Etsy Satış Yapma Rehberi

Okuma zamanı10 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Günümüzde birçok kişi internetin sağladığı fırsatlardan biri olan e-ticaret yöntemlerini aktif bir şekilde kullanır. E-ticaret yöntemleri; satıcıların internet üzerinden pazarlama yaparak ürün veya hizmetlerini satışa çıkarmasını sağlayan yol gösterici yöntemlerdir. Bu yöntemler sektörden sektöre değişiklik gösterir. Özellikle global alanda içinde mağazalara yer vererek daha geniş çaplı çalışmalar yürüten web siteleri de vardır. Bu e-ticaret sitelerinden biri olan Etsy, diğer e-ticaret sitelerinden farklı olarak spesifik bir alana yönelir. El emeği ya da vintage ürünlerin satıcılar tarafından satılması için bir pazaryeri oluşturur. Etsy satış yapma rehberi, bu noktada birçok el emeği üreticisi tarafından merak edilir. Özellikle yurt dışına e-ihracat yapmak için de Etsy iyi bir araç olarak öne çıkar.

Yazı içinde şu konu başlıklarıyla Etsy’de satış yapma hakkında bilgiler aktarılacaktır:

  • Etsy nedir?
  • Etsy’de satış yapmak nedir? Etsy üzerinden nasıl satış yapılır?
  • Hangi ürünler Etsy üzerinden satılabilir?
  • Etsy’de ürünleri listelemek ücretli midir?
  • Etsy’de satış yaparken nelere dikkat edilmelidir?
  • Etsy üzerinden satış yapmanın avantajları nelerdir?
  • Etsy üzerinden satış yapmanın dezavantajları nelerdir?

Etsy Nedir?

Etsy, global alanda hizmet veren e-ticaret siteleri arasında yer alan ve yalnızca el yapımı veya nostaljik ürün satışının gerçekleşmesini sağlayan bir e-ticaret sitesidir. 2005 yılında Etsy Inc tarafından kurulan bu sitenin kurucu ortakları arasında Robert Kalin, Chris Maguire ve Haim Schoppik gibi isimler vardır. 

Etsy’nin el yapımı ya da nostaljik olacak şekilde satış alanındaki ürünleri arasında; takılar, elbiseler, çantalar, ev dekorasyon ürünleri, mobilyalar, şapkalar, oyuncaklar ve daha birçok ürün yer alır. 2021 verilerine göre Etsy içinde 120 milyondan fazla ürün vardır. Bu ürünlerden özellikle vintage olanlarının en az 20 yaşında olması, Etsy’nin nostalji alanında ne kadar aktif olduğunun bir göstergesidir.

Etsy’de Satış Yapmak Nedir?

El yapımı ürünler üretiyorsanız ya da nostaljik ürünleri hâlihazırda pazarlıyorsanız bunları daha fazla insana ulaştırmanın yollarından biri Etsy’dir. Etsy ile global alanda bir marka kimliği yaratabilir, ürünlerinizi sınır ötesi noktalara ihraç ederek döviz üzerinden gelir elde edebilirsiniz. Bunların gerçekleşmesi için ilk olarak Etsy üzerinden bir sanal mağaza açmanız gerekecektir. Etsy’de satış yapmak için şu adımları takip edebilirsiniz:

1. Etsy üzerinden mağaza başvurusu yapın.

Etsy’de satış yapmak istiyorsanız Etsy üzerinden ilk olarak mağaza başvurusu yapmanız gerekir. Mağaza başvurusu yaparken istediğiniz pazaryerini ve gelir elde etmek istediğiniz para birimini girerek sürecin başlamasını kolaylıkla talep edebilirsiniz. Yalnızca seçeceğiniz pazaryerinde değil dünyanın dört bir tarafına e-ihracat yaparak ürünlerinizi ulaştırma fırsatı yakalarsınız.

2. Mağazanıza bir isim belirleyin.

Etsy üzerinden satış yapacağınız zaman sizi ifade eden bir marka kimliğine ihtiyaç duyarsınız. Marka kimliğinde en önemli etkenlerden biri ise mağazanıza verdiğiniz isimdir. İnsanların alışveriş yaptıktan sonra tekrar sizi bulabilmesinde akılda kalıcı bir isme sahip olmanız da etkilidir. Bu açıdan mağaza ismi hem satacağınız ürünlerle ilişkili olmalı hem de insanların akıllarında kolaylıkla yer edinebileceği bir isim olmalıdır. 

3. Ürünlerinizi sınıflandırarak listeleyin.

Doğru kategoriye doğru açıklamalarla listeleme yapmak internet satışında en önemli şeylerden biridir. Kişilerin Google aramalarında ya da site içindeki aramalarda yazdığı anahtar kelimeye yakın sonuçlar bulabilmesi için satıcıların da bunun için ayrıca özen göstermesi gerekir. Günümüzde yapay zekâ teknolojileri her ne kadar bunları ayırt edebiliyor olsa da rakipleriniz arasından sıyrılmak ve ön plana çıkmak için ayrıca çabalamanız gerekecektir. Bu noktada; ürünlere açıklamayı istenilen şekilde girebilmek, doğru kategoriyi seçerek ürünlerin orada listelenmesini sağlamak, ürünün ölçülerini global alanda anlaşılabileceği standart ölçü birimleriyle yazmak önemlidir. 

Etsy’de ürünlerinizi listelemek ücretli mi?

Etsy üzerinden satış yaparken ürünleri eklemek için belirli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu ücret güncel şekliyle listeye eklenen her ürün için 4 aylık bir süre geçerli olacak şekilde 0,20$ şeklindedir. Her ürün satışı olduğunda toplam ücretin %5’i komisyon olarak Etsy tarafından alınır. Standart ödeme ücreti olarak %6,5 + 3₺ şeklindedir. Site dışı reklam ücreti olarak alınan farklı bir ücret daha vardır. Bu da diğer sitelerden reklam yoluyla sizin ürününüze ulaşılıp ürününüzün alınması sonucu kesilen ücrettir.

4. Ücretlendirmeyi belirleyin.

Sıfırdan e-ticarete başlıyorsanız ücretlendirme konusunda daha farklı fikirleriniz olabilir. Fakat Etsy gibi daha global alanda satıcılara yer veren web sitelerinde ücretlendirme yaparken standarta yönelik düzenlemelere gitmeniz önemli olacaktır. Bunda en büyük etken, bu tip sitelerin pazar araştırmalarının yapay zekâ aracılığıyla düzenli bir şekilde yapılması ve ortalama bir ücret için mağazaların belirlediği ücreti düzeltmelerinin istenmesidir. Mağaza diğer rakipleri gibi bir ücretlendirme yapmıyorsa geçici olarak kapatma hakkını Etsy kullanabilir. Teknik olarak da diğerlerinden daha yüksek bir ücretle satışa çıkmanız, ilk satışı yapacağınız zamanlar içinde, beklentiyi yükseltebilir ve kötü yorum ve puanlama almanıza neden olabilir. Başta daha standart ücretlendirmelerle başlamak iyi olacaktır.

5. Ödeme alma yöntemlerini tanıyın.

Etsy üzerinden satış yaptıktan sonra ödeme almanız için bazı yöntemleri bilmeniz gerekecektir. Haziran 2020 tarihinden itibaren Türkiye’de de aktif olmaya başlayan Etsy Payments yöntemi, satıcı ve alıcı arasında bir güven inşa eden yöntemdir. Bu yöntemde, kredi ya da banka kartınız üzerinden ödeme yaptıktan sonra para havuzda tutulur. Süreç boyunca satıcıya aktarılmaz. Ürün alıcıya ulaştıktan ve alıcı bunu onayladıktan sonra para satıcının hesabına aktarılır. Ödeme yöntemleri arasında her ne kadar şu an Türkiye’de olmasa da %15’lik kısım PayPal’e aittir. %84 oranında Etsy Payments ödeme yöntemi kullanılır. Etsy Payments için mağaza hesabınızı açtıktan sonra başvuruda bulunabilirsiniz.

Etsy’de Satış Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Etsy üzerinden satış yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu noktalara dikkat edildiğinde hem marka kimliğinin üretilmesi hem de müşteri memnuniyetinin oluşturulmasını sağlamak daha da mümkün olacaktır. Dikkat edilmesi gereken noktalar arasında şunlar yer alır:

  • Pazarlamayı düşündüğünüz ürününün niş bir alanda mı olduğunu yoksa herkes tarafından satılan bir şey mi olduğunu öğrenmek için Etsy içinde araştırma yapın. Bu araştırmayı yaparken ürününüz için belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanmak etkili olacaktır. Rakiplerinizi inceleyip buna göre aksiyon almaya dikkat etmeniz marka kimliğinizi oluşturmanızda pozitif etki yaratacaktır.
  • Ürün fotoğrafları alıcılar için olmazsa olmazdır. Ürünü aydınlık bir yerde çekmeye, özelliklerinin anlaşılır olacağı fotoğraflar kullanmaya ve yakın çekimlerle bu fotoğrafları çeşitlendirmeye özen gösterebilirsiniz. Bu sayede ürüne dair insanların aklında net bir imge belirmiş olacaktır. Satın alma davranışının açığa çıkmasında fotoğraflar etkilidir.
  • Birçok marka dünyanın evrildiği video pazarlama konusunda kendini geliştirmeye çalışır. Ürünlerinizin fotoğrafını çekmekle kalmayıp videolarını da çekerek ve bunları yalnızca Etsy vitrininde değil sosyal medyalarda paylaşarak öne çıkmaya çalışabilirsiniz. Videoların etkili olması, viral seslerle öne çıkarılması ve sıkıcı olmaması önemlidir. İstediğiniz şekilde editleyerek bu yöntemle müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
  • Satışı yasak olan ürünleri pazarlamamaya dikkat edin. Pornografik, nefret içeren veya bağımlılığı özendiren ürünlerin Etsy içinde yer alması yasaktır. Satışı yasak ürünleri pazarlamadığınızda ama bu ürünleri listelerinize eklemeye başladığınızda profiliniz ve yarattığınız marka kimliği zarar görebilir. Ayrıca aslında satışı yasak ürün olmayan ama bu algıyı oluşturabilecek ürün satışı yapmamak da önemlidir.
  • Marka bilinirliğinizi artırmanın bir yolu da sosyal medyalardır. Instagram ya da farklı sosyal medyalar aracılığıyla açtığınız hesabınızda aktif olarak insanlara Etsy profiliniz üzerinden alışveriş yapmaya çağrıda bulunabilirsiniz.
  • Müşterillerinizden gelen geri bildirimleri özenle değerlendirin. Bu yorumların gerçekten ürününüzü geliştirmenizde etken olabilecek yorumlar olması mümkündür. İstedikleri bir değişikliği yeni ürünlerde yapmayı deneyebilir, bu sayede daha sadık müşterilere sahip olabilirsiniz.
  • Listelediğiniz ürünlerin ücretlerinin şirket masraflarını karşılayıp karşılamadığına dikkat edin. Özellikle komisyon ve diğer kesintilerle elinizde kalan son ücret üzerinden değerlendirme yapmak daha iyi veriler sunacaktır. Tüm bunları değerlendirerek ücret üzerine düşünebilirsiniz. 

Etsy Üzerinden Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?

Etsy’de satış yapmanın özellikle e-ticaret faaliyetlerine ilk defa başlayanlar ve global alanda satış yapmak isteyenler için birçok avantajı vardır. Bu avantajları şu şekilde değerlendirmek mümkündür:

  • Kısa sürede satış yapabilme fırsatı sunar.

Sıfırdan bir şeye başlamak ve kısa sürede satış yapmak şirketler için başlarda zorlayıcı olabilmektedir. Bu faaliyetlere Etsy gibi mağaza oluşturma ve listeleme özelliği sunan bir e-ticaret sitesiyle başlamak, şirketlerin kısa zamanda sonuç almasında etkili olmaktadır. Aynı zamanda rakiplerin tanınması, ürünlerin nasıl listeleneceğine dair site içinde yönlendirmelerin olması, yorum ve puanlama sistemiyle geri bildirimlerin alınması ile marka gelişim süreci de olumlu bir şekilde gerçekleşir.

  • Yalnızca el yapımı ve nostaljik ürünler için mağaza oluşturma imkânı sunar.

Etsy üzerinden satış yapmanın avantajları arasında el yapımı ve nostaljik ürünler için bir platform olması vardır. Diğer e-ticaret sitelerinde bu alanda iyi bir destek sunulmaz ve böyle bir mağaza açıldığında öne çıkma şansı da az olabilir. El yapımı ya da nostaljik olmayan ürünlere odaklanarak bir sistem geliştirildiği için listeleme kısmında da şirketler soru işaretleri yaşayabilir. Etsy sunduğu taslaklarla hem yeni başlayanların hem de hâlihazırda bu alanda satış yapanların kolaylıkla kullanabileceği ve ürünlerini pazarlayabileceği bir sistem sağlar.

  • Kadınların satış yapabileceği bir alan sağlar.

El yapımı ürünler daha çok kadınlar tarafından üretilen ürünlerdir. Özellikle yerel alanda etkili satış yapabilen kadınlar, Etsy aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşarak maddi açıdan iyi gelir elde edebilir. Yalnızca yerel alanda değil global alanda da satış yapabilme, bu satışları Etsy gibi bir kanal aracılığıyla gerçekleştirebilme; kadınların kurmuş olduğu küçük işletmeleri daha da genişletmelerinde ve iş gücünde kadınların artmasında olumlu bir etkendir

  • 7/24 açık mağazanız olur.

E-ticaret yapmanın avantajlarından biri siz uyurken ya da başka bir yerdeyken bile satış yapabilmenizdir. Fiziksel bir yeriniz olduğunda mağazanız belirli saatlerde çalışırken Etsy üzerinden oluşturduğunuz online mağazanız sürekli çalışır. Bu sayede istediğiniz zaman alıcıya ulaşarak satış yapabilirsiniz. Aynı zamanda başında beklemeniz gereken bir dükkân gibi değildir.

  • Etsy otomatik SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları sağlar.

İnternet üzerinden satış yapabilmenin en önemli etkenlerinden biri SEO uyumlu açıklamaların olmasıdır. Bir ürünü ya da şirketinizi tanıtmak için yazılan SEO uyumlu yazılar ve açıklamalarla diğer ürünlerden daha ön plana çıkabilirsiniz. Eğer kendinize ait bir e-ticaret siteniz varsa bu yalnızca ürün açıklamalarıyla sınırlı kalmaz, aynı zamanda şirketinize ait bilgiler ve ürünlere ilişkin konular da blog yazılarıyla açıklanmalıdır. Etsy, yapay zekâdan yararlanarak ürünlerinizin ön plana çıkması için SEO çalışmaları yapar. 

  • Etsy içinde benzer ürünlerle ürünlerinizin karşılaştırıldığı analizlere ulaşabilirsiniz.

Doğru bir şekilde pazarlama yaptığınızı anlamak için Etsy’nin sağladığı avantajlardan biri de ürünlerin karşılaştırılmalı analizleridir. Ürünlerinizin fotoğraflarının etkili olup olmadığını, açıklamalarının yeterliliği, kullandığınız başlıkların hedef kitleye ne kadar ulaştığı gibi soru işaretlerinizi Etsy sunduğu analizlerle giderir. Bu analizleri değerlendirerek pazarlama yöntemlerinizi iyileştirebilirsiniz.

Etsy Üzerinden Satış Yapmanın Dezavantajları Nelerdir?

Etsy gibi e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmanın bazı dezavantajları vardır. Bu dezavantajlar aslında kişilerin başlarken hata yaptığı noktalar da olabilir. Başlıklar çerçevesinde bunları değerlendirmek mümkündür:

  • Satışları yalnızca Etsy üzerinden gerçekleştirmeye alışmış olabilirsiniz.

Tek bir web sitesi üzerinden satış yapmak başlarda iyi gibi görünse de zaman içinde sizin yalnızca bu alanda gelişim göstermenize ve diğer yerlerde olmamanıza bir etki edecektir. Müşterilerinizin marka adınıza ait bir sosyal medya hesabına ya da web sitesine ulaşamaması, müşteri sadakatini sağlamakta size güçlük yaratabilir. Satışı yasak olan bir ürünü pazarladığınızda ya da açıklamaların yanlış anlaşılması gibi durumlarda hesabınız kapanırsa veya geçici olarak askıya alınırsa bu durumda belirli bir dönem satış yapamazsınız. Yalnızca Etsy üzerinden profil oluşturduğunuz için maddi açıdan sizi kötü etkiler. 

  • Global alanda satış yapacağınız için iade süreçleri uğraştırıcı olabilir.

Etsy üzerinden her ne kadar satış yapmak istediğiniz bölgeyi seçiyor olsanız da global alanda satış yapmak istediğiniz kargolama ve iade süreçleri hakkında sorunlar yaşayabilirsiniz. Özellikle el yapımı ya da nostaljik ürünler olduğu için alternatif sunmak veya değişim yapmak da güçleşir. Ürünlerinize tamamen güvenmeniz ve olabildiğince iade taleplerini en aza indirmeniz gerekecektir.

  • Paranın hesabınıza aktarılması uzun sürebilir.

Yurt dışına satış yaptığınız zaman bu satışlardan elde ettiğiniz gelirin banka hesabınıza gelmesi uzun sürebilir. Özellikle ilk defa satışlar yapmaya başladığınızda bunları karşılayabilmek için bir yandan acil nakit ihtiyacınız olabilir. Sürecin tamamlanmasını beklemek uzun sürer. 

  • Diğer hesapları taklit ettiğiniz düşünüldüğünde hesabınız kapanabilir.

Bilinçli olarak ya da fark etmeden sizin sektörünüzde benzer bir şekilde satış yapan insanları taklit edebilirsiniz. Onların yazmış olduğu açıklamaları, marka isimlerini ya da logolarını kendi markanıza entegre etmeye çalıştığınızda bazı kısımlar birebir aynı olabilir. Etsy’nin bir dezavantajı da bu gibi durumları tehdit olarak algılayarak hesabınıza son verme noktasına gelmesidir. İsteyerek ya da istemeyerek yapıyor olsanız da oluşturduğunuz markanın ayrıntılarını, listelediğiniz ürünlere dair bilgileri ve sunduğunuz izlenimi sektördeki benzer markalarla karşılaştırarak düzenlemeniz daha iyi olacaktır.

  • Mağaza hesabınız kapatılırsa yeniden açma hakkınız yoktur.

Etsy’nin önemli dezavantajlarından biri de herhangi bir sorun sonucu mağazanızın kapatılmasından sonra yeniden başvuru yapamamanızdır. Mağazanız belirli sebeplerden dolayı kapatıldığında yeniden başvuru yapma hakkınız elinizden alınır. Başvuru yaparsanız algoritma sizi tanıyarak bu süreci olumlu bir şekilde sonlandırmaz. Özellikle yalnızca Etsy’ye odaklanıp bir kimlik yarattıysanız bu gibi ihtimaller verdiğiniz emeği de büyük ölçüde etkileyecektir. Geldiğiniz seviyeye farklı platformlarda sıfırdan başlamak durumunda kalma ihtimaliniz vardır.

  • Reklam yatırımları yapma konusunda zorunluluk hissedebilirsiniz.

Organik büyüme seçenekleri e-ticarette sıklıkla tercih edilen seçeneklerdir. Blog yazılarıyla siteyi desteklemek, sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullanmak ve web sitesini tasarlarken hedef kitleyi düşünmek gibi yöntemlerle satış yapmak için birçok adım geliştirilir. Etsy’de ise sıfırdan başlayıp satış yapabileceğiniz noktaya gelmeniz için birden fazla adımı denemeniz gerekir. Bu adımlar arasında reklam vermek de vardır. Henüz kazanç sağlamamış olan bir şirketseniz satış yapmak için reklam vermek sizi zorlayabilir. Etsy’nin bir dezavantajı da organik yöntemlerin görece kısıtlı olmasıdır.

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.