtdışına gönderim yapmak her zaman için uygun bir seçenek değildir.
Not: Başka dillerde ürünlerle çalışıyorsanız, JivoChat, mesajları otomatik olarak çevirmenize izin verir.
9. Ürünlerinizin satılacağı para birimini seçin
Bu da önemli bir ürün ve dijital ticaret platformlarında her zaman yapılandırılmamış. Amerika Birleşik Devletleri ve Brezilya da dahil olmak üzere bazı ülkelerin ürünleri yerel para birimi dışında başka bir yerde satmanıza izin vermediğini hatırlatmakta fayda var.
10. Kullanıcı deneyimini yapılandırın
Özel konum ve konum gibi ayrıntılarla, kullanıcı deneyiminin nasıl olacağını belirleme zamanı. Alışveriş sepetlerine bir şey eklerlerse, doğrudan orada mı alınacaklar veya başka bir satın alma yapmaya devam edebilecekler mi? Farklı dil seçenekleri olacak mı? Kullanıcı bir süre sitede kaldıktan sonra veya belirli bir sayfaya tıklarsa sohbet daveti alacak mı? Bu, müşterinin kasaya almak için atması gereken adımlara karar vermeniz gerektiği zamandır.
11. Kataloğunuzu ekleyin
Şimdi sıkı çalışmanın tam zamanı: ürün kataloğunuzu ekleme. Size bu konuda verebileceğimiz rehberlik yok, her platform farklı çalışıyor. Listenize çeşitli ürünler ekleyebilir ve kendi ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. İşe gitme zamanı!
12. Değişim ve iade politikanızı oluşturun
Sanal dükkanınız için bir takas ve iade politikası oluşturmak ve bu bilgiyi ziyaretçiye açıklamak çok önemlidir. Birine sahip olmamak sizi güvenilmez gibi gösterebilir, ancak sizi dolandırıcılığa maruz bırakabilir ve görünür görmemesi sizin kredinizi kaybedebileceğiniz veya hatta aleyhinize yasal işlem yapan memnuniyetsiz müşterilerle sonuçlanabileceği anlamına gelir. Politikanızı ayrı bir sayfada, 'Hakkında' alanında bir bağlantı ile oluşturmanızı ve onay sayfasında tam olarak doldurmanızı öneririz.
13. Gönderim politikanızı oluşturun
Önceki noktada olduğu gibi, ürünleri net bir şekilde göndermek için kullanacağınız yöntemleri yapmanız gerekir. Sürecin nasıl işe yarayacağını açıklamak ve daha uzun sürdüğü anlamına gelebilecek istisnai durumlar dahil olmak üzere tahmini bir varış tarihi belirtmek önemlidir. Bu aynı zamanda 'Hakkında' bölümüne dahil edilmiştir ve satın alma onayı sayfasına tam olarak yazılmıştır.
14. Sipariş vermek için satıp satmayacağınıza veya bir ürünü satıldıktan sonra satmayı bırakıp bırakmayacağınıza karar verin.
Shopify gibi bazı platformlar envanterinizi iki şekilde yönetmenize izin veriyor. Birincisi, tüketicinin bir tür ön sipariş gibi satılan bir ürünü almaya devam etmesine izin vermek. İkincisi daha basittir, bir ürün tükendiğinde satışları durdurmak. Hangi yöntemi kullanacağınıza ve çevrimiçi mağazanızda hangi ürünlere uygulanacağına karar verin.
15. Alışveriş sepeti komut dosyası ekleyin
Çevrimiçi mağazanızın hangi alışveriş sepeti yönetim programını kullanacağını seçin. Pazarda aşağıdakiler de dahil olmak üzere farklı seçenekler var: osCommerce, Zen Cart, X cart.
16. Dijital ödeme hizmetleri ekleyin
Eski moda yaklaşımı benimsemeyi ve yalnızca dürüst olalım, asla olmayacak olan postayı kontrol etmeyi tercih etmiyorsanız, bu çok önemlidir. PayPal en popüler seçenektir. isteğe bağlı ek hizmetler dahil edin.
17. Çevrimiçi müşteri hizmetiniz için JivoChat'i yükleyin
Çevrimiçi alışverişiniz için veya blogunuz için bile önemli bir araç olan JivoChat, kesin bir canlı destek çözümüdür. JivoChat, diğer özelliklerin yanı sıra proaktif sohbet davetiyeleri, kullanıcı ekranının boyutuna uyum sağlayan duyarlı bir tasarım ve web tarayıcıları, Android ve i0S ile ve Google Analytics ile uyumlu uygulamalar sunar. Hatta kendi uygulamanıza entegre edilebilir.
18. Periyodik sistem bakımı ve sanal mağazanızın stoklarını gerçekleştirin
Sanal dükkanınız çalışır durumda iken, JivoChat ve alışveriş sepeti komut dosyanız gibi, kullandığınız program ve hizmetlerin güncellemelerinin yanı sıra, güvenlik güncellemeleri aramayı, korumayı unutmayın. Yeni ürünler geldikten sonra envanterinizi güncellemeyi, yeni ürünler eklemeyi ve artık mağazanızda satılmayan ürünleri kaldırmayı her zaman unutmayın.
19. İsteğe bağlı: sanal mağazanız için bir blog oluşturun
Blog oluşturmak, sosyal medyada takip etmek ve e-ticaretinizin Google’da daha iyi sıralanması için iyi bir yoldur. Bu sayede mağaza ile ilgili duyurular yapabilir, ayrıca ilgili bilgi ve çalışmaları paylaşabilirsiniz. Bu adım isteğe bağlı olsa da, kesinlikle tavsiye ediyoruz.
JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!!
Sanal dükkanınızı kurma yolunda ilk adımları atmayı başardınız mı?
Umarız bu eğitici yazımız, e-ticaretinizi kurmak, işletmek ve başarılı bir iş kurmak için atmanız gereken adımlarla başa çıkmanıza yardımcı olmuştur. İşletmenizi bir adım aha da ileri götürmek için Jivochat'in sunduğu planlar hakkında bilgi edinmeyi unutmayın.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!