E-ticaret İş İlanları

Okuma zamanı5 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Günümüz dünyasında birçok gelişme dijital alanda gerçekleşir. Dijital alandaki gelişmelerin etkisiyle dünya daha farklı bir düzleme çekilir. E-ticaret alanı da dijital alanda gelişen ve her geçen gün daha farklı boyutlara ulaşan bir alandır. Birçok kişinin işlemlerini fiziksel bir alanda gerçekleştirmek zorunda kalmadan direkt olarak çevrim içi gerçekleştirebileceği bu alan hem zaman hem de hız açısından avantajlı bir fırsat sunar. Sunduğu fırsatların etkisiyle e-ticarete olan talep her geçen gün artış gösterir. Her yaştan insana hitap edebilen e-ticaret, gelen talepleri karşılayabilmek için yeni iş olanakları yaratır. E-ticaret iş ilanları bu olanaklar çerçevesinde gelişir ve dijital dünyaya farklı mesleklerle yön verebilmeyi mümkün hâle getirir.

Aşağıdaki başlıklar aracılığıyla e-ticaret iş ilanlarına dair bilgilere erişebileceksiniz:

  • E-ticaret nedir?
  • E-ticaret iş ilanları nelerdir?
  • Güncel e-ticaret iş ilanlarına nereden ulaşılır?
  • E-ticaret iş ilanlarına başvururken nelere dikkat edilmelidir?

E-ticaret Nedir?

İnternet aracılığıyla ürün ya da hizmet pazarlama yöntemine e-ticaret denir. E-ticaret, yalnızca bir web sitesine sahip olmakla başlayan bir süreç değildir. Bu ticareti yapabilmek için bazı bileşenlere ihtiyaç vardır. En başta pazarlayabileceğiniz ürün ya da hizmet ve bunlar için açtığınız e-ticaret sitesi olmalıdır. Ardından müşteri ilişkilerini ve kargo süreçlerini yönetebileceğiniz bir departmana ihtiyaç duyarsınız. Fiziksel bir yer açmak gibi vergilendirme süreçleri, iade durumları, olumlu ya da olumsuz geri bildirimler de e-ticaret kapsamına giren bileşenlerdir.

E-ticaretin günümüzde birçok şirket tarafından tercih edilmesinde ise şu etkenler önde gelir:

  • Dünyanın birçok yerinden müşteri profili oluşturabilmesi
  • Sıfırdan başlayan şirketler için gelişme sürecinin fiziksel bir yer açmaya göre daha hızlı olması
  • Şirketin gelir ve giderlerinin daha rahat takip edilebilmesi
  • Uzaktan çalışabilme imkânı sunması
  • Hangi hizmete ya da ürüne talebin daha çok geldiğinin iyi bir şekilde analiz edilebilmesi

E-ticaret İş İlanları Nelerdir?

E-ticaret iş ilanları denildiğinde insanların aklına daha çok bilişimle ilgili işler gelir. Her ne kadar bunların daha yoğun olduğunu görebilmek mümkün olsa da farklı alanlarda da istihdama ihtiyaç vardır. E-ticaret yapan kurumun bir şirket olduğu düşünüldüğünde; yönetim, pazarlama, iş geliştirme ya da analiz gibi birçok farklı departmanın olacağı söylenebilir. Daha çok fiziksel işlerde akla gelen bu departmanlar dijital alanda yapılan ticarette ilk aşamada düşünülmez. 

E-ticaret alanındaki iş ilanlarının şu meslekler çerçevesinde verildiğini söylemek mümkündür:

Front-End Developer

Bir e-ticaret sitesine giriş yaptığınızda karşınıza çıkan görüntüyü sağlayan uzman front-end developerdır. Bu uzman CSS, Javascript, HTML veya PHP yazılımlarını kullanarak web sitesini görsel görünümüme kavuşturur. E-ticaret sitesini açmak için bu uzmana ihtiyaç vardır. Front-end developer iş ilanları e-ticaret alanında yaygındır.

Back-End Developer

Backend yazılımcı, görsel olarak hazırlanmış olan web sitesinin arka tarafıyla ilgilenen ve web sitesinin fonksiyonlarını gerçekleştirmesini sağlayan uzmandır. Bu uzman MSSQL, RESTful API ve web API gibi yazılımlarla web sitesini geliştirir. Genellikle şirketler tarafından iş ilanları ile bulunması zor olduğu için en yüksek maaş verilen çalışandır.

Mobil Uygulama Geliştirici

Birçok e-ticaret sitesi, kendisine ait bir mobil uygulamaya ihtiyaç duyar. Bu uygulama ile hitap ettiği kitlenin mobil cihazları ile kendisine ulaşabilmesini kolaylaştırır. Bunun yanı sıra şirket içi iletişimin ve belge aktarımının sağlanması için de mobil uygulamalara ihtiyaç duyulabilir. Mobil geliştirici, kullandığı yazılımlar aracılığıyla şirketin web sitesi ile uyumlu olacak tasarıma sahip bir uygulama geliştirir. Bu uygulamayı App Store ya da Play Store gibi marketlerle kullanıcıların erişimine sunar.

Dijital Pazarlamacı

İnternet ortamında pazarlama yapıldığı için e-ticaret şirketleri dijital pazarlamacılara ihtiyaç duyar. Onların yönlendirmeleriyle şirketlerini nerede ve nasıl göstereceklerine karar verirler. Bir dijital pazarlamacının görevleri arasında şunlar yer alır:

  • Sosyal medyadaki trendleri takip ederek şirketin bu trendlere nasıl uyum sağlayabileceğini tartışır. Ardından bunu uygulamaya taşır.
  • Dijital pazarlama alanındaki organik ve inorganik yöntemleri keşfeder. Web sitesinin ve web sitesi içindeki yazıların SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) uyumlu olmasına dikkat eder. Anahtar kelimeleri şirketin yer aldığı tüm platformlarda etkin olarak kullanır.
  • E-mail pazarlama ve affiliate pazarlama yöntemlerini kullanarak hedef kitleye ulaşma yollarını araştırır.

Görsel Tasarımcı

Ürünlerin dijital alanda ilgi çekici olması ve potansiyel müşterilere ulaşabilmesi için iyi bir görselle sunulması elzemdir. Bu amaçla iş alımlarında şirketler tarafından öncelenen meslek görsel tasarımcıdır. Uzmanın gerek web sitesi ve uygulama içinde gerekse sosyal medyalarda görsel sunuma dikkat ederek ürünleri ya da hizmetleri sunması satış performansını doğrudan etkileyecektir.

ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Uzmanı

E-ticaret alanındaki şirketin tüm süreçlerinin nasıl yürüdüğüne ve işlevselliğinin verimli olup olmadığına yönelik kontrollerin yapılmasını sağlamak için geliştirilen bir yazılım ERP’dir. Bu yazılım her şirketin özel olarak sahip olduğu bir araçtır. Bu sebeple şirketler bu yazılımın kurulumu ve takibi için bir uzmana ihtiyaç duyarlar. Uzman aracılığıyla şirkette yolunda gitmeyen ya da eksik olan noktalar hızlıca tespit edilip düzeltilebilir.

Veri Analisti

Yalnızca e-ticarette aktif olan şirketler müşterileriyle yüz yüze temas edemedikleri için bazı testlere ihtiyaç duyar. Bu testler arasında; memnuniyet anketleri, ürüne dair sorular, kişilerin hangi ürünleri ya da hizmetleri daha çok talep ettiğine yönelik ve şirketin diğerleri tarafından nasıl algılandığını ölçmek için hazırlanan testler yer alabilir. Veri analisti bu anketleri analiz ederek şirketin ne doğrultuda işlev görmesi gerektiğini tespit eden ve raporlayan kişidir. 

Güncel E-ticaret İş İlanlarına Nereden Ulaşılır?

E-ticaret iş ilanlarına ulaşabilmek için iş başvurusunda bulunmak ya da iyi bir portfolyo hazırlayıp Linkedin gibi uygulamalarda bunu herkese açık paylaşmak etkili olabilir. Genellikle ikinci yöntem işinizde geliştiğiniz, iş arama sürecinde olmanıza pek gerek kalmadığı ve networkünüzün geniş olduğu durumlarda tercih edilir. Fakat ilk başlarda e-ticarette yer almak istiyor, hangi iş ilanına başvuruda bulunacağınızı bilmiyorsanız kendinize kriterler ayarlayıp iş aramaya başlayabilirsiniz.

Bu kriterlere ulaşabilmek için ilanı açıp şu soruları cevaplandırabilirsiniz:

  • Bu işin online mı olacağı yoksa yüz yüze bir iş mi olacağı sizi nasıl etkiliyor? Hangisini tercih etmek istersiniz?
  • İş tanımı sizin için uygun mu?
  • İşten alacağınız verimin ne olduğu ilanda net olarak belirtilmiş mi?
  • İş ilanındaki maaş sizin kriterlerinize uygun mu?
  • Bir projede belirli bir zaman aralığında mı çalışmak istersiniz yoksa tam zamanlı mı çalışmak istersiniz? İlanda buna dair bilgi var mı?

Bu kriterleri ayarladıktan sonra Kariyer.net, Indeed, Sahibinden, Türkiye İş Kurumu, Secretcv, Yenibiriş, Eleman.net ve Eleman Online gibi web siteleri üzerinden portfolyonuzu, daha önceki iş deneyimlerinizi, okullarınızı ve çalıştığınız yerleri ekleyerek e-ticaret iş ilanlarına başvuruda bulunabilirsiniz. 

E-ticaret iş ilanlarına başvururken nelere dikkat edilmelidir?

İnternet üzerinde yapılan başvurular genellikle çok kolay bir şekilde yapıldığı için yüzlerce başvuruya ulaşabilir ve bu nedenle öne çıkmakta zorlanabilirsiniz. Başvuru yaparken ön yazı ekleme bölmelerini kullanmanız, kendinizi ve işe dair motivasyonunuzu anlatmanız etkili olacaktır. Ayrıca her işe aynı özgeçmişle başvurmak öne çıkmanızda bir engel oluşturur. Başvurduğunuz işe göre düzenlemeler yaparak öne çıkma şansınızı artırabilirsiniz.

Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.