Landing Page Nedir? Nasıl Yapılır?
E-ticaret ya da farklı bir alanda web sitesi hazırlamak istiyorsanız bu web sitesi içinde en çok üzerinde durmanız gereken konu landing page yani açılış sayfasıdır. Landing page nedir diye soracak olursanız web sitenizi ziyaret edecek kişilerin karşılarına ilk çıkan sayfadır. Bu sayfayı kendi isteğinizden daha çok hedef kitlenizi düşünerek düzenlediğinizde açılış sayfanız ile müşterinizi yakalamanız mümkündür. Bu sebeple landing page tamamiyle müşteriyi kazanmayı amaçlayarak tasarlanır. Daha çok görsellerle ve kısa yazılarla müşterinin aklına ilk gelecek sorular landing page içinde cevaplandırılır. Bu sayede müşterinin web siteniz içinde farklı noktalara tıklaması sağlanmış olur. Tabii açılış sayfasının etkili olabilmesi için landing page nasıl yapılır gibi sorular şirketlerin aklına gelebilir.
Yazımızda landing page hakkında merak ettiğiniz noktaları aşağıdaki başlıklarla açıklayacağız:
- Landing page nedir?
- Homepage (ana sayfa) ile landing page arasındaki fark nedir?
- Landing page nasıl yapılır?
- Açılış sayfası hangi dönemlerde kullanılabilir?
Landing Page Nedir?
Web sitenize farklı bağlantılar aracılığıyla ulaşan potansiyel müşterilerin alıcılara dönüştürülmesi amacıyla tasarlanan sayfa landing page olarak adlandırılır. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa öne çıkmasını istediğiniz kampanya ya da ürün için landing page'i kullanmanız mümkündür. Landing page, her ne kadar insanların ilk karşısına çıktığında anlaşılmasa da aslında bir yönlendirme amacıyla çalışır. Kişilerin davranışlarını değiştirmek ve sonuç almak için landing page araç olarak kullanılır.
Homepage (ana sayfa) ile landing page arasındaki fark nedir?
Landing page sıklıkla homepage ile karıştırılır. Fakat aralarında temel bir fark bulunur. Homepage, web sitesinin bir haritası işlevini gören sayfadır. Kişiler ana sayfaya girdiklerinde ne istediklerini düşünüp bir noktaya tıklayarak bu sayfadan çıkar. Ana sayfa, kişiye bir şeyi yapması gerektiğini söylemez.
Açılış sayfası ise kişilerin ne istediklerini düşünmelerine fırsat vermeden sunduğu şeyi düşünmelerini sağlamak isteyen sayfadır. Kişiye birçok farklı görsel ya da yazı çıkarmak yerine en fazla iki farklı şey göstererek sadece onlara yönlendirme yapar. Satılmasını istediği bir ürün, indirim kodu, iş birliği ya da kampanya landing page aracılığıyla sunulur. Bu sebeple gerek amaç gerekse de tasarım yönünden ana sayfa ile açılış sayfası arasında büyük farkların olduğunu söylemek mümkündür.
Landing Page Nasıl Yapılır?
Landing page yapmak için hazır şablonları ya da kendi tasarımınız olan bir şablonu kullanmanız mümkündür. Temelde mantığı çok net olsa da landing page ile farklı konularda çağrıda bulunabilirsiniz. Aşağıdaki adımları takip ederek size en uygun landing page’i yapabilirsiniz:
- Son zamanlarda öne çıkmasını istediğiniz bir kampanyanız, ürününüz ya da iş birliğinizin olup olmadığını düşünün.
- Ardından bunlar arasından birkaç tane seçmek yerine yalnızca birini seçerek müşteriyle tek bir konuyu ve bağlantıyı buluşturmaya çalışın. Landing page’e farklı bağlantılar eklemeniz tıklama alma ihtimalini düşürür.
- Açılış sayfasındaki metinleri olabildiğince kısa sloganlar şeklinde tutmaya çalışın. Uzun metinler bu gibi sayfalarda okunmaz. Kişilerin temel cevaplara ihtiyacı vardır. Metninizin kısa ve öz olmasına dikkat edin.
- Açılış sayfasında bir bilgi almak ya da satış yapmak istiyorsanız bunu sağladığınız noktaların kullanıcı deneyimine uygun olması gerekir. İnsanları sorulara boğmak yerine daha kısa sorularla ve soru sayılarını bir ya da ikiden fazla tutmayarak aksiyon alabilirsiniz.
- Hedef kitlenizin dikkatini çekmeye yönelik bir açılış sayfası tasarlamanız gerekir. Bu sebeple onların ne görmek istediğini düşünerek bir dil seçmek önemlidir. Kendinizden bahsetmek yerine onların ihtiyaçlarını öne çıkarın.
- Açılış sayfaları mobilde açıldığında ekranda kaymalar gerçekleşebilir. Özellikle trafiğinizi mobilden mi yoksa webden mi aldığınıza dikkat ederek mobil üzerinde de değişiklik yapabilirsiniz.
- "Call to action" butonunu sayfanın birçok noktasına yerleştirirseniz daha iyi dönüşler alabilirsiniz. CTA butonu ile ziyaretçilerinize harekete geçirici bir mesaj iletin ve onların butona tıklamasını sağlayın.
- Özetle landing page yaparken dikkat etmeniz gereken dört farklı öğe vardır: CTA, daha önce sunmadığınız bir teklif, ilgi çekici görsel ve kullanıcı referansları. Bunları eksiksiz sağladığınızda açılış sayfanız etkili bir şekilde size dönüş getirecektir.
Açılış Sayfası Hangi Dönemlerde Kullanılabilir?
Landing page’i hangi dönemlerde kullanırsanız şirketiniz için etkili olacağı üzerine düşünebilirsiniz. Aslında bu içinde bulunduğunuz sektöre göre değişkenlik gösterebilen bir durumdur. Bu sebeple bazı noktalara dikkat ederek landing page kullanımı için uygun zaman dilimleri belirleyebilirsiniz.
Beklenen bir ürün ya da hizmetin satışı açıldığında
Şirketiniz bazı ürünleriyle ya da hizmetleriyle öne çıkan bir şirket olabilir. Özellikle stokta kalmayan bir ürün olduğunda insanlar ürünün yeniden gelmesini bekleyebilir. Bunun yanı sıra yeni bir özellik de sunabilirsiniz. Tüm bunlar müşterileriniz ve hedef kitlenizde heyecan uyandıran durumlardır. Açılış sayfanızı böyle durumlarda aktif hâle getirebilirsiniz.
Aboneliklerde
Blog yazıları ve yeni çıkan ürünlerden kişileri haberdar edebilmek için abonelik özelliğini aktif hâle getirebilirsiniz. Bunu insanlara duyurmanın en hızlı yöntemi ise landing page’i kullanmaktır. Açılış sayfasında abone olmanın hedef kitlenize ne katacağını kısaca yazarak e-posta yazma kutucuğu ekleyebilirsiniz.
Etkinlik duyurularında
Özel bir etkinlik ya da davet duyuruları için açılış sayfaları kurumlar tarafından kullanılır. Davete ya da etkinliğe katılım bağlantısı için bir CTA oluşturulur. Daha çok ilgili kişilere yönelik olan bu duyurular herkes tarafından etkileşim almasa da katılımcı bulabilmeniz için fayda sağlar.
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!