İlk Online Satışınızı Yapın
Stratejinizi oluşturduktan sonra, işinizi tasarlayın, hangi araçları kullanacağınızı ve nihayet sanal mağazanızı çevrimiçi olarak seçtikten sonra, belirleyici an geliyor: satış. Seni bu konuda yalnız bırakamazdık; Daha sonra, işletmenizin işe alınmasına yardımcı olmak için, ilk çevrimiçi satışınızı gerçekleştirmenize ve e-ticaretinizin çıkmasını sağlamanıza yardımcı olacak 30 yolu listeledik!
1. Müşterilerinizin nerede olduğunu bulun
Özellikle de bir hobinin söz konusu olduğu işletmelerde, topluluğa yerleştirilmiş olabileceğiniz ve müşterinin nerede olduğunu bildiğiniz çok yaygındır. Değilse, bu potansiyel müşterilerin genellikle bulunduğu alanları araştırmaya ve bunlara katılmaya başlamalısınız. İş alanı esas olarak Instagram ise, senin de orada olman zorunludur. Bu müşterilerin bir buluşma yeri varsa - örneğin, kitapçılar - nerede olmalı da orada.
2. İşletmenizi Facebook'ta tanıtın
Müşterinizin nerede olduğuna bakılmaksızın, bugünlerde bir Facebook sayfası oluşturmanız şarttır. Çoğu iş kolunda, Facebook, açıklama için ana sosyal ağdır, ancak olmasa da, orada olmak hala önemlidir.
3. Facebook'ta gruplara katıl
Sayfanızı tanıtmaya başlamanızın bir yolu, uzmanlık alanınızla ilgili grupları birleştirmektir. Öncelikle, o alanın kurallarını kontrol etmeyi ve promosyona izin verilip verilmediğini kontrol etmeyi unutmayın. Belirli bir satış grubu aramak için başka bir seçenektir.
4. Facebook'ta yayınları artırın
Facebook sayfanızda bir başlangıç yapmak için, bir gönderiyi artırmak veya sosyal ağda daha fazla erişim sağlamak için belirli bir tutarda yatırım yapabilirsiniz. Bir yayının yükseltilmesi, sayfanızın başlangıcında, özellikle de bir promosyonun menzilini artırmak için faydalı olabilir.
5. İşletmenizi Twitter'da tanıtın
Tüm işletmelerin ilk satışlarına ulaşmak için Twitter'ı kullanması gerekmez. Bununla birlikte, Facebook'tan farklı olarak, yayınlar bu sosyal ağ üzerinde kronolojik sırayla ortaya çıkmakta ve bu da bir avantaj haline gelebilmektedir. Bu konuda ipucumuz, mikroblog servisindeki promosyonlarınızı tanıtmaya başlamadan önce olabildiğince çok takipçi almayı denemektir.
6. Ürünlerinizi Instagram'da gösterin
Instagram, özellikle ürün satanlar için Facebook'a benzer bir seviyeye ulaşıyor. Facebook'un sosyal ağ kuzeni, e-ticaretinizdeki ürünlerin yüksek kaliteli görüntülerini gösteren, vitrininizi duyurmanın harika bir yolu olabilir.
7. YouTube'da bir kanal oluşturmak
Müşterilerinize ulaşmak için başka bir yol da Youtube aracılığıyla. Video paylaşım ağı, markanızın ürünleri hakkında daha fazla ayrıntı vermenin ve şirketinizle tüketicileriniz arasında daha fazla yakınlık yaratmanın harika bir yolu olabilir. Diğer sosyal ağlar gibi promosyonlar oluşturmak ve satış kanalları yaymak için kanalı kullanabilir.
8. Kendin oluştur
Kendi işinizi tanıtmak için bir bloga sahip olmak önemlidir. Bu sayede, uzmanlık alanınızdaki bilgileri müşterilere ve sosyal ağlarınızı tanıtmak için bir platforma sahip olabilirsiniz. Bölgenizdeki ilgili metinleri yayınlamak, e-ticaretinize daha fazla güvenilirlik ve güven kazandırarak satışları kolaylaştırır.
9. Sayfanızı ve blogunuzu SEO ile artırın
İş alanınız ne olursa olsun takip edilmesi gereken bir başka önemli nokta. Sayfanızı SEO ile optimize etmek, bir Google aramasından daha kolay bulunabilir. E-ticaret binasının çeşitli platformları sıralama için optimizasyona sahiptir, ancak aynı zamanda blogunuzun daha kolay bulunmasını ve sık aranan konulardaki metinleri yazmaya çalışmayı da düşünmelisiniz.
10. Google AdWords’te kampanya oluşturma
İlk başta, özellikle e-ticaretiniz kurulu bir sektörün parçası olduğunda Google’da iyi bir sıralama elde etmek zor olacaktır. Bu ayrıntıya geçici bir çözüm bulmak için, reklamları ve kampanyaları oluşturmak için AdWords'ü kullanmanız, böylece arama motorunda daha fazla erişim elde etmenizi sağlar. Ancak, sadece bir kelime seçmek ve ödeme yapmak yeterli değildir: en etkili kampanyaları oluşturmak için aracı incelemeniz gerekir.
11. Reklamlar
Dağıtımı Internet'ten afiş kullanımı en eski yöntemlerden birini hala ilk satış almak için kullanılan taktik biridir. AdWords'teki kampanyalarda olduğu gibi, banner'ların işleyişini ve Google açık artırmalarının nasıl çalıştığını incelemeniz gerekir. Böylece, banner'ınız mümkün olan maksimum varlığa sahip olabilir.
12. Analytics hakkında bilgi edinin
Ürünlerinizi tanıtmanın ve ilk satışınızı gerçekleştirmenin bir başka yararlı aracı da Google Analytics’tir. Bu sayede web sitenizin ziyaretçilerinin davranışlarını ve ayrıldıktan sonra nereye gittiklerini öğrenebilirsiniz. Elinizdeki bu bilgiler sayesinde, kampanyalarınızı daha iyi hedefleyebilir ve açıklamalarında doğru ve yanlış olanları ölçebilirsiniz.
13. İyi bir alışveriş arama motorlarında sıralama elde
İlk satışınızı çevrimiçi yapmak için çok etkili bir yol, Brezilya'da Buscapé veya Google Alışveriş'in kendisi gibi belirli arama motorlarında daha iyi bir sıralama elde etmektir. Onlarla ilişkili tek sorun, kendiniz için daha iyi bir konum elde etmek, ürünlerinizi satmak ve bir miras inşa etmek için fiyatınızı düşürmeniz gerekebilir.
14. Mobil cihazlarda arkadaşça bir arayüzle e-ticaret yapın
Günümüzde e-ticaretteki emirlerden bir diğeri, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarla dostça bir arayüze güveniyor. Bu, güncellenmiş bir e-ticaret ile ziyaretçiler tarafından terk edilebilecek olan arasındaki temel farktır. Görüntüleme herhangi bir türünü destekleyen ve bu aygıtların kullanımı kolay bir platform tercih ederim.
15. Bir proaktif online sohbet platformu
JivoChat'in buraya girdiği yer burası. Bir e-ticaret bugün için en iyi sohbet platformu olarak, biz satıcı ve müşteri için üstünde hareket eden aygıt kullanım kolaylığı sunuyoruz. Araçlarımızdan biri, sitenizdeki bir ziyaretçiye, soruları yanıtlamayı ve ilk satın alma işlemlerine yönlendirmeyi öneren bir mesaj göndermenizi sağlar.
16. Ürünlerinizin örneklerini gönderin ve değişim için yorumları isteyin
Başlamak için iyi bir yol, dijital etkileyicilere ürün gönderiyor, böylece analizlerini yapabilmeleri ve kanallarında bir inceleme yayınlayabilmeleri için. Bir web sitesinde yayınlanan bir analiz, basılı araç, Youtube'da bir video veya hatta sosyal ağlardan söz eden bir yorum olabilir. Olumlu bir inceleme yayınlanan sahip mağaza ve ürünlerini tüketicilere çekmek için harika bir yoldur.
17. Ürününüzü tanıtmak için beklenmedik bir şey yapmak
Bazıları göz şekeri olduğunu düşünüyor; diğerleri, bir dahi fikri. Gerçek şu ki, sosyal ağlar üzerindeki beklenmedik bir hareket, e-ticaretinizi bilinmeyenden yılın açığa çıkarılmasına çevirebilir. Yıllar süren büyük sürprizlerden sonra - 2014 Buz Mağarası Mücadelesi kampanyası, araştırma için koleksiyonun on katını amyotrofik lateral sklerozda çarptı, bu da kurumun bu yıl bir atılım yapmasını sağladı - internette viral olmaya yönelik çeşitli formüller araştırılıp kullanılabilir. lehinize.
18. Eşsiz ve göze çarpan bir ürüne sahip olun
Tek bir ürüne sahip olmak kolay değildir, ancak hala en çok satan stratejilerden biridir. Bir tüketici isteğini karşılayan önemli bir ürün elde etmek - kendileri bir ürün için özlem duyduklarını bilmese bile - ilk satışınızın anahtarı olabilir. Sadece bu da değil, aynı zamanda arama motorlarında daha az yatırım yapmanın yanı sıra sosyal ağlarda da bulunma şansı veriyor.
19. Mail listenizi oluşturun
E-posta adreslerini hiçbir zaman yeterli değildir. Senin e-ticaret başlatılması stratejileri ziyaretçilerinizin gelen e-postaları yakalamak için kullanın. Ziyaretçilerinizin e-postalarını bırakmaları için sayfanızda her zaman bir oda tutun. JivoChat ayrıca, e-postaları, sohbet veya sohbetinizle etkileşime girer girmez bir ziyaretçiye veya müşteriye sunulabilecek olan ön-hizmet formu aracılığıyla yakalamada önemli bir araç da sunmaktadır.
20. Bir e-posta pazarlama hizmeti kabul edin ve posta listemize bültenler gönderin
Bir kurulan e-posta veritabanı ile ziyaretçiler ve müşteriler için haber bültenleri göndermek için bir e-posta pazarlama hizmeti benimsemeye zamanı. Bununla birlikte, yeni ürünlerinizi açıklayabilir ve müşterilerinizi promosyonlar ve indirim kuponları hakkında bilgilendirebilirsiniz. Amazon gibi büyük perakendeciler tarafından en çok kullanılan stratejilerden biridir.
21. Ürünlerinizi büyük perakendecilere satmak
E-ticaretinizin yalnızca nihai tüketiciyi hedeflemesi gerekmez. Büyük e-ticaret ağlarının partneri olmak, bu platformlarda ürünlerinizi satışa sunmak da mümkündür, özellikle de buralarda bulunmayan eşyalarınız varsa. Satış miktarını tam olarak alamıyor olsanız bile, bir distribütör gibi davranarak satıcınız tarafından tutulan değeri dengeleyebilirsiniz.
22. Alanınızdaki etkinliklere katılın
Çevrimiçi olmak, sadece çevrimiçi olmanız gerektiği anlamına gelmez. Mümkün olduğunda, alanınızdan veya sektörle ilgili etkinliklerden olaylarda fiziksel olarak bulunmalısınız. Senin e-ticaret öğeleri için Doğu mutfağı konusunda uzmanlaşmış, hem pişirme özel etkinlikler ve aynı zamanda bu bölgenin pop kültürü için mevcut olabilir.
23. Şahsen
Fiziksel bir kuruluş var mı bile etkinliklerde bulunması için önceki öğeyi mantığını takip sadece, e-ticaret ürünleri göstermek için ama aynı zamanda orada, onları satmak için geçerlidir. Ürünlerinizi indirimli olarak satmak veya sayfanızı tanıtmak için her etkinliğe sitenizde indirim kuponu vermek için bu etkinlikten yararlanabilirsiniz.
26. İşinizi yerel işletmeler arasında tanıtın
Yerel işletmelerle bir internet üzerinde ağ oluşturma fikrine de sıcak bakın. Yukarıdaki maddelerde belirttiğimiz gibi dijital ortamdaki varlığınız yerel bir işletme olduğunuz gerçeğini değiştirmez. Bazen yerel işletmenizi tanıtmak size Facebook reklamlarına servet dökmenizden daha çok fayda getirebilir.
27. Kendi tanıdıklarınıza işletmenizin reklamını yaptırın
Özellikle e-ticaretin ilk aşamalarında fazlasıyla işe yarar. Çekingenliğinizi bir kenara bırakıp işe ailenizi, arkadaşlarınızı ve aklınıza gelebilecek herhangi bir tanıdığınızı katın. Bırakın sayfanızı dijital ortamda dilden dile dolaştırsınlar. Bu taktik özellikle Facebook üzerinden etkilidir, nitekim Facebook diğer ağlara göre daha aile, arkadaş ve tanıdık merkezlidir.
28. Promosyon ve indirim kuponları verin
Bu konuya önceki maddelerde değinmiştik. Yine de sosyal ağlarda indirim kuponlarının ve eski promosyon taktiklerinin gerçekten işe yaradığını hatırlatalım. İster daha çok takipçi bulmanızda, ister siftahınızda, ister stoğunuzu bitirmede bu taktiği kullanabilirsiniz.
29. Sizi tamamlayacak işletmeler bulun
Kendi işletmenizden ayrı olarak diğer e-ticaretleri ve işletmenize benzer kurumları incelemeniz iyi bir tercihtir. Bu kurumlarla ortak olabilir, birlikte ürün paketleri oluşturabilirsiniz. Bununla birlikte sosyal ağlarda ortak yayınlar yaparak pazarlama etkinlikleri oluşturabilirsiniz.
30. Pes etmeyin
Bu madde listemizin sonunda olsa da en önemli maddesidir! Her satışçının altın kuralı ısrarcı olmaktır. Size burada sunduğumuz araçlarla isminizi en yukarı taşıyabilir, ilk çevrimiçi satışınızı gerçekleştirebilir ve e-ticaretinize ihtiyacı olan başlangıcı verebilirsiniz.
Özel günlerde çok işinize yarayacak JivoChat özelliklerini keşfedin!
Elveda demeden önce bir tane daha uyarı : özel günlere mümkün olan en kısa sürede hazırlamaya başlamanız çok önemli! İstenilen pazarlama faaliyetleri ile birlikte, talebi karşılamak için özel çalışma saatleri gibi politikalar, indirimler, hizmetler ve bahşişler tanımlanmalıdır. Çevrimiçi mağazanız için en iyi sonucu elde etmek için Jivochat'in hangi özellikleri ve planları sunduğunu kontrol etmeyi unutmayın!
- Blog/
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!